افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
5

گزارش رگولاتوری کیفیت اپراتورهای اینترنتی

  • کد خبر : 154597
گزارش رگولاتوری کیفیت اپراتورهای اینترنتی

به گزارش بازار، بر اساس آخرین گزارش فصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سهم بازار مشترکان تلفن ثابت، تعداد خطوط شهری و روستایی، تعداد خطوط ثابت و دایره ای و ضریب نفوذ تلفن ثابت اعلام شد. شرکت مخابرات ایران (TCI) حدود 98.644 درصد از سهم بازار مشترکان تلفن ثابت را در اختیار دارد، شرکت […]

به گزارش بازار، بر اساس آخرین گزارش فصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سهم بازار مشترکان تلفن ثابت، تعداد خطوط شهری و روستایی، تعداد خطوط ثابت و دایره ای و ضریب نفوذ تلفن ثابت اعلام شد.

شرکت مخابرات ایران (TCI) حدود 98.644 درصد از سهم بازار مشترکان تلفن ثابت را در اختیار دارد، شرکت های دارای مجوز FCP که ارائه دهندگان خدمات ارتباط ثابت و اینترنت هستند 1.352 درصد و SERVCO تنها 004-0 درصد از سهم را در اختیار دارند.

بر اساس این گزارش، تعداد آبونمان روستایی از بهار 1401 تا بهار 1402 0.25 درصد کاهش، اما تعداد روستاهای دارای ارتباط 0.25 درصد و تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی 0.22 درصد افزایش یافته است.

سرعت انتقال داده در اپراتورهای تلفن همراه/آمار نفوذ تلفن ثابت

رگولاتوری همچنین تعداد ضریب نفوذ تلفن ثابت و ثابت و همچنین تعداد تلفن ثابت شهری و روستایی و ضریب نفوذ تلفن ثابت از تابستان 1398 تا بهار 1402 را منتشر کرده است.

شاخص‌های کیفی شبکه تلفن همراه شامل سرعت انتقال اطلاعات مشترکین، نرخ قطعی سرویس دیتا و نرخ استقرار موفقیت‌آمیز سرویس دیتا در نسل سوم و چهارم تلفن‌های همراه در اپراتورهای مختلف، در آخرین گزارش به شرح زیر اعلام شده است.

از نظر سرعت انتقال اطلاعات مشترکین نسل سوم، اپراتور همراه اول عملکرد بهتری داشت، اما در سرعت انتقال اطلاعات نسل چهارم، رایتل از آن پیشی گرفت.

نرخ وقفه سرویس دیتای نسل سوم در اپراتور سوم بیشترین و حدود 0.4 درصد است و پس از آن در اپراتور دوم (ایرانسل) و پس از آن در اپراتور اول، وقفه سرویس نسل سوم قرار دارد.

بررسی قطعی سرویس های نسل چهارم (4G) در بین اپراتورها نشان می دهد که در نسل چهارم اپراتور سوم بیشترین قطعی و کمترین قطعی سرویس دیتا نسل چهارم مربوط به اپراتور چهارم (ایرانسل) است.

بر این اساس، نرخ استقرار موفقیت آمیز سرویس داده (3G) در اپراتور اول 99.5 درصد و بیشتر از سایر اپراتورها است و همچنین نرخ استقرار موفقیت آمیز سرویس داده (4G) 99.7 درصد است که پس از آن اپراتور دوم. اپراتور حدود 99.6 درصد و اپراتور سوم (Rightel) بیش از 99.4 درصد است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=154597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.