افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

کوچ عشایر استان تهران به مناطق گرمسیر / تلاش برای تامین نهاده های مورد نیاز عشایر

  • کد خبر : 135707
کوچ عشایر استان تهران به مناطق گرمسیر / تلاش برای تامین نهاده های مورد نیاز عشایر

به گزارش رکنا، فرشید ذبیحی درباره کوچ عشایر استان تهران به مناطق گرمسیری گفت: عشایر استان تهران به همراه عشایر استان های همجوار از جمله مازندران، سمنان و قم تا نیمه شهریور در مناطق سردسیر استان در شهرستان های شمیرانات، فیروزکوه و دماوند حضور داشتند و هم اکنون در تمامی مناطق. عشایر تهران در مناطق […]

به گزارش رکنا، فرشید ذبیحی درباره کوچ عشایر استان تهران به مناطق گرمسیری گفت: عشایر استان تهران به همراه عشایر استان های همجوار از جمله مازندران، سمنان و قم تا نیمه شهریور در مناطق سردسیر استان در شهرستان های شمیرانات، فیروزکوه و دماوند حضور داشتند و هم اکنون در تمامی مناطق. عشایر تهران در مناطق گرمسیری مانند شهرستان های ورامین و پاکدشت یافت می شوند. پیشوا، ری، ملارد و شهریار تأسیس شده است.

وی افزود: بیشترین فعالیت ها و تولیدات عشایری در مناطق گرمسیری صورت می گیرد و با توجه به امکانات لازم و ارائه خدمات بانکی مناسب، پیش بینی می شود امسال نیز تولید محصولات عشایری افزایش یابد. یکی از مشکلات جدی عشایر این بوده است که گام های بلندی برای رفع این دغدغه عشایر برداشته شده است.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم برای تامین نهاده های عشایر در فصل زمستان انجام شده و امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده مشکلی در این زمینه ایجاد نشود. در سال گذشته میزان قابل توجهی نهاده در اختیار عشایر قرار گرفته و در هفت ماهه امسال چهار هزار و 188 تن نهاده و 465 تن آرد خوراکی در اختیار عشایر استان تهران قرار گرفته است.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: 14 میلیون و 315 هزار نفر عشایر کشور در استان تهران زندگی می کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، جمعیت عشایری استان در 40 سال گذشته تا حدودی ثابت مانده است. و دلیل آن این است که ظرفیت مرتع کافی است، جمعیت بیشتر نیست. عشایر استان تهران در قشلاق در جنوب شرقی تهران و در شهرستان های ورامین و پاکدشت و ییلاق در ارتفاعات البرز و در شهرستان های دماوند و فیروزکوه اسکان داده شده اند.

ذبیحی افزود: جامعه عشایری استان تهران نقش موثری در تولیدات استان دارد به گونه ای که در سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصولات لبنی، پروتئینی، دامی و کشاورزی تولید کردند. در واقع عشایر استان تهران با ۷۰۰ هزار راس دام سبک یکی از تولیدکنندگان اصلی گوشت قرمز هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.