افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

گزارش دیدار پزشکان با رئیس و اعضای اتحادیه میهنی کردستان

  • کد خبر : 360760
گزارش دیدار پزشکان با رئیس و اعضای اتحادیه میهنی کردستان

به گزارش رکنا، مسعود البادزیکیان بعدازظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه های سفر خود به شهر سلیمانیه با آقای بافل طالبانی رئیس و جمعی دیگر از اعضای اتحادیه میهنی کردستان عراق دیدار و گفت و گو کرد. تلاش ها و مجاهدت های مرحوم جلال طالبانی کرد: نگاه آزادی خواهی مرحوم طالبانی را می توان به […]

به گزارش رکنا، مسعود البادزیکیان بعدازظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه های سفر خود به شهر سلیمانیه با آقای بافل طالبانی رئیس و جمعی دیگر از اعضای اتحادیه میهنی کردستان عراق دیدار و گفت و گو کرد. تلاش ها و مجاهدت های مرحوم جلال طالبانی کرد: نگاه آزادی خواهی مرحوم طالبانی را می توان به عنوان یک نماد و الگو مورد احترام قرار داد.

با اشاره به تحمیل جنگ بزرگ به ملت ایران به دلیل استکبار جهانی در سالهای اول پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین ترور جمعی از انقلابیون ارزشمند که مسیر تحقق انقلاب اسلامی را مختل کرد. رئیس جمهور افزود: نظام استکباری به رهبری آمریکا حاضر نیست در توسعه کشورهای مستقل و اسلامی سهیم باشد.

دکتر در قسمت بعدی سخنان خود نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی را جدی ترین معضل بشریت امروز دانست و اظهار داشت: راه رسول خدا در رعایت عدالت و عدم تبعیض بین اقوام مختلف و نژادها باید الگوی همه ما باشد، زیرا این بینش تقویت، تثبیت، رشد و گسترش امت اسلامی شد. اما امروز متأسفانه دیدیم که ذره ای عزت و انسانیت در اقدامات رژیم صهیونیستی نیست و باید با وحدت و انسجام امت اسلامی این مشکل را حل کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت ممتاز همسایگی و اشتراکات فراوان برای اقلیم سلیمانیه و به طور کلی اقلیم کردستان عراق اهمیت ویژه ای قائل است، گفت: امروز علاوه بر روابط اقتصادی گسترده با کردستان در در منطقه، از نظر سیاسی تفاهم مشترک و مطلوبی بین دو طرف وجود دارد. در سال های اخیر برخی عناصر با سوء استفاده از جغرافیای اقلیم کردستان سعی در ایجاد مشکلات امنیتی برای منطقه داشته اند که خوشبختانه با توافقنامه امنیتی امضا شده بین ایران و عراق، راه حل این مشکل فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مرز بین ما باید مرز صلح و آشتی باشد، خاطرنشان کرد: هر مرزی که مبادلات تجاری در آن رونق پیدا کند به محلی برای تردد و فعالیت تروریست ها تبدیل نمی شود.

بافل طالبانی نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از اینکه اقلیم کردستان عراق برای اولین بار از رئیس جمهوری اسلامی ایران پذیرایی می کند، ایران را پشتوانه همیشگی مردم کردستان عراق دانست و از حمایت های مردم کردستان عراق تشکر کرد. عالی رهبر انقلاب اسلامی و همه مسئولان ایران خطاب به مردم مظلوم کرد گفتند: ما معتقدیم حتی اگر هزار سال هم تلاش کنیم نمی‌توانیم جواب محبت و حمایت جمهوری اسلامی ایران را بدهیم.

رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق با بیان اینکه خود را جزئی از ملت ایران می دانیم، تصریح کرد: آنچه در توافقنامه امنیتی آمده است را به طور کامل و دقیق اجرا می کنیم و حتی حاضریم هر کاری فراتر از این باشد انجام دهیم. توافق باعث تقویت و تثبیت امنیت در مرزها و منطقه می شود.

طالبانی با ابراز علاقه به تحکیم روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: سفر جناب عالی در این برهه تأثیر باورنکردنی در بهبود و ارتقای روابط با فیمابین خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=360760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.