افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

گاریدو: تیم خوبی داریم اما کاش زودتر اضافه کنند/ به سینا گفتم شانس بازی نداری – نوتیسیاس روخاس – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 358196
گاریدو: تیم خوبی داریم اما کاش زودتر اضافه کنند/ به سینا گفتم شانس بازی نداری – نوتیسیاس روخاس – پرسپولیس نیوز

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ترکیب بسیار خوبی از بازیکنان باکیفیت در همه پست ها داریم و برای کسب جام می جنگیم. خوان کارلوس گاریدو در گفت و گو با سایت باشگاه پرسپولیس درباره آخرین شرایط این تیم، عملکرد این تیم در سه هفته اول، شروع لیگ برتر آسیا و عملکرد باشگاه در فصل نقل […]

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ترکیب بسیار خوبی از بازیکنان باکیفیت در همه پست ها داریم و برای کسب جام می جنگیم.

خوان کارلوس گاریدو در گفت و گو با سایت باشگاه پرسپولیس درباره آخرین شرایط این تیم، عملکرد این تیم در سه هفته اول، شروع لیگ برتر آسیا و عملکرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات صحبت کرد.

* سلام آقای گاریدو و تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید. لطفا ابتدا در مورد وضعیت تجهیزات صحبت کنید.

فکر می کنم تیم از روز اولی که من به اینجا آمدم در مسیر درستی حرکت کرده است. در پیش فصل ما به دنبال ساختن تیم با کار بر روی شرایط بدنی و اضافه کردن بازیکنان جدید هستیم. طبیعتا این کار زمان بری است، زیرا در هنگام جذب بازیکنان جدید باید هماهنگی لازم بین آنها ایجاد شود. فکر می کنم تیم در همه زمینه ها در حال پیشرفت است. چه در مورد بازی باشد و چه آمادگی بدنی برای داشتن یک تیم متحد.

در مورد پیروزی در بازی آخر هم باید بگویم که پیروزی همیشه برای اعتماد به نفس تیم مهم است. فکر می کنم تیم خیلی خوب بازی کرد و برد خوبی بود. در حال حاضر بازیکنان جدیدی داریم و به زودی لیگ برتر آغاز خواهد شد که رقابت بسیار مهمی است. انگیزه بسیار بالا خواهد بود و برای پیروزی و خوشحال کردن هواداران می جنگیم. علاوه بر این، من شخصا از روندی که در همه زمینه ها داریم راضی هستم و فکر می کنم در مسیر خوبی پیش می رویم. ما مطمئناً فصل طولانی با بازی ها و جام های زیاد در پیش داریم و مهمترین چیز این است که در مسیر درست قرار بگیریم. در فوتبال گاهی می‌برید و گاهی می‌بازید. اما فکر می کنم اکنون در مسیر درستی هستیم.

* با توجه به ورود بازیکنان جدید به تیم، فکر می کنید تیم برای هماهنگی کامل به زمان بیشتری نیاز دارد؟

بله، وقتی بازیکنان جدید زیادی به تیم می‌پیوندند، هماهنگی و ادغام تیم کمی زمان می‌برد. به خصوص برخی از آنها باید خود را با زندگی در یک محیط جدید وفق دهند و یک خانه جدید بگیرند و همه چیز را برای زندگی در اینجا آماده کنند. با هم تیمی های خود و سبک بازی تیم آشنا شوید. اینها مشکلاتی است که همه جا وجود دارد و طبیعی است. وقتی بازیکنان جدیدی دارید، به این نوع هماهنگی نیاز دارید. اما یک نکته مثبت هم داریم و آن اینکه با بازیکنان جدید بعد از مدتی تیم خوبی داریم که خود را با سیستم و نظم جدید وفق داده است. مثلاً وقتی میلاد محمدی آمد خیلی سریع در تیم جا افتاد، چون همه را می شناسد و بعد از یک هفته انگار یک سال اینجا با ما بود. به همین دلیل داشتن دفاع چپ مثل میلاد برای ما خیلی مهم بود. البته الکسی را هم داریم که خیلی خوب کار می کند و ایوب را هم داریم که با شرایط اینجا وفق می دهند و پیشرفت خوبی در تیم داشته اند. در کل از ترکیبی که داریم راضی هستم، بازیکنان حرفه ای خوبی داریم و هر روز خوب کار می کنیم. با استفاده از امکانات عالی که در اختیار داریم، می توانید ببینید که آنها چگونه هر روز تمرین می کنند. در نهایت این یک روند ضروری در فوتبال برای کسب نتایج خوب است و فکر می کنم می توان خوشبین و مثبت بود که تیم آینده خوبی دارد.

