افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

کیف پول Zecrey چیست؟ آموزش کامل کار با کیف پول زکری

  • کد خبر : 17114
کیف پول Zecrey چیست؟  آموزش کامل کار با کیف پول زکری

کیف پول‌های متنوعی برای نگهداری دارایی‌های رمزارزی وجود دارند که برخی از آنها از بقیه هستند. در این میان ممکن است کیف پول‌هایی هم وجود داشته باشد که در عین کاربردی بودن، بیشتر شده‌اند. کیف پول Zecrey که با تکیه بر پروتکل زکری کار می کند، یکی از همین موارد است. در این کیف پول […]

کیف پول‌های متنوعی برای نگهداری دارایی‌های رمزارزی وجود دارند که برخی از آنها از بقیه هستند. در این میان ممکن است کیف پول‌هایی هم وجود داشته باشد که در عین کاربردی بودن، بیشتر شده‌اند. کیف پول Zecrey که با تکیه بر پروتکل زکری کار می کند، یکی از همین موارد است. در این کیف پول می‌توانید به نقل و انتقال و جابجایی دارای لایه‌های یک و لایه دو بپردازید. اگر می‌خواهید با این ولت آشنا شوید و بدانید مزایا و معایب کیف پول Zecry چیست، مطالعه این مقاله میهن بلوکچین را فراموش نکنید.

کیف پول Zecrey چیست؟

منبع: zecrey.com

بهترین جمله برای شروع معرفی کیف پول Zecrey این است که بگویم کیف پول زکری، فقط یک کیف پول نیست! به کمک Zecrey می‌شود نقل و انتقال، سواپ و استیکینگ را در میان چند بلوکچین انجام داد. آن هم در شرایطی که حریم خصوصی در سطح بالاتر می‌شود و سرعت تراکنش‌ها بالاست. این ویژگیها به لطف معماری لایه دو که بر اساس رولاپ‌های دانش صفر (zk-Rollup) عمل می‌کنند، در دسترس هستند. مهم ترین ویژگی کیف پول زکری این است که هم از دارایی های بلوکچین لایه یک پشتیبانی می کند و هم دارای لایه های دو است.

زکری از دو سیستم مختلف استفاده می‌کند که یکی با نام زکری صفر و دیگری با نام افسانه زیکری شناخته می‌شود. اولی بر ویژگی‌های حریم ویژه تأکید دارد و در حقیقت همان کیف پول یک پروتکل ذکری است. دومی بررسی برای انتشار NFT و بی‌همتا بازارها است که روی لایه‌های دو به صورت تستی فعال می‌شود. به طور خلاصه می‌توان گفت کیف پول Zecrey یک ولت چند زنجیره‌ای لایه یک و همچنین یک کیف پول میانزنجیره‌ای دو با حفظ حریم خصوصی است.

در کیف پول Zecrey چه رمزارزهایی را می‌توان نگهداری کرد؟

همان طور که گفتیم، این کیف پول از دارایی های مختلف روی بلوکچین لایه یک و لایه دو پشتیبانی می کند. به همین خاطر است که به آن، کیف پول مالتی چین یا چندارزی می‌گویند. در زمان نگارش این مقاله زکری از شبکه‌های اتریوم، پالیگان، آئورورا (Aurora)، آوالانچ، BNB Chain و کرونوس پشتیبانی می‌کند. هر دارایی که روی این شبکه‌ها ایجاد شده باشد، در کیف پول Zecrey نیز در دسترس خواهد بود.

کیف پول زکری حضانتی است یا غیرحضانتی؟

کیف پول Zecrey در دسته ولت‌های غیرحضانتی (غیر حضانت) قرار دارد. به این معنا که کنترل کلیدهای خصوصی در اختیار کاربر است و تنها اوست که به این اطلاعات دسترسی دارد. این موضوع در کنار استفاده از پروتکل‌های حریم خصوصی لایه دو و فناوری zk-Rollup، امنیت بالایی را برای کاربر ارمغان می‌آورد. از آنجایی که تمام اطلاعات در اختیار کاربر است، در صورت مفقود شدن و عدم دسترسی به این اطلاعات، دیگر نمی‌توان به کیف پول و دارایی‌های آن دسترسی داشت.

