افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
4

گسترش مزیت های جهش از تولید مسکن به نوسازی پارچه های فرسوده صدور مجوز نوسازی محدوده بازآفرینی در مدت 3 ماه

  • کد خبر : 136480
گسترش مزیت های جهش از تولید مسکن به نوسازی پارچه های فرسوده صدور مجوز نوسازی محدوده بازآفرینی در مدت 3 ماه

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: با در نظر گرفتن حمایت های فراوان دولت از احیای بافت فرسوده، به نظر می رسد نمایندگان مجلس تصمیم گرفته اند همان گونه که دولت از نهضت ملی مسکن حمایت می کند، از بافت فرسوده حمایت کنند. در حال حاضر شاهد آن هستیم که شورای عالی مسکن تمام […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: با در نظر گرفتن حمایت های فراوان دولت از احیای بافت فرسوده، به نظر می رسد نمایندگان مجلس تصمیم گرفته اند همان گونه که دولت از نهضت ملی مسکن حمایت می کند، از بافت فرسوده حمایت کنند.

در حال حاضر شاهد آن هستیم که شورای عالی مسکن تمام تلاش خود را برای تصویب و ابلاغ وام 350 میلیون تومانی با سود 5 درصد برای نوسازی و ساخت مسکن روستایی انجام می دهد. به نظر می رسد تلاش و درخواست شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در جهت متقاعد کردن شورای عالی مسکن برای توجه به بازآفرینی و بافت فرسوده شهری است تا تسهیلات بانکی با سود کمتر از بافت ویران اعطا شود.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمابازار گفت: تلاش ما همیشه بر این بوده است که همه حمایت ها را برای احیای بافت فرسوده انجام دهیم تا بعداً روندی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این روزها حمایت های دولت، شهرداری ها و بانک ها بیش از گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: نرخ سود صندوق ملی مسکن هم اکنون 18 درصد بدون سپرده است. اکنون درخواست ما این است که فعال شدن مجدد بافت فرسوده هیچ تفاوتی با پروژه ملی مسکن نداشته باشد.

در زمان وقوع زلزله بیشتر خسارت های مالی و حتی جانی می تواند مربوط به بافت های فرسوده باشد، بنابراین به نظر می رسد حمایت از این مناطق از نظر بازسازی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه به دنبال ردیف اعتباری برای بافت فرسوده هستیم، تاکید کرد: در زمان وقوع زلزله بیشترین خسارت اقتصادی و حتی جانی می تواند مربوط به بافت فرسوده باشد، بنابراین به نظر می رسد حمایت از این مناطق در زمینه بازسازی نیز می تواند مفید باشد. یک محدودیت بسیار بزرگ بنابراین به دنبال ردیف اعتباری برای پارچه های فرسوده و بازآفرینی شهری هستیم.

آیینی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری ها و بانک ها از فعال شدن مجدد بافت های فرسوده حمایت می کنند؟ وی گفت: حمایت دولت، شهرداری ها و بانک ها از احیای بافت فرسوده بهتر از گذشته است. حمایت های شورای عالی شهرسازی بی نظیر است و با بسته های تشویقی شهرداری ها قطعا روند نوسازی بهبود خواهد یافت.

در شهرهایی که بسته تشویقی اجرا شد، شاهد افزایش صدور مجوز هستیم. مثلا در تهران این رشد سه برابر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون بسته های تشویقی در چهار محور اجرا می شود، درباره این بسته ها توضیح داد و افزود: دلیل موفقیت شهرهایی که عنوان کردم این است که شهرداری های این شهرها بسته های تشویقی دارند. . متناسب با شرایط بومی شما گردآوری کرده ام در شهرهایی که بسته تشویقی اجرا شد شاهد افزایش صدور مجوز هستیم. مثلا در تهران این رشد سه برابر شده است. این بسته های تشویقی باید هر 6 ماه یکبار ارزیابی شود و در صورت وجود ضعف اصلاح شود.

نمایندگان شورای اسلامی در جلسه استماع گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم جمهوری اسلامی ایران با تصویب ماده 15 الحاقی این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

کلیه مصوبات و امتیازات حمایتی قانون بهسازی تولید و مسکن به نوسازی مسکن در حدود مصوب بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده و ناکارآمد تا سقف پنج واحد ساختمانی به ازای هر ثبت ملک فرسوده تسری می‌یابد.

الف- کلیه مصوبات و امتیازات حمایتی قانون جهش از تولید، مسکن به نوسازی مسکن در محدوده مصوب بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده و ناکارآمد به ازای هر ثبت بافت فرسوده به پنج واحد ساختمانی تعمیم می‌یابد. .
ب- به منظور تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی غیردولتی و تعاونی‌ها در پروژه‌های ساخت و ساز جدید صنایع بومی، گردشگری فرهنگی، آموزشی و ورزشی در مناطق مصوب بازآفرینی شهری (بناهای فرسوده و ناکارآمد، این سرمایه‌گذاری‌ها بدون سرمایه است). امتیازات و معافیت های قانونی. سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته لذت می برد.

پروانه بهسازی مسکن در مناطق مصوب بازآفرینی شهری (بناهای فرسوده و غیر موثر) خارج از نوبت و حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان درخواست متقاضی توسط شهرداری ها صادر می شود.

ج- پروانه نوسازی مسکن در بافت‌های مصوب بازآفرینی شهری (بناهای فرسوده و ناکارآمد) خارج از نوبت و حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان درخواست متقاضی توسط شهرداری‌ها و با حفظ کلیه انشعابات قبل از نوسازی صادر می‌شود. ، ایجاد شعب جدید با اولویت انجام می شود.
د- مقررات و امتیازات مناطق مصوب بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده و ناکارآمد به اراضی و املاک بلافاصله مجاور مناطق مصوب بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده و ناکارآمد می‌رسد که برای اجرای غرامت استفاده می‌شود. پروژه های مسکن یا ارائه خدمات در این مناطق.

به نظر می رسد اقدامات مثبت شرکت بازآفرینی شهری ایران برای احیای بافت فرسوده نتیجه داده و سرعت بهتری خواهد داشت و با حمایت مجلس می توان انتظار داشت بسته های تشویقی نیز تکمیل شود. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.