افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

گروه هک “لازاروس” در شبکه اجتماعی لینکدین; جویندگان کار طعمه جدید هکرها هستند

  • کد خبر : 246886
گروه هک “لازاروس” در شبکه اجتماعی لینکدین;  جویندگان کار طعمه جدید هکرها هستند

گروه لازاروس، گروه هکری در کره شمالی که احتمالا توسط دولت این کشور اداره می شود، اخیرا لینکدین را طعمه جدید خود کرده و تهدید جدیدی برای کاربران ایجاد کرده است. به گزارش اسمارتک نیوز، شرکت تحقیقاتی بلاک چین SlowMist از فعالیت گسترده گروه هکر «لازاروس» در شبکه اجتماعی لینکدین برای کلاهبرداری و سرقت ارزهای […]

گروه لازاروس، گروه هکری در کره شمالی که احتمالا توسط دولت این کشور اداره می شود، اخیرا لینکدین را طعمه جدید خود کرده و تهدید جدیدی برای کاربران ایجاد کرده است.

به گزارش اسمارتک نیوز، شرکت تحقیقاتی بلاک چین SlowMist از فعالیت گسترده گروه هکر «لازاروس» در شبکه اجتماعی لینکدین برای کلاهبرداری و سرقت ارزهای دیجیتال کاربران این شبکه خبر داد.

به گفته Slomyst، این هکرها از بدافزار خود استفاده می کنند. جویندگان کار آنها در حال طعمه گذاری لینکدین هستند. روش کار این گروه هکری به این صورت است که با کاربرانی که به دنبال مشاغل مرتبط با توسعه دهندگان شبکه هستند تماس می گیرند و پس از دعوت از آنها برای دسترسی به منبع بدافزار خود و کلیک بر روی کد ارسال شده توسط این گروه، اطلاعات محرمانه کارجویان را به سرقت می برند. مجموعه کدهایی که هکر اجرا می کند حاوی کدهای مخربی است که اطلاعات و دارایی های محرمانه کاربران را به سرقت می برد.

تاریخچه قانون شکنان گروه لازاروس

این گروه پیش از این در سال 2023 تحت عنوان یک شرکت فعال در زمینه جذب افراد جویای کار در محیط متا به سرقت و کلاهبرداری از کاربران این اکوسیستم پرداختند و اکنون دامنه فعالیت خود را به لینکدین نیز گسترش داده است.

روش کلی کار به این صورت است که پس از تماس با کارجویان، هکرها از آنها می خواهند که دو کد ارسالی توسط هکر را به عنوان بخشی از فرآیند استخدام نصب کنند. این کدها حاوی بدافزار ویژه ای برای سرقت ارزهای دیجیتال هستند و به سادگی وارد تلفن همراه یا رایانه آنها می شوند. پس از نصب موفقیت آمیز بدافزار در سیستم شخصی کارگر، کلیه اطلاعات مربوط به صرافی های ارز دیجیتال یا کیف پول قربانیان به سرقت می رود.

اسلومیست مدعی شده است که این گروه هکری در کره شمالی فعال است و فعالیت های سایبری خود را از داخل این کشور انجام می دهد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-04-29 19:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=246886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.