* بعد از سه هفته بازی در لیگ و با دیدن شرایط فوتبال ایران، آیا همه چیز آن طور که انتظار داشتید بوده است؟

بله، من اینجا را می شناختم چون قبلا برای تماشای مسابقه به ایران آمده بودم و هواداران و علاقه آنها به فوتبال را می شناختم. هرجا که می رویم هواداران پرسپولیس زیادی داریم که با شور و شوق تیم را تشویق و حمایت می کنند. در مورد ورزشگاه هایی که تاکنون در آن بازی کرده ایم باید بگویم که شرایط چمن خوب است و آن را به خوبی حفظ کرده اند. زمین خوب برای فوتبال ما بسیار مهم است. البته من دوست دارم در استادیوم خودمان و با حضور هوادارانمان بازی کنم و این چیزی است که واقعا به آن نیاز داریم. چرا که با حضور او شرایط پرسپولیس کاملا متفاوت خواهد شد. با این حال تا اینجای کار فکر می کنم برنامه ریزی در فدراسیون خوب است و برای برگزاری مسابقات به تمام نکات مهم توجه می کنند. ورزشگاه ها و برنامه ریزی خوب است اما باز هم تاکید می کنم که دوست داریم در ورزشگاه خودمان و با ظرفیت کامل بازی کنیم. ما در تبریز در فضایی عالی بازی کردیم اما شرایط آنجا به تراکتور کمک کرد. من می خواهم به هواداران در زمین خودمان خوشامد بگویم و کاملاً واضح است که مهمترین بخش باشگاه ما هواداران هستند. آنها این تیم را از هر نظر بسیار متفاوت می کنند و حمایت آنها از ما یک باشگاه خاص می سازد. برای من افتخار است که سرمربی این تیم هستم و همیشه این فرصت را دارم که تیمم را با چنین جمعیتی به میدان بفرستم. با این حال من از زندگی در ایران احساس خیلی خوبی دارم و باید قدردان باشم که مردم بسیار مؤدب و علاقه مند به تیم هستند. قدم بعدی برای من این است که با نتایج خوب به آنها پاسخ دهم.

*با نزدیک شدن به لیگ نخبگان آسیا باید چه انتظاری از این رقابت ها داشت و این لیگ چه تفاوت هایی با لیگ خودمان با حضور چند بازیکن معروف و بزرگ خارجی دارد؟

لیگ قهرمانان مهم ترین رقابت جهان است و اینجا لیگ قهرمانان آسیا در دو سه سال اخیر به سطح بسیار بالایی رسیده است. قطعا تیم های عربستانی با قدرت مالی بالایی که دارند هزینه های هنگفتی کرده اند و بهترین بازیکنان جهان را به خدمت گرفته اند و همه ما این را می دانیم. البته لیگ برتر نیز بیشترین انگیزه را فراهم می کند، بنابراین انگیزه ما در بالاترین سطح خواهد بود. ما پرسپولیسی هستیم و بازیکنان خوبی داریم. در هر مسابقه قرار است بجنگیم و مسابقه را ببریم. ما می دانیم که بازی ها چقدر سخت هستند و بهتر است که بدانیم چقدر سخت هستند زیرا در این صورت تمام تلاش خود را می کنید. آماده مبارزه و تمرکز در هر شرایط بازی. در مورد بازی اول به طور قطع می توانم بگویم که بازی بسیار مهمی است، آنها بازیکنان بسیار خوبی دارند و ما باید برای این دیدار آماده باشیم و در بهترین سطح خود با حریف رقابت کنیم. قطعا در پایان این مرحله می خواهیم به دور بعد صعود کنیم و همیشه برای جام بجنگیم. این در خون و روح پرسپولیس است که همیشه برای قهرمانی بجنگد و برای این جام می جنگیم. البته ما از قدرت حریفان خود آگاه هستیم، اما از ارزش ها و توانایی های خود و بازیکنان خود و همچنین کیفیت تیم خود در مقابل هواداران که با آنها قوی تر هستیم، آگاه هستیم. به خصوص در بازی هایی که در ورزشگاه خودمان برگزار می شود که برای ما یک نکته کلیدی است زیرا این بازی ها برای صعود ما به مرحله بعد بسیار مهم خواهد بود.

* حالا که فعالیت باشگاه در فصل نقل و انتقالات به پایان رسیده، نظرتان درباره ترکیبی که داریم و خریدهای جدید چیست؟

