افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

گسترش فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی از فردا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 212159
گسترش فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی از فردا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

محمد غیوری خواه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی از فردا با گسترش فعالیت سامانه بارشی بارش برف و باران به ویژه در مناطق شمالی و شمال غرب تشدید می شود. و از روز یکشنبه علاوه بر کاهش محسوس دما، در بسیاری از مناطق استان […]

محمد غیوری خواه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی از فردا با گسترش فعالیت سامانه بارشی بارش برف و باران به ویژه در مناطق شمالی و شمال غرب تشدید می شود. و از روز یکشنبه علاوه بر کاهش محسوس دما، در بسیاری از مناطق استان برف پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش ها تا روز دوشنبه ادامه دارد، روز سه شنبه به طور موقت ضعیف می شود و از چهارشنبه سامانه بارشی دیگری در استان آغاز به کار می کند.

وی افزود: با توجه به حجم بارندگی و افزایش سرعت باد در مناطق مستعد و کوهستانی طی روزهای شنبه تا دوشنبه، وزش برف، کاهش دید افقی به دلیل مه گرفتگی و لغزندگی جاده ها پیش بینی می شود.

غیوری خواه تصریح کرد: همچنین طی روز شنبه در مناطق گرمتر شمال غرب استان به دلیل بارندگی ها احتمال آب گرفتگی معابر و آبگرفتگی در کانال ها پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین طی این سه روز وزش باد در مناطق وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک و خسارت پیش بینی می شود.

پیش بینی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهر مشهد فردا شنبه، نیمه ابری، بعد از ظهر به تدریج ابری، بارش باران و گاهی وزش باد شدید به دلیل مه دیر هنگام، برف و باران.

غیوری خواه افزود: طی 24 ساعت گذشته تربت حیدریه با کمینه دمای 4- درجه سانتیگراد سردترین است. داور با بیشینه دمای 15 درجه سانتیگراد گرمترین شهرهای استان خراسان رضوی بود. در این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای مشهد مقدس بین صفر تا 11 درجه سانتیگراد بود. همچنین بیشترین سرعت باد در ایستگاه هواشناسی سبزوار با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=212159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.