افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان با وزرای خارجه اردن و مصر

  • کد خبر : 162476
گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان با وزرای خارجه اردن و مصر

آفتاب نیوز: احمد ابوزید سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد که سامح شکری وزیر امور خارجه مصر با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود تماس تلفنی داشت و دو طرف درباره وضعیت نوار غزه و مسائل دوجانبه گفتگو کردند. وی افزود: دو وزیر وضعیت وخیم انسانی و امنیتی در غزه را ارزیابی کردند و در مورد اقدامات […]

آفتاب نیوز:

احمد ابوزید سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد که سامح شکری وزیر امور خارجه مصر با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود تماس تلفنی داشت و دو طرف درباره وضعیت نوار غزه و مسائل دوجانبه گفتگو کردند.

وی افزود: دو وزیر وضعیت وخیم انسانی و امنیتی در غزه را ارزیابی کردند و در مورد اقدامات بین المللی برای کاهش شدت این بحران انسانی گفتگو کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر افزود شکری همتای ایرانی خود را در جریان روند درخواست های مصر در مورد لزوم دستیابی به آتش بس جامع و تضمین انتقال پایدار کمک های بشردوستانه به نوار غزه و لزوم اجرای کامل مفاد شورای امنیت قرار داد. قطعنامه شماره 2720 در مورد ایجاد مکانیسم بین المللی برای تسهیل ورود کمک های بشردوستانه به غزه و نظارت بر آن.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ایمن صفدی همتای اردنی خود نیز تماس تلفنی داشت.

الصفدی و امیرعبداللهیان بر لزوم آتش بس فوری و توقف حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه که باعث فاجعه انسانی و خطر گسترش دامنه جنگ شده است، تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ایران با قدردانی از مواضع «عبدالله دوم» پادشاه اردن در حمایت از مسئله فلسطین و پاسخگویی به تمامی حقوق ملت فلسطین، سلام «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری را ابلاغ کرد. ایران به پادشاه اردن

الصفدی همچنین سلام عبدالله دوم را به رئیسی ابلاغ کرد و آرزوی کشورش را برای برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه با تلاش همه طرف ها ابراز کرد.

دو طرف همچنین در مورد خطر قاچاق مواد مخدر از مرزهای سوریه و اردن گفتگو کردند.

الصفدی تاکید کرد که کشورش عملیات قاچاق مواد مخدر در مرز سوریه را تهدیدی برای امنیت ملی اردن می داند و تمام اقدامات لازم را برای شکست آن انجام خواهد داد.

دو وزیر بر ادامه ارتباطات و گفت‌وگو درباره همه موضوعات معلق توافق کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.