افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

گفتگوی بایدن و نتانیاهو درباره آزادی زندانیان غزه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 114873
گفتگوی بایدن و نتانیاهو درباره آزادی زندانیان غزه – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که با نتانیاهو درباره تلاش های ادامه دار برای آزادی زندانیان و همچنین کمک به آمریکایی ها برای خروج ایمن از نوار غزه گفتگو کرده است. همزمان با سخنان بایدن، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که با نتانیاهو درباره تلاش های ادامه دار برای آزادی زندانیان و همچنین کمک به آمریکایی ها برای خروج ایمن از نوار غزه گفتگو کرده است.

همزمان با سخنان بایدن، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای با ABC گفت که هزاران فلسطینی بی گناه در این جنگ جان باختند و این یک تراژدی بزرگ است.

کاخ سفید همچنین در بیانیه ای تاکید کرد که امدادگران، غیرنظامیان و خبرنگاران غزه باید بتوانند با یکدیگر و با جهان ارتباط برقرار کنند.

ضربات سخت مقاومت در برابر متجاوزان آمریکایی ها را نگران کرده و باعث عقب نشینی آمریکا از مواضع قبلی خود شده است. به این معنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت که ما از آتش بس موقت در غزه برای آزادی اسرا در این منطقه حمایت می کنیم.

این اظهارات در حالی است که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز گذشته اعلام کرد واشنگتن از هرگونه عملیات و حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمایت کامل می کند و هیچ محدودیت و خط قرمزی برای این رژیم وجود ندارد.

یقیناً درگیری های مرزی اطراف غزه و ضربات سنگین مقاومت به ارتش رژیم صهیونیستی و درک سختی و پیچیدگی حمله زمینی به غزه توسط اشغالگران بی ارتباط با عقب نشینی نسبی آمریکایی ها از مواضع خود نبوده است.

از سوی دیگر هزاران پاکستانی در اسلام آباد پایتخت این کشور علیه بمباران فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات کردند.

معترضان با سردادن شعارهای ضد آمریکایی، آمریکا را به “حمایت از متجاوز” در بمباران غزه متهم کردند. معترضان همچنین با حمل عکس ها و بنرهایی درباره غزه حمایت خود را از مردم فلسطین در بحبوحه بمباران های رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

این تظاهرات در نزدیکی سفارت آمریکا در پاکستان برگزار شد. پیش از این حزب جماعت اسلامی پاکستان خواستار تجمع و راهپیمایی به سمت سفارت آمریکا در منطقه دیپلماتیک فوق امنیتی اسلام آباد شده بود، اما اقدامات سختگیرانه پلیس برای بستن راه های منتهی به سفارت آمریکا، پاکستانی ها را مجبور کرد. معترضان برای برگزاری تظاهرات خود در خیابان نزدیک سفارت آمریکا.

همزمان با فراخوان تظاهرات ضد آمریکایی در پاکستان، سفارت ایالات متحده توصیه ای به شهروندان آمریکایی ساکن اسلام آباد صادر کرد و خواستار توقف موقت “سفر غیر ضروری آمریکایی ها به پاکستان” شد. سفارت به آمریکایی ها در پاکستان توصیه کرد از تجمعات عمومی بزرگ خودداری کنند و امنیت خود را در نظر بگیرند.

سراج الحق، رهبر حزب جماعت اسلامی که در این راهپیمایی شرکت کرده بود، گفت: ارسال دارو و اقلام کمکی کافی نیست و تنها وظیفه جهانیان به ویژه حاکمان مسلمان نیست. وی از رهبران جهان اسلام خواست به جای بردگی آمریکا، برای غزه بایستند و به خدا توکل کنند. وی گفت: جماعت اسلامی تا زمانی که فلسطینی ها سرزمین خود را آزاد نکنند صدای خود را برای فلسطینی ها بلند خواهد کرد.

یکی دیگر از احزاب مذهبی پاکستان به نام جمعیت علمای اسلام راهپیمایی بزرگی در شهر کویته در جنوب غربی پاکستان برگزار کرد که در آنجا مولانا فضل الرحمن رهبر آن همبستگی و حمایت خود را از غزه اعلام کرد.

حمایت جهانی از فلسطین همچنان ادامه دارد و هزاران نفر در شهرهای مختلف جهان در تظاهرات حمایت از نوار غزه شرکت کردند. روز گذشته تعداد زیادی از حامیان فلسطینی با حضور در خیابان های لندن، پایتخت انگلیس، تظاهرات اعتراضی علیه اشغال قدس برگزار کردند و خواستار آتش بس در نوار غزه شدند. به گزارش رسانه ها، تظاهرات روز شنبه لندن در حالی برگزار شد که اشغالگران قدس پیش از این اعلام کرده بودند که عملیات زمینی خود را علیه مردم مظلوم غزه گسترش می دهند. علاوه بر این، هزاران مسلمان در ایالت مرکزی هند روز شنبه در اعتراض به کشتار وحشیانه اسرائیل در غزه به خیابان ها آمدند و راهپیمایی کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=114873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.