زکری چه تفاوتی با سایر کیف پول‌ها دارد؟

بارزترین تفاوت و نقطه قوت کیف پول Zecrey از لایه یک و لایه دو است. این کیف پول با تکیه بر رولاپ‌های دانش صفر، حریم خصوصی را در بالاترین سطح پیاده می‌کند. همچنین بازار NFT کیف پول زکری نیز از جمله دیگر ویژگی‌های این ولت است که به کمک آن می‌توان توکن‌های بی‌همتا را انجام داد. نقل و انتقال دارایی‌ها در میان بلوک‌چین‌های مختلف به کمک فناوری میان‌زنجیره‌های هم چیز دیگری است که باید حتماً به آن اشاره کرد. در این ولت می‌توان دارایی‌ها را از لایه یک به لایه دو منتقل کرد. همچنین معکوس این عمل امکان پذیر است.

آموزش کار با کیف پول Zecrey

حالا که با کلیت این ولت آشنا شدیم، بهتر است سری به منوها و سربرگهای آن بزنیم و ببینیم که این کیف پول چه امکاناتی دارد. آموزش کار با کیف پول Zecrey را می‌توانید در ادامه به صورت تصویری ببینید.

ساخت اکانت جدید

  • برای ساخت یک کیف پول جدید، روی گزینه اول یعنی کیف پول را ایجاد یا وارد کنید کلیک کنید.
ساخت کیف پول Zecrey
  • در صفحه بعدی، Create Wallet را انتخاب کنید و قوانین پذیرش کیف پول زکری را فعال کنید.
کیف پول چند زنجیره‌ای Zecrey
ساخت اکانت جدید در کیف پول زکری
  • با انتخاب دکمه ايجاد كردن به صفحه هدایت می‌شوید که ۱۲ کلمه به شما نمایش داده می‌شود. این کلمات، عبارت بازیابی (Seed Phrase) شما هستند و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید. در گام بعدی هم باید کلمات بازیابی خود را دوباره وارد کنید.
ساخت ولت Zecrey
مراحل ساخت کیف پول Zecrey
  • سپس یک رمز عبور برای ولت خود را مشخص کنید. با مشاهده پیغام Wallet Created Successful مطمئن شوید که کیف پولتان درست شده است.
کیف پول Zecrey Zero
مراحل ساخت کیف پول Zecrey

همین مراحل را می‌توان از طریق افزونه مرورگر کیف پول Zecrey هم انجام دهید.

ساخت اکانت Zecrey Legend

برای دسترسی به لایه دو و همچنین بازار NFT، ابتدا در Zecrey Legend حساب کاربری بسازید. برای این کار در نرم افزار موبایلی کیف پولتان، در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید. گزینه Zecrey Legend را انتخاب کنید و روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

ساخت کیف پول Zecrey Legend
منبع: docs.zecrey.com

سپس لازم است یک نام کاربری برای شما انتخاب کنید. دقت کنید که فعال‌سازی اکانت Legend نیازمند پرداخت کارمزد است. البته الان این سیستم روی شبکه تستی فعال است. می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر، اقدام به دریافت فاست BNB کنید و کارمزد لازم را انجام دهید فعال سازی Zecrey Legend ارائه دهید. تصویر زیر ادامه مراحل را به خوبی نشان می دهد.

فعال سازی کیف پول Zecrey لجند
منبع: docs.zecrey.com

ایمپورت کردن کیف پولهای قبلی

اگر قبلا در Zecrey یک کیف پول ساخته شده، همان مراحل ابتدایی ساخت کیف پول را تکرار کنید. سپس گزینه Import Wallet را انتخاب کنید و عبارت بازیابی را وارد کنید. در نهایت هم یک رمزعبور برای کیف پول خود را انتخاب کنید. در نسخه اکستنشن نیز به کمک گزینه Import Account همین مراحل را انجام دهید.

ایمپورت کیف پول در Zecrey

ارسال و دریافت رمزارزها

برای ارسال و دریافت رمزارزها در کیف پول زکری کار ساده‌ای در پیش دارید. برای ارسال اولیه دارایی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در پایین صفحه با فشردن گزینه انتقال به صفحه دیگر هدایت می‌شوید. در این صفحه جدید باید آدرس مقصد، میزان هزینه گاز و حجم مورد نظر را وارد کنید و سپس روی گزینه انتقال کلیک کنید تا عملیات انتقال انجام شود.

انتقال دارایی در ولت زکری
ارسال دارایی در Zecrey

به منظور دریافت نیز پس از انتخاب دارایی موردنظر، گزینه دریافت را انتخاب کنید. آدرس را می‌توان کپی یا از طریق Qr code‌ آن را اسکن کرد.

