افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

گذر از آمار تعداد دیدارهای یحیی برانکو – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 157109
گذر از آمار تعداد دیدارهای یحیی برانکو – پرسپولیس نیوز

یحیی گل محمدی که هدایت تیم پرسپولیس ایران را در دیدار امروز مقابل استقلال خوزستان برعهده داشت، رکورد برانکو ایوانکوویچ را در تعداد بازی های هدایت این تیم پشت سر گذاشت. به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، یازده سال پیش این باشگاه درگیر تصمیمی بود که روزها به آن فکر می کرد. در سال هایی که […]

یحیی گل محمدی که هدایت تیم پرسپولیس ایران را در دیدار امروز مقابل استقلال خوزستان برعهده داشت، رکورد برانکو ایوانکوویچ را در تعداد بازی های هدایت این تیم پشت سر گذاشت.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، یازده سال پیش این باشگاه درگیر تصمیمی بود که روزها به آن فکر می کرد. در سال هایی که به یکباره تعدادی مربی جوان و به ظاهر کم تجربه با ایده های نو در فوتبال جهان ظاهر شدند. اینجا در ایران، پرسپولیس به یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی برای دوره انتقال مانوئل ژوزه فکر می کرد.

وی سرانجام روز چهارشنبه بیست و نهم آذرماه با حکم محمد رویانیان مدیرعامل وقت پرسپولیس رسماً به عنوان سرمربی هدایت پرسپولیس را برعهده گرفت. این انتخابات کاملا قابل پیش بینی بود و البته مانند هر انتخاباتی منتقدان علاقه مند و بی علاقه ای داشت. این در حالی است که برخی از مسئولان وقت باشگاه که نقش کلیدی در این اتفاق داشتند، گفتند که او قطعا آینده مربی و یکی از ستاره ها خواهد بود. در بيان مهمترين عامل او به خوب انديش بودن او اشاره شده بود، اما از طرف ديگر شبهه هايي نيز وجود داشت. با این حال هدایت پرسپولیس با هدایت تیم های دیگر تفاوت داشت. آیا حوصله و کاریزمای رویارویی با مشکلات و این کار بزرگ را داشتید؟ پاسخ به این سوال قطعا در این دوران با افتخارات و عناوین به دست آمده آسان است اما در آن زمان بسیار سخت بود.

یازده سال پیش کمتر کسی تصور می کرد که یحیی با تمام بی ثباتی ها و تغییرات مکرری که باشگاه در بخش فنی تجربه می کرد، تبدیل به یکی از باتجربه ترین و با سابقه ترین مربیان تاریخ باشگاه شود و این روزها بسیاری در تلاش هستند تا یک روی هواداران پرسپولیس تاثیر بگذارد و از طریق آنها پرسپولیس را به آن روزها برگرداند.

یازده سال از آن روزها می گذرد. در پایان آن فصل، یحیی تصمیم گرفت که برود و با تجربیات به دست آمده قوی تر برگردد.
چندی پیش یحیی گل محمدی با بیشترین برد در بین مربیان باشگاه به مقام دوم رسید و این مقام دوم به این دلیل است که در ستون اول نام اسطوره ای چون علی پروین را می بینیم. وی نزدیک به 20 سال سرمربی و اولین سرپرست این باشگاه بود.
حالا او در حال تبدیل شدن به یکی از اسطوره ها است.

یحیی گل محمدی امروز برای صد و هفتاد و ششمین بار به عنوان سرمربی پرسپولیس، پرسپولیس را مقابل استقلال هدایت می کند و به این ترتیب رکورد 175 بازی برونکو را پشت سر می گذارد تا در جدولی که نام های بزرگی را می بینیم، پس از علی پروین در رده دوم قرار گیرد. مردانی که بر داغ ترین صندلی فوتبال ایران نشسته اند.

گل محمدی در این مدت 105 برد، 49 تساوی و 21 باخت با مردان خود به ثبت رساند. او نسبت به برونکو باخت کمتر و از او برد بیشتری داشت.
پرسپولیس یحیی نیز بر اساس معیار سه امتیاز برای هر برد بالای 69 درصد امتیاز کسب کرد که جالب توجه است.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)