افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

گردشگری روستایی؛ توانایی پول سازی در ایلام

  • کد خبر : 126690
گردشگری روستایی؛  توانایی پول سازی در ایلام

بازار؛ گروه استان ها: امروزه یکی از شاخه های صنعت گردشگری در حال توسعه در جهان، گردشگری روستایی است که به دلیل اهمیت آن در کشور ما نیز در حال توسعه است. بدون شک توجه به امری بسیار مهم، علاوه بر تحرک صنعت گردشگری در روستاها، موجب اشتغال زایی، رونق اقتصادی، توسعه مهاجرت معکوس و… […]

بازار؛ گروه استان ها: امروزه یکی از شاخه های صنعت گردشگری در حال توسعه در جهان، گردشگری روستایی است که به دلیل اهمیت آن در کشور ما نیز در حال توسعه است. بدون شک توجه به امری بسیار مهم، علاوه بر تحرک صنعت گردشگری در روستاها، موجب اشتغال زایی، رونق اقتصادی، توسعه مهاجرت معکوس و… می شود.

بر کسی پوشیده نیست که بخش بزرگی از ظرفیت میراث فرهنگی و گردشگری کشور در حوزه روستایی قرار دارد، زیرا بسیاری از روستاهای ایران دارای بافت تاریخی ارزشمند یا میراث ناملموس هستند که پرداختن به آنها می تواند نقش موثری در توسعه گردشگری داشته باشد.

استان ایلام نیز دارای چندین شهر نمونه گردشگری است که ترکیبی از جاذبه های طبیعی بکر و دست نخورده و آثار تاریخی و باستانی است.

بسیاری از شهرهای ما دارای مکان‌هایی با ارزش تاریخی، فرهنگی و معماری هستند و حتی در شهرهای بدون این بافت تاریخی، آداب و رسومی وجود دارد که به دلیل انطباق بیشتر با فرهنگ عمومی، بیش از شهرها حفظ شده است و از این نظر، ظرفیت غنی و ارزشمندی دارند.

کارشناس گردشگری: یکی از اقدامات اساسی برای توسعه گردشگری روستایی در ایلام، حفظ، حفاظت و مراقبت از شیوه های سنتی زندگی و معماری شهرها است، بنابراین تمام اقدامات لازم برای احیا و بازسازی شهرک ها انجام می شود. باید با حفظ بافت تاریخی و آداب و رسوم ساخته شود. سنت غالب در هر منطقه باشید.

اما استان ایلام علیرغم برخورداری از ظرفیت منحصربفرد در حوزه گردشگری، در سال های اخیر شاهد بهبود زیرساخت ها و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی بوده است، اما این تحولات نه تنها با مفهوم توسعه پایدار متوازن و همگام بوده است، بلکه آنها نیز تأثیر چندانی در توسعه نداشته اند. گردشگری روستایی در این استان بی نصیب نمانده است.

قابلیت های گردشگری در شهرهای ایلام

یک کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طبیعت بکر و زیبای مناطق روستایی استان ایلام ظرفیت ممتازی برای توسعه گردشگری و برپایی نمایشگاه جاذبه های گردشگری محسوب می شود، اظهار داشت: طبیعی و تاریخی، باغ ها، وجود غارها و چشمه های آب معدنی، بافت و معماری شهر، صنایع دستی و مواردی از این دست در موضوعات گردشگری گنجانده شده است.

علی طهماسبی افزود: با این حال گردشگری روستایی در استان ایلام به دلایلی از جمله کمبود سرمایه گذار، کمبود خدمات و امکانات رفاهی، عدم فرهنگ سازی و آگاهی مردم، ضعف زیرساخت ها و نبود مدیریت صحیح و برنامه ریزی اساسی توسعه چندانی نداشته است. . .

طهماسبی در ادامه تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی برای توسعه گردشگری روستایی در ایلام، حفظ، حفاظت و مراقبت از شیوه های سنتی زندگی و معماری روستاها است، از این رو تمام اقدامات لازم برای مرمت و بازسازی انجام می شود، شهرها باید با حفظ بافت تاریخی و همچنین آداب و رسوم سنتی در هر منطقه حاکم است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام: شهرستان های استان ایلام علاوه بر اینکه از نظر کشاورزی دارای اهمیت هستند، به دلیل مجاورت با جاذبه های طبیعی و تاریخی، همواره مورد توجه گردشگران قرار می گیرند. نیازمند برنامه های توسعه گردشگری با رویکرد گردشگری کشاورزی و روستایی است.

این کارشناس بیان کرد: توسعه زیرساخت ها، ایجاد اماکن بوم گردی و حمایت از آنها، معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان استان از طریق رسانه ها، نماهای شهرک مطابق با معماری و بافت سنتی شهرک، مرمت و احیای بافت های تاریخی بناهای تاریخی و گردشگری اقدامات دیگری در این زمینه ضروری است.

رونق روستاهای هدف گردشگری در ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تصریح کرد: روستاهای استان ایلام با آب و هوای بسیار مطلوب و آثار تاریخی و طبیعی می توانند مکان های مناسبی برای بازدید گردشگران باشند.

فرزاد شریفی افزود: در استان ایلام شش روستا از جمله حیدرآباد در بخش سیوان، سراب کلان در شهرستان سیروان، روستای پشت قلعه در شهرستان آبدانان، روستای چین در شهرستان چرداول و سنگ سفید در شهرستان چرداول وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای عمران و آبادی این روستاها 2 میلیارد و 730 میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: علاوه بر این در دولت سیزدهم 6 روستای دیگر از جمله زید، هاشم آباد، ارمو، شیخ مکان، دره شهر وجود دارد. ، خوران. در ایوان بیشه دراز دهلران و روستای بنسرود شهرستان چوار با توجه به شاخص های وزارتی معرفی و بارگذاری شده و منتظر نتیجه بررسی ها هستیم.

این مسئول در پایان گفت: روستاهای هدف استان ایلام علاوه بر اهمیت کشاورزی به دلیل همجواری با جاذبه های طبیعی و تاریخی همواره مورد تردد گردشگران قرار می گیرند که این امر نیازمند برنامه های توسعه گردشگری با محوریت کشاورزی است. روستایی. رویکرد اظهار نظر شود

گردشگری روستایی راهکاری نوین در تئوری های توسعه برای توانمندسازی و ظرفیت سازی در روستاهای ایلام است که مسئولان استانی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=126690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.