افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

گردشگری خلاق و مفهومی باید جایگزین گردشگری سنتی شود

  • کد خبر : 142029
گردشگری خلاق و مفهومی باید جایگزین گردشگری سنتی شود

به گزارش خبرنگار بازار، فرهنگ، هنر و عبادت در شهری که در نیمه راه جهان شناخته شده است، کاملاً و هماهنگ به هم تنیده شده اند، این شرایط به گردشگران و مسافران مذهبی فرصت بی نظیری می دهد تا عمق عبادت و ارتباط با خدا را تجربه کنند، پس چرا؟ نه؟به این جاذبه ها و […]

به گزارش خبرنگار بازار، فرهنگ، هنر و عبادت در شهری که در نیمه راه جهان شناخته شده است، کاملاً و هماهنگ به هم تنیده شده اند، این شرایط به گردشگران و مسافران مذهبی فرصت بی نظیری می دهد تا عمق عبادت و ارتباط با خدا را تجربه کنند، پس چرا؟ نه؟به این جاذبه ها و اماکن مقدس نمیروی؟

محمدرضا کشانی محقق، دانشگاهی اصفهانی و کارشناس گردشگری در گفت و گو با خبرنگار بازار در این باره اظهار داشت: اصفهان به عنوان یک موزه شهر و جهان جهانی ظرفیت بالایی دارد و تا زمانی که به سمت گردشگری خلاق حرکت نکنیم به آن دست نخواهیم یافت. .

وی افزود: در واقع مشکل گردشگری اصفهان این است که گردشگری در اصفهان همچنان با الگوی سنتی انجام می شود و باید به سمت گردشگری خلاق حرکت کنیم.

طراحی تفکر و حکمت فلسفی هنگام بازدید از روزنامه جهانی.

کشانی گفت: الگویی به عنوان گردشگری مفهومی طراحی کرده ام که در جذب گردشگر بسیار موثر است، مثلا برای تفسیر میدان نقش جهان باید تفکر طراحی و حکمت فلسفی آثار بیان شود.

وی ادامه داد: راهنمای تور یا راوی باید فلسفه آثار را به خوبی بیان کند و گردشگر را در کار مشارکت دهد تا با آن زندگی کند نه اینکه جلوه دینی و فیزیکی را نگاه کند و از آن چشم پوشی کند. اگر گردشگری وارد شهری مثل اصفهان شود اما در آنجا بماند یعنی گردشگری ما خلاقانه نیست.

این محقق، پژوهشگر و کارشناس گردشگری اصفهان با تاکید بر اینکه تاثیر یک اثر تاریخی بر گردشگر نیازمند راوی توانمند است، ادامه داد: به عنوان مثال گردشگری که با راوی ناآگاه از تخت جمشید بازدید می کند، تمام سرمایه های شکسته را می بیند اما با همراهی. و تفسیر یک داستان نویس توانا و با تجربه، فرهنگ و تمدن یک ملت را درک می کند.

مخاطب در گردشگری معنوی باید به درک و شهود برسد.

وی بیان کرد: در گردشگری معنوی مخاطب باید به طور شهودی درک و درک کند که این موضوع مستلزم تغییر جایگاه از گردشگری سنتی به گردشگری مفهومی است.

کشانی بیان کرد: علما و اهالی علم اصفهان معتقدند اصفهان را نباید دید بلکه باید از این شهر بازدید کرد و این یعنی در حوزه گردشگری مفهومی و خلاقانه به کار بیشتری نیاز داریم.

وی تصریح کرد: گردشگران خارجی علاقه زیادی به تعامل با مردم دارند تا با آداب و رسوم و فرهنگ ما آشنا شوند. به عنوان مثال گردشگران خارجی می توانند در مراسم ویژه ما شرکت کنند، به ویژه مراسم عروسی و مراسم سنتی و مذهبی که با تاکید بر گردشگری مفهومی امکان پذیر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=142029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.