افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
5

گسترش فضای انقلابی و حفظ موجودیت دانشگاه آزاد یک وظیفه اساسی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 146775
گسترش فضای انقلابی و حفظ موجودیت دانشگاه آزاد یک وظیفه اساسی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که امروز (پنجشنبه) با حضور وزرای علوم برگزار شد، به بررسی درخواست ها، مسائل و مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت. پژوهش و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بررسی و ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که امروز (پنجشنبه) با حضور وزرای علوم برگزار شد، به بررسی درخواست ها، مسائل و مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت. پژوهش و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بررسی و ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ موجودیت این دانشگاه پرداختند.

در این دیدار که همزمان با روز دانشجو برگزار شد، محمد مخبر ضمن بازدید 3 ساعته از دانشگاه آزاد اسلامی و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای این دانشگاه، روز دانشجو را به تمامی جامعه دانشگاهی کشور تبریک گفت و گفت: دانشگاه و دانش‌آموزان در علم و فرهنگ کشور به‌عنوان مرجع تحولات تاریخی شناخته می‌شوند و موتور جدی پیشرفت هستند که بدون آن‌ها توسعه کشور امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به سیاست های تبیینی مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه آزاد در خصوص ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ دانشگاه، تاکید کرد: با تغییراتی که در سال های اخیر در این دانشگاه به وجود آمده، حجم بالای پیشرفت علم و فناوری در این دانشگاه افزایش یافته است. در این دانشگاه کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام آموزش عالی کشور به چنان جایگاه رفیعی دست یافته است که امروزه دنیا ایران را به عنوان کشوری با علم و فناوری روز و پیشرو در بنگاه های دانش بنیان می شناسد و دانشمندان ایرانی در این زمینه به رونق دست می یابند. . سهم قابل توجهی در تولید علم، متولی جهان هستند.

وی به اقدامات دانشگاه آزاد در گسترش دانشگاه ها به ویژه در شهرهای چند ده هزار نفری پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و تاکید کرد: دانشگاه آزاد سهم بسزایی در گسترش آموزش داشته است. . امکاناتی در نقاط مختلف کشور داشته و توانسته است آموزش دانشگاهی فرزندان خانواده های ایرانی را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد کمک شایان توجهی به تحول فرهنگی، ارتقای سطح زندگی و افزایش درک و آگاهی مردم به ویژه در شهرها و مناطق دورافتاده داشته است و قطعا برای مدیریت کشور نیازمند ارتقای این استانداردها هستیم.

در این جلسه که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد می تواند مرکز تشخیصی مهمی باشد. امربرآورد توانمندی های مناطق مختلف و تلاش برای حل آنها امر در نظر گرفته شده.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سرعت بالای تحولات علم و فناوری در دنیا، تصریح کرد: باید فناوری های روز را در زمینه هایی از جمله در نظر گرفت. کوانتومی و هوش مصنوعی به دلیل چابکی و قدرت تصمیم گیری بالا به عنوان کشوری پیشرو در دنیا نسبت به دانشگاه آزاد شناخته شود. گرفتن می تواند منبع مهمی برای تولید یا انتقال این نوع دانش و فناوری در داخل کشور باشد.

مخبر تاکید کرد: همگانی سازی اقتصاد و کمک به اداره کشور با توجه به قدمت و نزدیکی دانشگاه آزاد به بخش خصوصی امکان پذیر است و این دانشگاه می تواند نقش تسهیل گر را ایفا کند. گری در این زمین بازی کنید

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر ضرورت فعالیت های فرامنطقه ای تاکید کرد آه تو و بین بین المللی وی بر کشورهای همسایه تاکید ویژه داشت.

خبر رسان در باره فعال‌سازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها نیز گفت: پس از آغاز بازدید از دانشگاه‌های کشور با کمک وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، مرکز نخبگانی برای نظارت و پیگیری مسائل دانشگاهی و به‌ویژه مورد علاقه ایجاد می‌شود. گرفتن از توان دانشگاه ها برای حل مشکلات کشور ایجاد شده است و تاکنون اندیشکده ها و گروه های دانشجویی مختلف در زمینه های مختلف با دولت همکاری می کنند و کرسی های آزاد اندیشی مراکزی هستند که می توانند در این زمینه به دولت کمک کنند.

مخبر در ابتدای سخنان خود نسل کشی، جنایات جنگی و … را محکوم کرد. فجایایی غزه تاکید کرد: متاسفانه همه مجالس بین بین المللی او در مورد آن سکوت می کند. هستنداما رژیم صهیونیستی و آمریکا به دلیل فروپاشی هژمونی و همین آنها همچنین از اینکه به اهداف خود در تسخیر کامل نوار غزه و نابودی حماس نرسیده اند عصبانی هستند.

در ادامه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، زلفی گل، رویکرد پذیرش دانشجو بر اساس نیاز کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مدیریت یکپارچه آموزشی و رعایت و ارتقای استانداردهای آموزشی و افزایش تولید علم از مهمترین موارد است. برنامه های مهم وزارت علوم در دولت سیزدهم، دانشگاه آزاد اسلامی نیز می تواند سهم خوبی در این زمینه داشته باشد.

در ادامه عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سهم بسزایی در پیشرفت علمی داشته و با پذیرش دانشجو در 238 رشته پزشکی، دندانپزشکی و رشته ها، نیازهای کشور را برطرف کرده است. مربوط به سالهای اخیر

محمد مهدی تهرانرئیس دانشگاه آزاد در این دیدار بر عزم دانشگاه آزاد برای اجرای منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد و با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی 40 درصد از جمعیت دانشجویی کشور را پوشش می دهد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با همین هویت، مردمی و مردمی است. شهری شبکه توانسته است در اقصی نقاط ایران در راستای کمک به دولت و ارتقای سطح شعور و فرهنگ مردم حرکت کند.

در ادامه این نشست اساتید و اعضای هیئت مدیره دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح دستاوردها، مشکلات و دغدغه های خود از جمله همکاری با بخش خصوصی در دانشگاه آزاد، حمایت از سرمایه گذاری های علمی دانشگاه و رویکرد راه حل پرداختند. امر در دانشگاه آزاد، رفع برخی محدودیت ها در خرید تجهیزات، رفع مشکلات مالیاتی شرکت های دانش بنیان وابسته به دانشگاه، کمک به دانشگاه در بهسازی و بازسازی اماکن ورزشی، کمک به دولت در پیشبرد پروژه های کلان دانشمندان، پرداخت معوقات و بدهی ها. به دانشگاه، با اختصاص سهمیه دولتی، امکان عضویت در دانشگاه و ایجاد فضای آموزشی در بیمارستان های وابسته به دولت و بررسی رویکردهای آنلاین با حضور بهتر دانشگاه آزاد در مناطق کم برخوردار را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

گفتنی است پیش از این دیدار معاون اول رئیس جمهور به همراه وزرای حاضر از نمایشگاه روایت دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد. نمایشگاه روایت تحول به منظور ارائه مهم ترین تحولات چهار سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. این نمایشگاه در 8 بخش ضمن تشریح جزئیات طراحی و اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک برنامه عملیاتی 5 ساله، ابعاد تحول در نظام های آموزشی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی و آموزشی، اقتصاد. و مدیریت، مدیریت شبکه واحد و نحوه پیاده سازی آمایش را تشریح کرده است.

اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف دستیابی به دانشگاهی کارآمد، پایدار، پاسخگو و ممتاز. پرورش دهنده زور باهوش و توسعه دهنده فضای انقلابی از سال 1400 شروع به کار کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=146775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.