افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

کوچکترین کشورهای جهان با نام های عجیب.

  • کد خبر : 344039
کوچکترین کشورهای جهان با نام های عجیب.

به گزارش فرادید: میکرون ها گروه های کوچکی از مردم یا سرزمین هایی هستند که علیرغم عدم به رسمیت شناختن بیشتر دولت ها یا سازمان های دیگر، مدعی حاکمیت هستند. بسته به اینکه چه کسی آنها را شمارش کرده است، ممکن است تا 130 ریز حالت وجود داشته باشد. این مقاله بر شش ریز دولت […]

به گزارش فرادید: میکرون ها گروه های کوچکی از مردم یا سرزمین هایی هستند که علیرغم عدم به رسمیت شناختن بیشتر دولت ها یا سازمان های دیگر، مدعی حاکمیت هستند. بسته به اینکه چه کسی آنها را شمارش کرده است، ممکن است تا 130 ریز حالت وجود داشته باشد.

این مقاله بر شش ریز دولت متمرکز است: امارت سیلند، فری تاون کریستیانیا، امپراتوری آتلانتیوم، پادشاهی جهان‌های دیگر، پادشاهی مولوسیا و جمهوری کانچ.

کشور کوچک چیست؟

در حقیقت، اقوام کوچک به جای اینکه واقعاً یکی باشند، ادعا می کنند که کشور هستند. آنها نهادهای سیاسی مستقل و خودخوانده ای هستند که تمایل دارند تعداد کمی از شهروندان و قلمرو داشته باشند. بر خلاف کشورهای به رسمیت شناخته نشده مانند صحرای غربی که توسط برخی سازمان‌های بزرگ و نه برخی دیگر به رسمیت شناخته شده‌اند، توافق کلی میان اکثر سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌های بزرگ وجود دارد که قلمرویی که دولت‌های کوچک کم جمعیت ادعای کنترل آن را دارند، در واقع بخشی از کشور دیگری است. اما کشورهای بزرگ فعالیت های خود را به قدری ناچیز و سطحی می دانند که به جای زیر سوال بردن آن ها، آن ها را نادیده می گیرند!

این واقعیت که آنها به عنوان دولت های واقعی شناخته نمی شوند (زیرا خود این دولت های خرد تمایل به کنترل سیاسی مؤثر ندارند) آنها را از تجربه شکوه های خاص دولت ها مانند صدور سکه، تمبر پست، گذرنامه، طراحی پرچم و … باز می دارد. مشارکت در دولت در دیپلماسی برای سایر کشورهای کوچک غیر ضروری شده است.

به دلیل فقدان قدرت واقعی این دولت های خرد، ادعای حاکمیت ارضی آنها بیشتر یک اعتراض هنری و آزادیخواهانه، سرگرمی شخصی یا جاذبه توریستی است تا یک تلاش واقعی برای تبدیل شدن به یک کشور مستقل. دولت‌های کوچک، معمولاً نمادین، از کار روزانه حکومت رها می‌شوند و این فرصت را دارند که پروژه‌های غیرعملی را دنبال کنند، مانند اتخاذ تقویمی متفاوت که سال را به ده ماه تقسیم می‌کند.

1. امیرنشین سیلند

امارت سیلند که بر روی سکوی متروکه اچ ام فورت رافس ساخته شده است، اولین بار در سال 1967 توسط پدی روی بیتس به عنوان یک ایالت مستقل اعلام شد. این سکو که در اصل در آب های بین المللی بود، در سال 1987 پس از اینکه دولت بریتانیا آب های سرزمینی خود را به 12 مایل دریایی گسترش داد، وارد آب های سرزمینی بریتانیا شد.

بیتس ابتدا از ساحل به عنوان پایگاهی برای ایستگاه رادیویی دزدان دریایی خود (رادیو اسکس) استفاده کرد. او یک سرگرد سابق ارتش بریتانیا بود که در چندین رویداد مربوط به سلاح گرم در دفاع از قلمرو خود در برابر ارتش بریتانیا، سایر کشتی های تجاری و کودتا علیه سلطنت خود توسط یک شهروند آلمانی شرکت داشت. اگرچه هیچ یک از آنها مجروح نشد، اما باعث تنش دیپلماتیک با آلمان و بریتانیا شد.

از زمان مرگ بیتس (و بسته شدن رادیو دزدان دریایی)، Sealand اساساً بر خرده فروشی (گذرنامه، مدرک، تی شرت، کپی قانون اساسی و کارت شناسایی) و دیپلماسی نرم از طریق تیم های فوتبال و فوتبال آمریکایی خود تمرکز کرده است.

2. شهر آزاد کریستیانیا

کریستینیا، واقع در محله کریستین‌هاون کپنهاگ، عمدتاً به دلیل قاچاق مواد مخدر شهرت دارد. این محله و اجتماع با حدود 1000 نفر سکنه و مساحت کوچکی به وسعت 19 هکتار در محل پادگان نظامی متروکه قدیمی ساخته شده است.