دریافت رمزارز در کیف پول Zecrey

مدیریت دارایی های مجموعه های مختلف

اگر یک رمزار مشخص را روی چند زنجیره دارید، به کمک کیف پول Zecrey می‌توانید به این دارایی‌ها به صورت یک‌جا دسترسی داشته باشید. یعنی لازم نیست شبکه را تغییر دهید. این کار از طریق همان صفحه اصلی ولت و انتخاب شبکه مورد نظر مقدور است. سپس لازم است مطابق تصویر زیر، سربرگ Multi-Chain را انتخاب کنید. در تصویر زیر می‌توانید تمام کوین‌های اتریوم را در بلوک‌چین‌های مختلف به صورت یک‌جا ببینید.

مدیریت دارایی در Zecrey Zero
منبع: docs.zecrey.com
کیف پول چندزنجیره‌ای
منبع: docs.zecrey.com

ورود به Zecrey Legend

برای اینکه از کیف لایه یک به Zecrey Legend منتقل شوید، در بالای صفحه سمت چپ روی گزینه مربوط به جابجایی بین ولت‌ها کلیک کنید. سپس از منوی باز شده، کیف پول مورد نظرتان را انتخاب کنید و وارد آن شوید.

کیف پول لایه دو Zecrey
انتخاب ولت در زکری

سپرده‌گذاری روی Layer 2 Legend

از طریق منوی تجارت در کیف پول لایه یک، رمزارز مورد نظرتان را انتخاب کنید و گزینه سپرده را لمس کنید. سپس میزان دلخواه رمزارزی را که قصد انتقال آن را دارید، وارد کنید. به معنای انتقال دارایی از حساب لایه یک به حساب لایه دو به معنای انجام عملیات روی لایه دو است.

انتقال از لایه یک به لایه دو در کیف پول زکری
منبع: docs.zecrey.com

در اینجا می‌توانید حساب‌های لایه دو خود را در کیف پول Zecrey Legend ببینید؛ یعنی همان حسابی که ساخت آن را در بخش قبلی بررسی کرد. همچنین باید هزینه گاز مورد نظر را انتخاب کنید و روی گزینه واریز ضربه بزنید تا عملیات روی Zecrey Legend انجام شود. این موضوع با نمایش پیغامی به شما اطلاع داده می شود.

سپرده‌گذاری در کیف پول Zecrey
منبع: docs.zecrey.com

خروجی گرفتن از کلید خصوصی

برای اینکه از صادرات ویژه خود انتخاب کنید، مطابق با گزینه های تصویری نمایه را انتخاب کنید. سپس روی Privacy & Security بزنید و گزینه View Private Key را انتخاب کنید. پس از آن رمز کیف پولتان را وارد کنید تا کلیدهای خصوصی خود را ببینید.

خروجی کلید خصوصی Zecrey
کلید خصوصی در ولت زکری

در نسخه اکستنشن هم می‌توانید این کار را مطابق تصویر زیر انجام دهید.

خروجی Private Key در کیف پول زکری

مشاهده کلمات بازیابی

مراحل قبلی را تکرار کنید و این بار گزینه را مشاهده کنید عبارت بازیابی را انتخاب کنید. با وارد کردن رمزتان می توانید این کلمات را مشاهده کنید. در اکستنشن نیز با انتخاب گزینه Setting و سپس Security and Privacy می‌توانید عبارت بازیابی را مشاهده کنید.

کلمات بازیابی Zecrey

امنیت کیف پول زکری

در مورد امنیت این کیف پول همین بس که به دانش صفر اشاره کنیم. استفاده از Zero Knowledge برای حفظ حریم خصوصی و امنیت کمک فراوانی می‌کند. اما در این کیف پول هم همان مسائل مربوط به نگهداری از کلیدهای خصوصی را داریم. در نتیجه، اگر به خوبی از اطلاعات خود محافظت کنید، از این ولت می‌توان تجربه لذت‌بخش را برای شما به ارمغان بیاورد استفاده کرد.

مزایا و معایب ولت زکری

با توجه به امکاناتی که این کیف پول دارد و در این مورد به آن اشاره می‌شود، می‌توان آن را بیشتر از معایب آن دانست. کیف پول لایه دو این پروتکل کاملا غیرمتمرکز است. در کیف پول یک لایه نیز حریم شخصی به کمک پنهان‌سازی پیاده‌سازی تراکنش می‌شود. شبکه مسائلی که باید به آن توجه کنیم این است که کیف پول Zecrey Legend هماکنون روی تستی است. مطابق نقشه راه پروتکل زکریقرار گرفتن شبکه اصلی نسخه لجند، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی می‌شود. به همین خاطر باید صبر کنیم و ببینیم آیا این ولت پس از آن تاریخ خود را نمی‌توان امتحانش را به خوبی پس داد و کاربران را از راضی نگه دارد یا نه.

