افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا علیه 3 ایرانی به اتهام دست داشتن در هک کمپین ترامپ

  • کد خبر : 378362
کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا علیه 3 ایرانی به اتهام دست داشتن در هک کمپین ترامپ

وزارت دادگستری آمریکا علیه سه مرد ایرانی به اتهام حملات سایبری به مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا، کمپین های سیاسی، اصحاب رسانه و غیره با هدف سرقت اطلاعات از این مقامات آمریکایی و تلاش برای ایجاد بی اعتمادی کیفرخواست صادر کرد. انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم کرد. در این اتهام نام این افراد […]

وزارت دادگستری آمریکا علیه سه مرد ایرانی به اتهام حملات سایبری به مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا، کمپین های سیاسی، اصحاب رسانه و غیره با هدف سرقت اطلاعات از این مقامات آمریکایی و تلاش برای ایجاد بی اعتمادی کیفرخواست صادر کرد. انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم کرد.

در این اتهام نام این افراد مسعود جلیلی ، سید علی آقامیری و یاسر بلاغی به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم ایران برای ایجاد اختلاف، تضعیف اعتماد به روند انتخابات ایالات متحده و به دست آوردن اطلاعات غیرقانونی، احضار شده و ادعا می‌شود که یک کمپین هک گسترده را تهیه و اجرا کرده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا نیز در این کیفرخواست مدعی شده است که هکرهای ایرانی این اطلاعات را به عنوان بخشی از تلاش خود برای انتقام از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌خواستند.

در ژانویه 2020 ارتش آمریکا به سردار قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد، پایتخت عراق حمله کرد که منجر به شهادت وی و همکارانش شد.

بر اساس کیفرخواست، یکی از وکلای ترامپ، مقامات سابق سیا و یک سفیر سابق آمریکا، هدف هک ایران بوده است.

از ژوئن، پلیس فدرال ایالات متحده (FBI) در حال تحقیق در مورد فعالیت های هکری است که حساب های ایمیل کارکنان ستاد انتخاباتی ترامپ و سایر افراد نزدیک به رئیس جمهور سابق را هدف قرار می دهد. تحقیقات FBI همچنین بر روی یک فرد آنلاین به نام “رابرت” متمرکز شد که با خبرنگاران آمریکایی تماس گرفت.

به گزارش واشنگتن پست، فرد آشنا با این تحقیقات که خواست نامش فاش نشود، اسناد کمپین انتخاباتی خود را به اشتراک گذاشت که به دروغ ادعا می کرد در حین کار با کمپین ترامپ به دست آورده است.

مقامات آمریکایی ادعا می کنند که شخص یا افرادی که به عنوان “رابرت” معرفی شده اند، از طرف دولت ایران عمل می کنند و فایل های اطلاعاتی به سرقت رفته از حساب های ایمیل مشاوران ترامپ را در اختیار سازمان های خبری قرار می دهند.

سوزی وایلز، مشاور و یکی از مقامات ارشد کمپین ترامپ، از جمله اهداف حمله هکری بود. افراد آشنا به این تحقیقات گفتند که سایر افراد در اردوگاه ترامپ از جمله دستیاران کمپین انتخاباتی نیز در معرض خطر قرار گرفتند.

دادستان کل ایالات متحده این کیفرخواست را به اتهام تلاش های ایران، روسیه و چین برای مداخله در سیاست و انتخابات ایالات متحده از طریق هک، اطلاعات نادرست و کمپین های نفوذ مخفی منتشر کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.