افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

گزارش العربی الجدید از تلاش برای آغاز مذاکرات غیرمستقیم بین حماس و تل آویو

  • کد خبر : 152856
گزارش العربی الجدید از تلاش برای آغاز مذاکرات غیرمستقیم بین حماس و تل آویو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه العربی الجدید (نزدیک قطر) به نقل از منابع مصری گزارش داد که روند مذاکرات مربوط به تبادل زندانیان مجددا آغاز شده اما همچنان ادامه دارد و در مراحل اولیه است. . . به گفته این منابع، آغاز مذاکرات به معنای تمایل اسرائیل است [به تبادل اسرا] و […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه العربی الجدید (نزدیک قطر) به نقل از منابع مصری گزارش داد که روند مذاکرات مربوط به تبادل زندانیان مجددا آغاز شده اما همچنان ادامه دارد و در مراحل اولیه است. . .

به گفته این منابع، آغاز مذاکرات به معنای تمایل اسرائیل است [به تبادل اسرا] و ارائه ایده های خود به طرف مقابل (حماس) از طریق واسطه ها است و آنچه اتفاق می افتد تغییر بسیار بزرگی است.

مرحله اول مبادله یک هفته ای اسرای فلسطینی و اسرائیلی با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا برگزار شد. این تبادل در اول دسامبر (12 روز پیش) پایان یافت و طی آن 84 اسیر اسرائیلی و 240 اسیر فلسطینی مبادله شدند.

منابع مصری در ادامه گفتند که میانجی‌ها به حماس پیشنهادهایی مبنی بر تبادل اسرا در ازای آتش‌بس بشردوستانه داده‌اند، اما حماس موضع خود را اعلام کرده و گفته است که بدون آتش‌بس کامل، هیچ پیشنهادی را نمی‌پذیرد و مذاکرات آغاز نمی‌شود.

این منابع همچنین گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با افشای اخباری مبنی بر احتمال پمپاژ آب به داخل تونل های حماس، تلاش کرد این جریان را به آغاز مذاکرات وادار کند. از سوی دیگر، حماس و سایر گروه های مقاومت در دو روز اخیر بر عملیات نظامی خود افزوده اند و همین موضوع باعث شده است تا شورای جنگ رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ فشار مضاعفی وارد کند.

به گفته منابع مصری، میانجی ها تلاش زیادی می کنند تا تیم های مذاکره کننده به دوحه بازگردند.

روزنامه سعودی ایلاف اخیرا مدعی شده است که تل آویو و دوحه مذاکرات محرمانه ای در یکی از کشورهای اروپایی برای توافق بر سر مرحله دوم تبادل زندانیان دارند.

ایلاف به نقل از یک دیپلمات ارشد اعلام کرد که هیئت های تل آویو و دوحه در حال آماده سازی فرمول جدیدی برای تبادل زندانیان هستند که شامل زنان، کودکان، سالمندان و جوانان می شود.

در این گزارش همچنین آمده است که در این توافق سه مقام ارشد رژیم صهیونیستی که حماس به اسارت گرفته است، مبادله خواهند شد.

در عین حال، منبع گفت: تل آویو – بر اساس این توافق – متعهد به آزادی حدود 300 اسیر فلسطینی به اضافه 3 زندانی با احکام سنگین از جمله مروان البرغوتی، از اعضای ارشد جنبش فتح خواهد شد.

«اسامه حمدان» از مقامات ارشد حماس، اطلاعات منتشر شده در برخی رسانه ها در سه شنبه گذشته مبنی بر مذاکره غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا را تکذیب کرد.

این مقام ارشد حماس در عین حال تاکید کرد: تا پایان تجاوز به غزه، صحبتی از تبادل اسرا نیست.

اسامه حمدان این اظهارات را در پاسخ به گزارش کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی بیان کرد که تل آویو آماده از سرگیری ارتباط با میانجی ها و آزادی بقیه زندانیان است.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=152856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.