افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

گاز ترکمنستان از طریق ترکیه به اروپا صادر می شود

  • کد خبر : 265024
گاز ترکمنستان از طریق ترکیه به اروپا صادر می شود

به گزارش بازار، آلپ ارسلان بایراکتار وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که دو طرف بر سر انتقال گاز طبیعی ترکمنستان به ترکیه از طریق جمهوری آذربایجان و گرجستان و ارسال آن به بازار اروپا به توافق رسیدند. بایراکتار در سخنرانی خود در مراسم امضای قرارداد امروز سه شنبه در استانبول گفت: با توافقی که امروز […]

به گزارش بازار، آلپ ارسلان بایراکتار وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که دو طرف بر سر انتقال گاز طبیعی ترکمنستان به ترکیه از طریق جمهوری آذربایجان و گرجستان و ارسال آن به بازار اروپا به توافق رسیدند.

بایراکتار در سخنرانی خود در مراسم امضای قرارداد امروز سه شنبه در استانبول گفت: با توافقی که امروز امضا کردیم، روابط ما در بخش گاز طبیعی وارد بُعد جدیدی می شود. این توافقنامه شامل چند مفاد است. در این چارچوب افزایش حجم گاز از منابع جمهوری آذربایجان و دریای خزر را در نظر گرفته ایم که در سال 2030 به ترکیه می رسد و بخشی از این گاز از طریق ترکیه به اروپا منتقل می شود.

میکائیل جباروف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم حضور داشت. وی بیان کرد: جنبه مهم و نوآورانه این توافقنامه این است که در خصوص انتقال گاز طبیعی ترکمنستان به ترکیه از طریق جمهوری آذربایجان و گرجستان توافق شده است.

خط لوله گاز ترکیه- نخجوان که از استان مرزی ایغدیر ترکیه به منطقه آذربایجان کشیده می شود، یکی از آخرین نمونه های همکاری انرژی گسترده تر بین آنکارا و باکو است.

وزیر انرژی ترکیه گفت: در زمستان امسال گاز طبیعی نخجوان از طریق ترکیه ارسال می شود. ما قصد داریم این خط لوله را در اسرع وقت راه اندازی کنیم.

به گزارش روزنامه حریت دیلی نیوز، در پایان یادداشت تفاهم تامین گاز طبیعی به جمهوری خودمختار نخجوان بین فاتح دونموز وزیر وقت انرژی و منابع طبیعی ترکیه و پرویز شهبازوف همتای آذربایجانی وی امضا شد. سال 2020

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=265024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.