افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
1

گازها هشدار داده شد فتیله تولید پایین آمده است.

  • کد خبر : 137634
گازها هشدار داده شد فتیله تولید پایین آمده است.

بازار؛ گروه استان ها: با سرما متولیان امر و متولیان امر برق و گاز برای خاموش کردن فتیله های گاز به صنایع و کارخانه ها رفتند. کمتر از 20 درصد مشترکان برق و گاز مازندران صنعتی هستند اما بیشترین فشار شرکت های برق و گاز در زمستان و تابستان به آنها وارد می شود. وقتی […]

بازار؛ گروه استان ها: با سرما متولیان امر و متولیان امر برق و گاز برای خاموش کردن فتیله های گاز به صنایع و کارخانه ها رفتند. کمتر از 20 درصد مشترکان برق و گاز مازندران صنعتی هستند اما بیشترین فشار شرکت های برق و گاز در زمستان و تابستان به آنها وارد می شود.

وقتی بهار می رسد صنایع نگران قطعی برق و گرمای تابستان هستند و در پاییز کابوس قطعی گاز بدنه تولید را می لرزاند و قطع برق و گاز فوری ترین کاری است که صنایع انجام می دهند.

تجربه سال های اخیر در تابستان و زمستان و افت فشار گاز بیشترین ضرر را به تولید و کارخانجات وارد کرده است، حتی تغییر ساعت کار و تعطیلات نیز نتوانسته زیان ناشی از خاموشی ها را جبران کند. انرژی و گاز بدنه تولید کند

در سال های اخیر یکی از موانع موجود در بخش تولیدی، محدودیت تامین انرژی است که نیازمند برنامه ریزی بلندمدت است. بنابراین اکنون با فرا رسیدن فصل سرما بررسی مشکلات بخش تولیدی از نظر تامین انرژی و ارائه راهکارهایی در این زمینه ضروری به نظر می رسد.

پیش بینی می شود امسال با افزایش شدت سرما، شاهد کاهش مصرف گاز توسط واحدهای تولیدی باشیم و اولویت قطع در زمان محدودیت انرژی، بخش تولیدی و بیشتر نقاط است. که در آن واحدهای صنعتی متمرکز هستند، مانند نواحی صنعتی و شهرهای صنعتی.

پیش بینی می شود امسال با افزایش شدت سرما، شاهد قطع گاز مصرفی واحدهای تولیدی باشیم و اولویت قطعی در زمان محدودیت انرژی، بهره وری است. بخش و بیشتر مکان ها در جاهایی که واحدهای صنعتی متمرکز هستند مانند مراکز صنعتی و شهرهای صنعتی که گازرسانی را نیز قطع می کنند، کار آسان تر است.

بنابراین، از آنجایی که ظرفیت تولید گاز افزایش نمی یابد، تولیدکنندگان انتظار دارند با محدودیت های عرضه انرژی مواجه شوند. البته در صورت شرایط نامساعد جوی و مشکلات گازرسانی به نیروگاه ها، امکان محدودیت در تامین برق وجود دارد.

این در حالی است که قانون به صراحت پیش بینی می کند که صنعت در زمان کمبود منابع انرژی اولویت مشخصی ندارد. از طرفی تعطیلی تولید مغایر با شعارهای سال ابلاغی مقام معظم رهبری است، تامین سوخت جایگزین نیز با مشکل مواجه است و در صورت تامین آن هزینه به صورت علی الحساب اخذ می شود و هزینه تمام شده است. بالا .

رئیس خانه صامت مازندران: عدم تعادل انرژی در تابستان و زمستان برای واحدهای صنعتی مشکلاتی ایجاد کرده است، این مشکل در زمستان جدی تر است.

مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به عدم تعادل انرژی در بخش تولید و مصرف در سال های اخیر گفت: عدم تعادل انرژی در تابستان و زمستان مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی ایجاد کرده است که این مشکل به وجود آمده است. بیشتر در فصل زمستان، زیرا این مشکل می تواند بر عملکرد نیروگاه ها نیز تأثیر بگذارد.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار خواستار برنامه ریزی برای پرهیز از فشار بر بخش تولیدی و صنایع شد و گفت: خاموشی و روشن شدن مجدد چرخه تولید فشار و هزینه زیادی را برای صنعت ایجاد می کند و در واقع مشکلات را تسریع می کند.

نگران قطعی برق در تابستان هستیم و گفت: در فصل زمستان این نگرانی در حوزه تامین سوخت وجود دارد و این مشکل مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

گرانی تبدیل سوخت جایگزین یکی از مهمترین مشکلات گزارش شده توسط واحدهای تولیدی مازندران است. از طرفی کوچک و متوسط ​​بودن واحدهای تولیدی و صنایع مازندران، دوگانه سوز بودن واحد تولیدی را از نظر مالی غیرممکن می کند.

استقبال از سوخت های جایگزین برای صنایع ضعیف است

سبحان رجب پور مدیرعامل شرکت نفت منطقه ساری از واحدهای تولیدی، نانوایی ها و مرغداری ها خواست به فکر سوخت جایگزین باشند و افزود: سوخت حداکثر تا 15 روز به واحدها عرضه می شود و واحدهای تولیدی مانند طیور و صنایع سوخت جایگزین را به دپارتمان های مد عرضه خواهند کرد. دیدگاه های صنعت و جهاد کشاورزی را ببینید.

گازها هشدار داده شد فتیله تولید پایین آمده است.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت نفت پس از تایید دستگاه های مورد نظر سوخت مورد نیاز واحدهای تولیدی را تامین می کند.

وی با بیان اینکه با وجود شروع فصل سرما استقبال از سوخت های جایگزین تاکنون کم بوده است افزود: تاکنون اطلاع رسانی لازم انجام شده تا واحدها بتوانند رایزنی و سوخت رسانی کنند.

رجب پور گفت: در صورت افت فشار راهی برای استفاده واحدهای تولیدی و صنایع از سوخت جایگزین وجود ندارد، تامین گاز پایدار خانگی در اولویت است و واحدهایی که سوخت جایگزین عرضه نکنند با مشکل مواجه خواهند شد.

در حال حاضر 80 درصد از مشترکان گاز مازندران در بخش خانگی هستند و مسئولان گاز استان به صنایع هشدار داده اند که در صورت افت فشار، قولی برای تامین سوخت نخواهند داد.

صنایع روی سوخت های جایگزین شرط بندی می کنند

قاسم مایلی رستمی، مدیرعامل گاز مازندران از میزان گاز در صنایع پرمصرف از جمله نیروگاه و سیمان نکا خبر داد. وی به 50 هزار متر مکعب در ساعت اشاره کرد. وی با تاکید بر اینکه صنایع پرمصرف مانند کارخانه سیمان نکا و نیروگاه ها باید در فصل سرما به سوخت جایگزین روی بیاورند، مصرف گاز خود را 50 هزار متر مکعب در ساعت اعلام کرد و اظهار داشت: برای پایداری گاز در این بخش. داخلی، ضروری است صنایع مصرفی به سوخت های جایگزین روی آورند. برو

وی همچنین در گفتگو با خبرنگار بازار از مردم خواست برای جلوگیری از افت و ناپایداری جریان گاز، وسایل گرمازا و گازسوز غیرضروری را خاموش کنند و افزود: امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم زمستان امسال را بدون مشکل پشت سر بگذاریم. هر مشکلی.”

وی با اشاره به اینکه بخشی از گاز استان از طریق بورس ترکمنستان تامین می شود، روزانه 4 تا 5 میلیون مترمکعب گاز را ذکر کرد و گفت: به طور معمول در دی ماه به دلیل برودت هوا این واردات قطع می شود. گاز ترکمنستان هرچند رایزنی هایی برای قطع نشدن گاز صورت گرفته است.

در مازندران بیش از یک میلیون و 600 هزار مشترک گاز وجود دارد که 20 درصد آن صنعتی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.