افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

گفتمان قرآنی باید در سبک زندگی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

  • کد خبر : 316800
گفتمان قرآنی باید در سبک زندگی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

روح الله امرالهی با تشریح محورهای هشت گانه شورای اسلامی شهر مقدس قم در چهارمین سال فعالیت این شورا، گفت: «تحقق گفتمان قرآنی در سبک زندگی شهروندان» اولین محور برنامه های سال آینده است. در دستور کار شورای اسلامی شهر قم به گزارش گروه فرهنگی اسمارتک نیوز ، روح الله امرالهی رئیس شورای اسلامی شهر […]

روح الله امرالهی با تشریح محورهای هشت گانه شورای اسلامی شهر مقدس قم در چهارمین سال فعالیت این شورا، گفت: «تحقق گفتمان قرآنی در سبک زندگی شهروندان» اولین محور برنامه های سال آینده است. در دستور کار شورای اسلامی شهر قم

به گزارش گروه فرهنگی اسمارتک نیوز ، روح الله امرالهی رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در صد و سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی این شورا با اشاره به آغاز چهارمین سال فعالیت شورای اسلامی شهر قم گفت: در دوره جدید و آخرین سال فعالیت شورای ششم، هشت محور برنامه بر اساس ابلاغیه گام دوم انقلاب به همکاران عزیز و همشهریان محترم تقدیم می کنم. شهر قم:

1- تجلی گفتمان قرآنی در سبک زندگی شهروند.

جامعه بشری برای رسیدن به کمال نیازمند برنامه جامع الهی است; بر اساس گفتمان قرآنی، سبک زندگی یک شهروند باید طراحی و اجرا شود، زیرا تمدن مبتنی بر آموزه های قرآنی، شهروند را به سمت کمال انسانی هدایت می کند.

2- تحکیم فرهنگ مهدوی

مسجد مقدس جمکران محل اجتماع انتظارات است و سیر برنامه های فرهنگی شهر باید شهروندان را به سمت شکل گیری تمدن نوین اسلامی هدایت کند.

3- تحکیم جایگاه شهر مقدس قم به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی

ساختار همایش ها و برنامه های فرهنگی، ویژه و اجتماعی شهر باید با هدف ترویج انقلاب اسلامی و اندیشه انقلاب اسلامی که توسط معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) پایه گذاری شده است، شکل گیرد. با توجه به اهمیت شهر مقدس قم در بیانات رهبر انقلاب، باید این اهمیت برای ارتقای نسل جوان تبیین و تبیین شود.

4- تسریع در رسیدگی به مطالبات مردمی

رهبر معظم انقلاب خدمت به مردم را موهبتی الهی دانسته‌اند و مدیریت شهری باید با جمع‌سپاری خدمات شهروندی و برنامه‌ریزی الکترونیک شهری برای تشکیل شهر هوشمند، تمامی امور مردم را ساماندهی و فرآیندها را تسریع بخشد.

5- هر شهروند خدمتگزار است

شهر قم ابعادی جهانی دارد و سالانه پذیرای میلیون ها نفر از سراسر جهان است، نیاز به ایده پذیرایی و خدمات رسانی به زائران کریمه حرم کریمه اهل بیت (ع)، حرم امامزاده موسی مبارک (ع) ع ) و مسجد مقدس جمکران باید عناصری مذهبی برای همه شهروندان باشد.

6- زندگی شاد؛ یک نظم مذهبی و اجتماعی

رهبر معظم انقلاب اساسی ترین نیازهای کشور را ایجاد روحیه نشاط، امید به آینده و خودباوری در نسل های جوان و تقویت نشاط اجتماعی در شهر مقدس قم ضمن ارتقاء برشمردند. سلامت، موجب تقویت همبستگی اجتماعی و افزایش مشارکت فعال شهروندان در زندگی شهری خواهد شد.
مدیریت شهری موظف است زیرساخت‌های موجود در فضای شهری را با مأموریت فرهنگی، ورزشی، تفریحی و تفریحی برای اقشار و گروه‌های سنی مختلف شهروندان توسعه و فضاهای عمومی شهری موجود را برای ارتقای نشاط اجتماعی هدایت کند.

7- شهرسازی اسلامی- ایرانی: بایدها و نبایدها

یکی از نکات مهم رهبر معظم انقلاب در سفر پربرکت خود به شهر مقدس قم، توجه به معماری و شهرسازی بود که توجه به نکات زیر ضروری است:

الف) معماری اسلامی.

ب) به نمادهای انقلاب در معماری شهر مقدس قم توجه ویژه شود.

ج) برگزاری نشست ها و نمایشگاه های تخصصی به منظور ترویج، تبیین و ایجاد اجماع در معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی.

8- ظرفیت بازیگران رشته های مختلف را ارزیابی کنید

نخبگان همواره پیشرو یک جامعه هستند و با تشکیل زنجیره ای از نخبگان در حوزه های مختلف در چارچوب موقعیت ها و توانمندی های موجود شهر و برقراری ارتباط با شرکت های اقتصادی می توان با مشارکت شرکت های اقتصادی جهشی در تولید ایجاد کرد. شهر. به زودی.

وی در پایان با اشاره به اینکه راهبردهای اعلام شده باید با سند برنامه پنج ساله شهرداری قم منطبق باشد، تصریح کرد: با رویکرد مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر قم و مشارکت کمیسیون های تخصصی شهرداری شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر قم، در سال 1385 با هدف اجرای برنامه های پنج ساله شهرداری قم در دستور کار قرار گرفت. تدوین پروژه های عملیاتی امسال در قالب اصلاحیه بودجه و سال آینده در قالب پیش بینی بودجه جدید تعریف و تدوین می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=316800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.