در نهایت، ما تیم بسیار خوبی داریم. اگر بخواهم از مهاجمان شروع کنم، بازیکنان خوبی در این خط مثل علیپور و آل کثیر و اخیرا ژائو داریم. فورواردهای بسیار خوبی وجود دارند که به تیم این امکان را می دهند که گزینه های مختلفی در خط حمله داشته باشد زیرا بازی های زیادی در لیگ های مختلف داریم. آرونوف، صادقی و فرشاد وینگرهای خوبی هستند که در اختیار داریم و حالا خوشحالیم چون امید عالیشاه از مصدومیت برگشته و خیلی مهم است. وحید امیری و سلمانی را هم داریم که از مصدومیت طولانی مدت بازگشته است. حالا سعید مهری، سرلک که هافبک خوبی است، مسعود و سروش را داریم. متأسفانه سینا از گروه ما جدا شد زیرا رقابت بسیار بالایی در این بخش داشتیم. احترام به سینا او بازیکن خوب، حرفه ای و آدم خوبی است، اما من با او صحبت کردم و به او گفتم که شانس زیادی برای بازی نخواهی داشت و شاید بهتر باشد به جای بازی در تیم دیگری حضور داشته باشی. اما برای او بهترین ها را آرزو می کنم زیرا او نشان داد که شخصیت حرفه ای دارد. در این خط ما جایگزین های بسیار خوبی مانند خدابندلو، سمیر داریم، نمی خواهم کسی را فراموش کنم، اما بازیکنان باکیفیتی در این بخش داریم. برای ما بسیار مهم بود که میلاد در پست دفاع چپ قرار گرفت و او بازیکن خوبی برای ما است. در دفاع میانی جورجی، کنعانی، فرجی، مرتضی و صحرایی را داریم و وضعیت ما در این پست خوب است و در پست دفاع راست نیز ایوب و یعقوب را داریم که عملکرد خوبی دارند. الکسی، اسدی و رفیعی را در دروازه داریم و از نظر من ترکیب بسیار خوبی از بازیکنان داریم. باشگاه دو ماه است که روی جذب بازیکنان جدید کار می کند. البته دوست داشتم بازیکنان جدید زودتر به تیم ملحق شوند و در روز اول حضور همه بازیکنان راحت‌تر بود، اما می‌دانم که این فوتبال حرفه‌ای است و این وضعیت عادی است. ما باید درک کنیم که گاهی اوقات در آخرین لحظه قراردادها انجام می شود، اما مهمتر این است که آنها به تیم بپیوندند. بنابراین، همانطور که قبلاً گفتم، ما در مسیر درستی هستیم. بازیکنانی مانند سعید و لوکاس که به تازگی به تیم ملحق شده اند، راحت تر با تیم سازگار خواهند شد و ما جایگزین های بسیار خوبی داریم. حالا یک پیام مهم برای بازیکنان داریم و آن این است که رقابت بالایی در تیم برای بازی کردن وجود خواهد داشت. آنها باید تمام تلاش خود را برای حضور در یازدهم ابتدایی انجام دهند زیرا ما بازیکنان خوب زیادی داریم. به همین دلیل است که ما به انگیزه زیادی از بازیکنان نیاز داریم زیرا گاهی اوقات شما در تیم هستید و گاهی اوقات نیستید، بنابراین همیشه باید آماده باشید که وقتی بازی می کنید 100 درصد از خود را ارائه دهید. چون در نهایت بازی های زیادی پیش رو داریم و باید برای کسب جام ها تلاش کنیم. ما باید برای پیروزی در هر بازی آماده باشیم و بخواهیم جام ها را ببریم.

ما تازه فصل را شروع کرده ایم و چند ماه دیگر جام حذفی داده می شود اما این روند ماست و باید قدم به قدم پیش برویم. مهم این است که تیم پیشرفت کند و برای پایان فصل که بتوانیم جام را ببریم آماده شود. اکنون از آنچه که داریم راضی هستم و زمانی که در پایان فصل قهرمان شویم، خوشحال تر خواهم شد.

* به عنوان آخرین سوال، برنامه شلوغی در پیش داریم و هر کدام 5-4 باید روزی یک بار بازی کنیم. چگونه تیم را برای این دوره آماده می کنید؟

فکر می کنم این یک چیز مثبت برای ما خواهد بود زیرا می توانیم به بازیکنان بیشتری فرصت بازی بدهیم. زمانی که برنامه مسابقات هر سه روز یکبار است، باید از همه بازیکنان استفاده کرد و به برخی فرصت بازی داد، زیرا ترکیب زیادی داریم و باید از آن استفاده کنیم. در پیش فصل خیلی روی آمادگی بدنی کار کردیم تا در این زمان که هر سه یا چهار روز یک بازی داریم، آماده باشیم. بنابراین این برنامه برای ما مثبت خواهد بود و بازیکنان باید بر این اساس انگیزه داشته باشند و هرکسی که در زمین است باید تمام تلاش خود را بکند زیرا این چیزی است که ما از بازیکنان می خواهیم.

*در پایان اگر صحبتی با هواداران دارید به من اطلاع دهید.

ممنونم چون از احساسی که اینجا دارم خیلی خوشحالم. ما خیلی خوب کار می کنیم و اگر بخواهم روی یک نکته اصرار کنم، آن را تکرار می کنم، این است که واقعاً می خواهم در استادیوم خودمان با حضور همه هواداران بازی کنم و این چیزی است که منتظرش هستم. چون متأسفانه بازی ها را خارج از خانه شروع می کنیم و بازی در مقابل هواداران محلی چیزی است که دوست داریم قبلاً تجربه کنیم و لطفاً! ما دوست داریم در ورزشگاه خودمان با هواداران خود بازی کنیم و با بازی های خوب، پیروزی ها و در نهایت کسب جام، آنها را خوشحال کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=358196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.