غیرحضانتی بودن، همیشه موافقان و مخالفان خود را داشته اند. مخالفان معتقدند غیرحضانتی بودن کیف پول باعث می‌شود بار سنگین، به ویژه روی دوش کاربران تازه‌وارد و ناآشنا بیفتد. از طرفی موافقان می‌گویند این ویژگی آن‌ها را راحت می‌کند که هرکسی به خود آنها دسترسی داشته باشد. پس با توجه به دیدگاه خود، این ویژگی را می‌توان جزو مزایا یا معایب کیف پول Zecrey در نظر گرفت.

نسخه های کیف پول Zecrey

کیف پول Zecrey هم نسخه اندروید دارد و هم می‌توان آن را به صورت افزونه روی مرورگر نصب کرد. مطابق با اطلاعات مندرج در سایت ذکری، نسخه IOS و همچنین نسخه دسکتاپ این ولت نیز در آینده منتشر خواهد شد. لینک دانلود کیف پول Zecrey داخل وب سایت رسمی آن موجود است. از طریق گوگل پلی هم می‌توانید اقدام به دانلود این ولت کنید.

پشتیبانی و شبکه های اجتماعی ذکری

پروتکل Zecrey در توییتر، تلگرام، مدیوم و دیسکورد فعالیت می کند. همچنین کانال یوتیوب این پروژه نیز چند ویدئو منتشر کرده است که تعداد آن بسیار کم است. مسائل مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که در وب سایت Zecrey هیچ ارتباطی با عوامل این پروتکل وجود ندارد. در اپلیکیشن موبایل زکری، از طریق گزینه Support & Feedback در پروفایل می‌توانید سوالات یا مشکلات موجود را با تیم Zecrey در میان بگذارید.

آیا کیف پول Zecrey برای ایرانی‌ها مناسب است؟

برای ما ایرانی‌ها که در معرض خطر تحریم هستند، از کیف پول‌هایی استفاده می‌کنند که حریم خصوصی را حفظ می‌کنند، می‌توانند گزینه‌های قابل قبولی باشند. زکری با بهره‌گیری از فناوری zk-SNARK‌ و سیگما، انجام عملیات‌های ایمن و کم‌هزینه را امکان‌پذیر می‌کند. هم‌اکنون می‌توانید از نسخه آزمایشی Legend استفاده کنید و انتقال و انتقال آزمایشی را انجام دهید تا خودتان کار با Zecrey Wallet را بهتر دریابید.

پرسش و پاسخ (سوالات متداول)

پرسش و پاسخ
  • کیف پول Zecrey چیست؟
    یک کیف پول چندتوکنی است که امکان انتقال و انتقال میان زنجیره‌های و همچنین تراکنش‌های لایه‌های دو را می‌کند.
  • آیا کیف پول Zecrey‌ امن است؟
    این کیف پول با بهره‌گیری از فناوری دانش صفر و zk-SNARK سطح بالاتری از ایمنی و حریم شخصی را پیاده می‌کند.

جمع بندی

یکی از بزرگترین دغدغه های فعالان کریپ، پیدا کردن صرافی ها و کیف پول های مطمئن است. به همین خاطر باید اطلاعات خود را در مورد ولتهای رمزارز به روز نگاه داریم. یکی از کیف پول‌هایی که به دنبال حفظ حریم شخصی و افزایش امنیت است، کیف پول Zecrey نام دارد. این کیف پول با استفاده از فناوری‌های دانش صفر به دنبال ایجاد بستری ایمن و سریع برای کاربران است. به کمک این کیف پول می‌توان انتقال و انتقال را از یک لایه به لایه دو و برعکس داشت. همچنین وجود بازار NFT زکری روی زنجیره‌های BNB هم از ویژگی‌های جالب این ولت است که می‌توان به آن اشاره کرد. آیا با شبکه تستی Zecrey Legend کار کرده اید؟ در استفاده از ارز دیجیتال، مشکلی برایتان پیش آمده است؟ اینها سوالاتی هستند که سایر کاربران نیز دوست دارند پاسخ آنها را مطالعه کنند.

{“@context”:”https://schema.org”،”@type”:”FAQPage”،”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”کیف پول Zecrey چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”یک کیف پول چندتوکنی است که امکان نقل و انتقالات میان‌زنجیره‌ای و همچنین تراکنش‌های لایه دو را فراهم می‌کند.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا کیف پول Zecrey‌ امن است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”این کیف پول با بهره‌گیری از فناوری دانش صفر و zk-SNARK سطح بالایی از ایمنی و حریم شخصی را پیاده می‌کند.”}}]}

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-25 22:02:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.