افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

گرانی بلیط هواپیما باعث نارضایتی و سردرگمی مسافران شده است

  • کد خبر : 232635
گرانی بلیط هواپیما باعث نارضایتی و سردرگمی مسافران شده است

به گزارش بازار، احمد اسعدیان معاون نظارت بر تولید و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بازدید اخیر خود از فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: این بازدید در راستای احقاق حقوق عمومی و نظارت است. این سازمان معتقد است که نتایج، نارسایی ها و مشکلات موجود در این زمینه را تایید می کند. […]

به گزارش بازار، احمد اسعدیان معاون نظارت بر تولید و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بازدید اخیر خود از فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: این بازدید در راستای احقاق حقوق عمومی و نظارت است. این سازمان معتقد است که نتایج، نارسایی ها و مشکلات موجود در این زمینه را تایید می کند.

وی به برخی مشکلات از جمله تخلف رزرو بیش از حد بلیت اشاره کرد و افزود: این امر باعث نارضایتی مسافران و سرگردانی آنها شده است، علاوه بر تاخیر و لغو مکرر پروازها در ماه های اخیر، عدم پرداخت جریمه و غرامت توسط تعدادی از مسافران خطوط هوایی نیز به نارضایتی مسافران کمک کرده اند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور از ارسال نامه ای به وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: در این نامه تاکید شده است با توجه به سفرهای آتی نوروزی، برنامه ریزی دقیق انجام شود. ضروری. باید برای دسترسی عموم مردم به خدمات مناسب حمل و نقل هوایی و همچنین نظارت بر شرکت های هواپیمایی در تهیه و تهیه بلیط هواپیما انجام شود.

اسعدیان به عدم تمکین برخی شرکت های هواپیمایی از رعایت حداکثر قیمت مصوب پس از توقف رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا از وزیر راه و شهرسازی خواسته شده است تا بر اساس بند «ج» ماده 11) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده (42) آیین نامه اجرایی قانون مرقم و به منظور اجرای صحیح قانون و جلوگیری از فروش بلیت. خارج از شبکه رسمی «ایجاد بازار سیاه» و مازاد ظرفیت هواپیما و همچنین جلوگیری از فروش چارتری و اجباری بلیط هواپیما و اقامتگاه اعم از مسافرخانه، هتل و … نظارت موثر بر شرکت های هواپیمایی برای رعایت حقوق مسافران هوایی.

وی تاکید کرد: در این نامه تاکید شده است که سازمان هواپیمایی کشوری باید اقدام را تسریع کند و نتایج را به همراه مدارک مربوط به این سازمان ارسال کند.

اجرای نظارت روزانه و برنامه ریزی شده بر عملکرد شرکت های هواپیمایی و سیستم های فروش بلیط با انجام بازدید میدانی، نظارت بر عملکرد فرودگاه ها در ارائه امکانات، امکانات رفاهی و خدمات کافی و گزارش سیاست حقوق فرودگاهی مسافران با نصب بنرها و تابلوهای تبلیغاتی. یا به طرق مقتضی دیگر در فرودگاه ها، اتخاذ تدابیر لازم برای استفاده از هواپیمای پشتیبان در مواقع لغو و تأخیر پرواز در ایام نوروز و رسیدگی فوری به شکایات دریافتی مسافران (حضوری، تلفنی، آنلاین و …) و ارائه پاسخ مناسب. به تایم یکی از پیشنهادات سازمان بازرسی به وزیر راه و شهرسازی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=232635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.