افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

گزارش روزنامه لبنانی از چشم انداز آتش بس در غزه – خبرگزاری مهر ایران و جهان خبر

  • کد خبر : 229129
گزارش روزنامه لبنانی از چشم انداز آتش بس در غزه – خبرگزاری مهر ایران و جهان خبر

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به دورنمای تیره دستیابی به توافق و برقراری آتش بس قریب الوقوع در جبهه های درگیری در جنوب و شمال فلسطین اشغالی نوشت: آنچه از صفوف فرماندهان دیده می شود. گروه‌های مقاومت فلسطینی در میدان درگیری با ساکنان غزه موافقند: مقاومت تا تحقق اهداف خود در […]

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به دورنمای تیره دستیابی به توافق و برقراری آتش بس قریب الوقوع در جبهه های درگیری در جنوب و شمال فلسطین اشغالی نوشت: آنچه از صفوف فرماندهان دیده می شود. گروه‌های مقاومت فلسطینی در میدان درگیری با ساکنان غزه موافقند: مقاومت تا تحقق اهداف خود در مذاکرات، عقب‌نشینی نخواهد کرد.

روزنامه الاخبار در گفتگوی تفصیلی با یکی از مذاکره کنندگان اصلی مقاومت فلسطین به چالش های مذاکره با طرف های میانجی برای دستیابی به توافق با اشغالگران اشاره و وضعیت مذاکرات را در شرایط کنونی غیرقابل پیش بینی توصیف کرد. وضعیت.

این مقام ارشد مذاکره کننده مستقیم فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، به چالش مذاکره با طرف های میانجی مصری و قطری اشاره کرد و گفت: میانجی های عرب در واقع دیدگاه ها و منافع واشنگتن و تل آویو را به طرف های فلسطینی تحمیل می کنند. در مذاکرات و اگر طرف های میانجی کشورها عرب و خارجی نبودند، شاید روند مذاکرات نتایج ملموسی داشت.

این مقام ارشد فلسطینی در گفتگوی تفصیلی با الاخبار با بیان اینکه ادامه مذاکرات تا حصول نتایج ملموس در عرصه مناقشه و در واقعیت بی نتیجه خواهد بود، افزود: چگونه می توان به توافق صلح دست یافت، آتش بس و سپس آتش بس کرد. کی است؟ اشغالگران نه تنها نیروهای خود را از اردوگاه های درگیری در غزه خارج نمی کنند، بلکه به ساکنان غزه اجازه انجام عادی ترین کارها از جمله کمک رسانی و حتی پخت نان را نیز نمی دهند؟!

وی در بخشی دیگر از گزارش خود از چالش‌های مذاکرات، از سخنان گرفته تا اقدامات اشغالگران، افزود: در مذاکرات مدام بر آزادی زندانیان خود اصرار می‌کنند، اما وقتی با آنها درباره حقوق متقابل خود در بازگشت مذاکره می‌کنیم. پناهندگان به شمال و سایر مناطق غزه و ارائه کمک. این محورهای اصلی مطالبات برحق ما را به آینده ای مبهم موکول می کند.

مذاکره کننده فلسطینی با اشاره به تلاش حداکثری گروه های مقاومت فلسطین برای طرفداری از مذاکره غیرمستقیم با اشغالگران برای برقراری آتش بس بلندمدت، افزود: اسرائیل و آمریکا در غزه تنها به دنبال امتیاز از طرف فلسطینی هستند و حتی آن را به دست می گیرند. از اهرم های قدرت مقاومت در غزه در هر مرحله و همچنان به فشار برای مذاکره از طریق میانجی های عرب خود ادامه می دهند.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه مفصل خود گفت: اهرم های قدرت و چانه زنی همچنان در دست گروه های مقاومت در میدان نبرد است.

این مذاکره کننده با اشاره به فراز و نشیب های مذاکرات تصریح کرد: دور اول مذاکرات پاریس با چراغ سبز آمریکایی ها و حمایت مصری ها و قطری ها برای دستیابی به آتش بس فراگیر و بلندمدت در راس میدان. . درگیری در خان یونس بسیار امیدوار کننده بود، اما شکست خورد. آمریکایی ها، اشغالگران میدان نبرد خان یونس، پس از ناکامی در فشار آوردن به رزمندگان با اعمال فشار بر غیرنظامیان، مرحله بعدی عملیات خود را آغاز کردند.

وی در ادامه به ناکامی اشغالگران و متحدان اروپایی و عربی و تلاش های اطلاعاتی آنها برای یافتن مخفیگاه اسرا در نقاط مختلف غزه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اسرائیل پس از ناکامی در یافتن محل اسیران به کوری روی آورده است. حملات به مناطق مختلف غزه و اکنون به این بهانه که عملیات زمینی در رفح با هدف فشار بر مقاومت است.

این مقام ارشد فلسطینی در پایان تصریح کرد: مقاومت اکنون با ساکنان غزه متحد شده است، پس از تحمل ویرانی ها و جنایات گسترده این رژیم در غزه، همچنان پابرجا و مصمم به احقاق حقوق خود در مذاکرات است و اکنون ما به این نتیجه رسیده ایم. از مرحله رویارویی زمینی با اشغالگران به سمت حمله به مراکز دشمن حرکت کرد.

وی با اشاره به روحیه بالای رزمندگان فلسطینی در میدان نبرد با وجود شهدای نظامی و غیرنظامی، تاکید کرد: مرحله باج خواهی دشمن به پایان رسیده است، زیرا ساکنان غزه و گروه های مقاومت پس از آن همه ویرانی ها و شهدا، مانع دیگری ندارند. از رفتن و احتراماً نمی خواهند با اشغالگران مذاکره کنند.

مذاکره کننده ارشد فلسطینی در گفت و گو با الاخبار تاکید کرد: مقاومت در مذاکرات آتی برای تبادل اسرای زنده یا مرده صهیونیست به چیزی جز حقوق اولیه ساکنان غزه و گروه های مقاومت بسنده نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=229129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.