پلیس دانمارک با ورود به کریستیانا با مقاومت شدیدی روبرو می شود و این مکان را با رژیم خودمختار خود ترک کرده است. اکنون این مکان یکی از جاذبه های توریستی دانمارک و محل سکونت قاچاقچیان و کوخ نشینان است. برخلاف امارت سیلند، کریستیانا به دنبال به رسمیت شناختن یا استقلال ملی نیست. آنها پاسپورت، سکه یا تمبر صادر نمی کنند و عناوین اشرافیت ندارند. به این معنا، جامعه آنها اساساً از طریق سیستم دموکراسی مستقیم اداره می شود.

3. امپراتوری آتلانتیس

امپراتوری آتلانتیوم توسط سه دوست نوجوان (جورج فرانسیس کرویکشانک، جفری جان دوگان و کلر ماری کولتر) در حومه سیدنی در سال 1981 تأسیس شد. کرویکشانک به عنوان امپراتور جورج دوم و دوگان به عنوان نخست وزیر معرفی شدند. امپراتوری آتلانتیوم در مجموع حدود 3000 نفر جمعیت دارد که همگی به دلیل کوچک بودن پایتخت در خارج از کشور زندگی می کنند.

آتلانتیس برای اثبات یک نکته فلسفی وجود دارد: اینکه تعیین ملیت بر اساس محل تولد خودسرانه است زیرا به یک رویداد یا شرایط خاص اهمیت زیادی می دهد. امپراتوری آتلانتیس به جای کشورهای همگن قومی و از نظر جغرافیایی ثابت، به دنبال نشان دادن مطلوبیت یک اتحادیه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جهانی مبتنی بر ارزش‌های سکولار، کثرت‌گرا، لیبرال و سوسیال دمکراتیک است.

امپراتوری آتلانتیوم، همانطور که در کشورهای کوچک معمول است، تبلیغات دولتی بودن را جدی می گیرد و تمبرها، اسکناس ها و سکه های خود را منتشر می کند. امپراتوری آتلانتیوم نیز دارای عناوین نجیبی مانند امارت سیلند است. با این حال، این عناوین را نمی توان خریداری کرد و به تشخیص امپراتور برای خدمات آنها به جامعه اعطا می شود. امپراتوری همچنین یک خبرنامه دولتی منتشر کرد، اگرچه انتشار آن در سال 2007 متوقف شد.

4. پادشاهی جهانی دیگر

این پادشاهی که در سال 1996 در خاک جمهوری چک تأسیس شد، با مساحتی حدود سه هکتار، شامل چندین کلوپ شبانه، یک کتابخانه و یک سالن ورزشی است. اگرچه این کشور کوچک توسط هیچ کشور بزرگ دیگری به عنوان یک ملت به رسمیت شناخته نمی شود، اما مسائل نمادین حکومتی زیادی دارد: پاسپورت، ارز، پرچم، نیروی پلیس، سرود ملی و دادگاه های خاص خود را دارد.

پادشاهی اخروی خود را به عنوان یک جامعه مادرسالار معرفی کرده است، با هدف “قرار دادن هر چه بیشتر مردان تحت حاکمیت نامحدود زنان برتر”. شهروندان این ایالت خرد که توسط ملکه پاتریشیا اول اداره می شد، همه زنانی بودند که حداقل یک برده مرد داشتند. در پایین ترین رده رعایای زن، مردانی بودند که به ملکه مالیات می دادند و از قوانین تبعیت می کردند اما برده نبودند. سرانجام، بردگان مردانی هستند که تسلیم ملکه می شوند.

5. پادشاهی مولوسیا

پادشاهی مولوسیا کشور کوچکی است که در سال 1998 تأسیس شد و مدعی حاکمیت بر 11 هکتار زمین خشک و خشک در نوادا، ایالات متحده است. این پادشاهی مانند سایر دولت های خرد به رسمیت شناخته نشده است. آنها توسط کوین بوون رهبری می شوند و در صلح با ایالات متحده زندگی می کنند. باگن حتی به دولت محلی استوری کانتی مالیات می پردازد، اگرچه او آن را کمک خارجی توصیف می کند.

پادشاهی مولوسیا دارای سرود ملی و نمادهایی از جمله اسب موستانگ و پرچم است. Molossia برای صرفه جویی در هزینه های تولید، پرچم سیرالئون را وارونه به اهتزاز در می آورد. آنها همچنین تمبر، سکه، اسکناس و سیستم اندازه گیری نمادین خود را دارند.

6. شیشه جمهوری

جمهوری کانچ در سال 1982 و پس از اختلاف با گشت مرزی ایالات متحده بر سر یک انسداد جاده و ایست بازرسی ایجاد شد. شورای شهر از ناراحتی ای که ایست بازرسی برای گردشگران و ساکنان ایجاد می کرد ناامید شد و استقلال خود را از ایالات متحده اعلام کرد.

مانند اکثر کشورهای کوچک، جمهوری کانچ پاسپورت های سوغاتی صادر می کند. بر خلاف بسیاری از کشورهای کوچک دیگر، جمهوری کانچ دارای ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی متشکل از کشتی‌ها و هواپیماهای غیرنظامی است. با این حال، هدف آن عمدتا بازسازی نبرد بزرگ دریایی در سال 1982 است، که در آن جمهوری کانچ به یک کشتی گارد ساحلی ایالات متحده با بالن های آب و قرص های نان کوبایی کهنه حمله کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=344039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.