افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

گرم شدن کره زمین و خطر تبدیل توت فرنگی به میوه ای لوکس!

  • کد خبر : 373085
گرم شدن کره زمین و خطر تبدیل توت فرنگی به میوه ای لوکس!

تغییرات آب و هوایی و افزایش دما تهدیدی جدی برای تولید و عرضه بسیاری از محصولات کشاورزی محسوب می شود. یکی از این محصولات که به شدت تحت تاثیر افزایش دما قرار می گیرد، توت فرنگی است. بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه واترلو انجام شده است، افزایش دما می تواند باعث کاهش قابل […]

تغییرات آب و هوایی و افزایش دما تهدیدی جدی برای تولید و عرضه بسیاری از محصولات کشاورزی محسوب می شود. یکی از این محصولات که به شدت تحت تاثیر افزایش دما قرار می گیرد، توت فرنگی است. بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه واترلو انجام شده است، افزایش دما می تواند باعث کاهش قابل توجه تولید توت فرنگی شود و این میوه محبوب را به یک کالای لوکس تبدیل کند. با ما در DJ باشید.

کاهش تولید توت فرنگی به دلیل افزایش دما

این تحقیق نشان می دهد که با افزایش 3 درجه فارنهایت (حدود 1.6 درجه سانتیگراد) در دمای هوا، تولید توت فرنگی می تواند تا 40 درصد کاهش یابد. این یافته ها برای بسیاری از کشورها از جمله آمریکا بسیار نگران کننده است، زیرا توت فرنگی یکی از محصولات کلیدی و اقتصادی این کشور محسوب می شود و تنها در سال 2022 ارزش بازار توت فرنگی بیش از 3 میلیارد دلار خواهد بود و هر گونه کاهش در تولید این میوه می تواند اثرات اقتصادی مهمی داشته باشد.

تاثیر تغییرات آب و هوایی بر عرضه مواد غذایی

دکتر پورنیما اوننیکریشنان، محقق فوق دکتری در دپارتمان مهندسی طراحی سیستم ها در دانشگاه واترلو، در توضیح این تحقیق گفت که این مطالعه نشان می دهد که چگونه تغییرات آب و هوایی می تواند مستقیماً بر غذایی که می خوریم تأثیر بگذارد. این نشان می دهد که اهمیت کشاورزی پایدار برای حفظ امنیت غذایی جهانی و جلوگیری از نوسانات شدید در عرضه مواد غذایی ضروری است.

نتایج این تحقیق پیامدهای جدی را نه تنها برای توت فرنگی بلکه برای سایر محصولات کشاورزی ناشی از افزایش دما پیش بینی می کند. بسیاری از محصولات کشاورزی از آمریکا و سایر تولیدکنندگان بزرگ به کشورهای دیگر صادر می شود و هرگونه اختلال در تولید این محصولات می تواند بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.

روش های پایدار برای مقابله با استرس گرمایی

برای رفع این چالش ها استفاده از روش های کشاورزی پایدار ضروری است. برخی از این روش ها که می توانند به کشاورزان در مقابله با استرس گرمایی کمک کنند عبارتند از:

  1. بهینه سازی آبیاری: از سیستم های آبیاری بهینه مانند آبیاری قطره ای استفاده کنید که در مصرف آب کارآمدتر است و در عین حال به گیاهان اجازه می دهد در شرایط گرم آب کافی دریافت کنند.
  2. تقویم عملیات مزرعه: کشاورزان می توانند با برنامه ریزی دقیق و انجام عملیات کشاورزی در خنک ترین زمان های روز، اثرات منفی دمای بالا را کاهش دهند.
  3. استفاده از سایه زن: نصب سایه های مصنوعی یا کاشت گیاهانی که می توانند سایه ایجاد کنند می توانند گیاهان را در برابر نور مستقیم خورشید و دمای بالا محافظت کنند.

این روش ها می توانند به کشاورزان کمک کنند تا اثرات افزایش دما بر تولید محصول را کاهش دهند و در شرایط آب و هوایی چالش برانگیز به عملکرد بهتری دست یابند.

توت فرنگی

مدل تولید و پیش بینی دما

یک تیم تحقیقاتی به رهبری Unnikrishnan و Kumaraswamy Ponnambalam از دانشگاه واترلو، همراه با فخری کارای از دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید در ابوظبی، از مدلی برای پیش‌بینی رابطه بین ناهنجاری‌های دمای هوا و تولید توت فرنگی استفاده کردند. این مدل امکان بررسی تغییرات زمانی را فراهم کرده و دقیق ترین نتایج را تا به امروز ارائه کرده است. نتایج نشان می دهد که افزایش دما به صورت غیرقابل پیش بینی بر تولید محصولات کشاورزی تأثیر می گذارد و باید اقدامات عاجل برای رفع این تهدیدات انجام شود.

پومبالام همچنین بیان کرده است که انتظار می رود این تحقیق به دولت ها و کشاورزان در توسعه استراتژی های کشاورزی پایدار کمک کند. وی تاکید کرده است که نیاز فوری به اتخاذ راهبردهای جدید برای مقابله با گرمایش جهانی به منظور ادامه ارائه غذای پایدار وجود دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.