افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

گاریدو: عالیشاه از عبدالرحمن بهتر است/ بازیکنان مراکشی از ایرانی ها تکنیکی تر هستند – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 366732
گاریدو: عالیشاه از عبدالرحمن بهتر است/ بازیکنان مراکشی از ایرانی ها تکنیکی تر هستند – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

خوان کارلوس گاریدو در خیابان های تهران روزهایی را به یاد می آورد که برای اولین بار به عنوان مربی ویارئال باهیا برجسته شد. هفته گذشته و قبل از سفر به عربستان سعودی، گاریدو گفتگوی متفاوتی داشت. او که بیش از یک ماه است در تهران زندگی می کند، تازه در حال کشف کوچه پس […]

خوان کارلوس گاریدو در خیابان های تهران روزهایی را به یاد می آورد که برای اولین بار به عنوان مربی ویارئال باهیا برجسته شد.

هفته گذشته و قبل از سفر به عربستان سعودی، گاریدو گفتگوی متفاوتی داشت. او که بیش از یک ماه است در تهران زندگی می کند، تازه در حال کشف کوچه پس کوچه های محله های شمالی پایتخت ایران است. گاریدو می گوید: زمانی که از پرسپولیس پیشنهاد دریافت کردم، با خانواده ام مشورت کردم و به دو فرزندم اطلاع دادم، یکی از بچه ها لپ تاپ خود را روشن کرد و نام تهران را جست و جو کرد و بلافاصله به من گفت پدر، تهران شهر فوق العاده ای است و تو. عاشق او خواهد شد!

گاریدو از چند کافه در تهران دیدن کرده و از کیفیت قهوه و غذا شگفت زده شده است: “تهران مدرن و زیباست. حق با پسرم بود. البته این تصویری نیست که رسانه ها از ایران نشان می دهند.”

او حرفه خود را به عنوان مربی در شهرهای بزرگ توسعه داده است. از قاهره (پایتخت مصر) و ریاض (پایتخت عربستان سعودی) تا دبی و کازابلانکا (پایتخت مراکش) و الجزیره (پایتخت الجزایر).

وقتی از گاریدو درباره تفاوت کار در پرسپولیس با تیم های بزرگ عربی که در آنها کار می کرد (الاهلی، الفتفام، راجا کازابلانکا، العین، الوداد، اسماعیلیه و الساحلی) پرسیدند، او پاسخ داد. که ما را شگفت زده کرد گاریدو می گوید: «چیزی که من را در ایران بیش از همه تحت تأثیر قرار داد، سازماندهی آن است. باشگاه پرسپولیس سازماندهی بسیار خوبی دارد. همه چیز سازمان یافته و در جای خود است. وقتی به زمین تمرین می روم همه بازیکنان آماده هستند، همه چیز آماده است و تنها کاری که باید انجام دهم این است که سوت شروع را بزنم. و بعد که تمرین تمام شد، دفترم تمیز است، غذای مورد نیاز برای سرو آماده است و… اینجا همیشه به باشگاه دسترسی دارم و فکر می‌کنم هیچ چیز کم نیست.»

سوال بعدی در مورد تفاوت سطح بازیکنان ایرانی با بازیکنان مراکشی، مصری یا اماراتی است. گاریدو می گوید: بازیکنان مراکشی واقعا سطح بالایی دارند و می توانم بگویم تکنیکی تر و شاید قوی تر از ایرانی ها هستند، اما مهمترین چیز در مورد بازیکنان ایرانی اشتیاق و علاقه آنها به یادگیری و تلاش آنهاست. بهبود بخشد. من این را در تک‌تک اعضای تیمم دیده‌ام و در بین بازیکنان پرسپولیس کسی را ندارم که بتوان او را تنبل خطاب کرد، اما بسیاری از آن بازیکنان و حتی کادرفنی و تدارکات را در باشگاه‌های عربی دیده‌ام. .

خوان کارلوس که کمتر از یک فصل در یک باشگاه دوام آورد تا اینکه به پرسپولیس پیوست، مدت زیادی را به تهران آمده است. این مربی 55 ساله درباره سبک بازی خود و علاقه اش به گردش سریع توپ و پاس دادن به جناحین برای گلزنی می گوید: من همیشه دوست داشتم تیمم رو به جلو بازی کند و فکر می کنم با این گروه بازیکنانی که داریم. پرسپولیس، ما می توانیم موفق باشیم، البته می دانم که وارد رختکن یک تیم برنده شده ام و این کار را سخت تر می کند.

گاریدو در دوران فوتبالش به این دلیل معروف است که دوست دارد با تعداد محدودی بازیکن به عنوان بازیکنان اصلی کار کند و انعطاف زیادی در ترکیب ندارد و این سوال به نفع بازیکنان جوان نخواهد بود. با این حال پاسخ می دهد: نه اینطور نیست، ما الان چند بازیکن جوان داریم که قدم به قدم پیشرفت می کنند و عالی هستند، مطمئنا این بازیکنان جوان به مرور زمان در ترکیب خواهند بود و فوتبال ایران توانایی های آنها را می شناسد. اما به یاد داشته باشید که امید عالیشاه، وحید امیری، میلاد محمدی و اوستون اورونف من را تحت تاثیر قرار داده اند، بنابراین بازی در تیم 11 نفره پرسپولیس کار آسانی نیست در بازی اول یعقوب را آوردم (نسبتا) و او در یک صحنه اشتباه کرد و من عصبانی شدم.

گاریدو درباره تجربه کار با ستاره‌هایی مانند عمر عبدالرحمن مرد سال سابق آسیا می‌گوید: عمری خوب بود، اما عالیشاه خیلی بهتر از اوست!

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)