افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
5

گرگی که 8 نفر را در شهرستان درود مجروح کرد، هاری بود

  • کد خبر : 159346
گرگی که 8 نفر را در شهرستان درود مجروح کرد، هاری بود

آفتاب نیوز: حامد جز جلالیان اظهار داشت: با توجه به اینکه در صورت عدم دریافت واکسن هاری به افراد مورد حمله حیوانات (وحشی و اهلی)، مرگ ناشی از بیماری پس از بروز علائم هاری قطعی و غیرقابل درمان است، نمونه خشم گرفته شد و از محل ارسال شد. جسد گرگ توسط دامپزشکی به مرکز تشخیصی […]

آفتاب نیوز:

حامد جز جلالیان اظهار داشت: با توجه به اینکه در صورت عدم دریافت واکسن هاری به افراد مورد حمله حیوانات (وحشی و اهلی)، مرگ ناشی از بیماری پس از بروز علائم هاری قطعی و غیرقابل درمان است، نمونه خشم گرفته شد و از محل ارسال شد. جسد گرگ توسط دامپزشکی به مرکز تشخیصی ذیصلاح مراجعه و پس از انجام آزمایشات تشخیصی، هاری مثبت اعلام شد.

وی ضمن بیان اینکه اقدامات اولیه شامل شستشوی زخم، واکسیناسیون و تزریق سرم ضد هاری برای 8 مصدوم انجام شده است، ادامه داد: هاری یکی از مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که در در بسیاری از نقاط جهان و در ایران نیز از اولویت های مهمی برخوردار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با وجود اینکه میلیاردها تومان در ایران برای پیشگیری از هاری هزینه می شود، متاسفانه سالانه بیش از 10 مرگ دلخراش و وحشتناک بر اثر هاری را تجربه می کنیم.

جز جلالیان خاطرنشان کرد: ویروس هاری حتی در زخم های بسیار کوچک حتی یک خراش نیز می تواند باعث هاری شود، بنابراین برای پیشگیری از هاری، حتی یک زخم کوچک (حتی خراش روی پوست) باید سریعاً درمان شود (شستشوی زخم و واکسیناسیون).

وی به اقدامات کنترلی بیماری هاری اشاره کرد و ابراز داشت: از داشتن سگ، گربه و … خودداری کنید. در منزل به جز در موارد استثنایی و با رعایت قوانین مالکیت حیوان خانگی از جمله قلاده برای سگ های صاحب (در روز رها نکنید و شب ها حیوان را در محدوده منزل خود رها نکنید) دارای گواهی نامه تولد و تزریق حیوان، خودداری از جابجایی سگ‌های خانگی و صاحبان آن در جاده‌ها و پارک‌های عمومی، جلوگیری (به‌ویژه کودکان) از نزدیک شدن به سگ‌های ولگرد، خودداری از دویدن جلوی سگ و سگ‌ها (سگ‌ها به اشیایی که قبل از حرکت سریع در حال حرکت هستند، حمله می‌کنند). چشمان شما)، از جمله این اقدامات است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از ریختن زباله و ضایعات مواد غذایی در اطراف منازل، تقاطع ها و معابر عمومی، پرهیز از نزدیک شدن به حیوانات شیرده و پرهیز از ورود حیوانات وحشی به اماکن انسانی جلوگیری کنید. کسانی که بچه دارند، مرگ پستانداران خونگرم را برای نمونه برداری، انجام اقدامات اولیه به ویژه شست و شوی محل با آب گرم و صابون حداقل به مدت 15 دقیقه و ضدعفونی محل با بتادین و مراجعه به مراکز درمانی پیشگیری از هاری به دامپزشک گزارش دهند. به عنوان مورد نیاز. در اسرع وقت پس از برخورد با حیوان و ایجاد جراحت، از دیگر اقدامات کنترل هاری است.

23 آذرماه سال جاری در حمله یونانی ها 8 شهروند درودی در شهر زبرخان مجروح و روانه بیمارستان شدند.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با 33 پایگاه عملیاتی شامل 11 پایگاه شهری، 18 پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار پایگاه خودروهای موتوری با پوشش چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگاه. به جمعیت تحت پوشش به صورت 24 ساعته و رایگان خدمات ارائه می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.