افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

کود گیاهی خانگی/ژلاتوی مولتی ویتامین را رایگان از سطل زباله تهیه کنید

  • کد خبر : 291084
کود گیاهی خانگی/ژلاتوی مولتی ویتامین را رایگان از سطل زباله تهیه کنید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: 1 به شایانانیوز- بسیاری از ما علاقه مندیم که گل و گیاه را در خون خود نگه داریم و به نوعی دوست داریم در کنار این زیبایی ها نفس بکشیم و طراحان دکوراسیون حضور آنها را در دکوراسیون به شدت توصیه می کنند زیرا گیاهان می توانند […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

1

به

شایانانیوز- بسیاری از ما علاقه مندیم که گل و گیاه را در خون خود نگه داریم و به نوعی دوست داریم در کنار این زیبایی ها نفس بکشیم و طراحان دکوراسیون حضور آنها را در دکوراسیون به شدت توصیه می کنند زیرا گیاهان می توانند دکوراسیون شما را به زیبایی هر چیز دیگری زیبا کنند. آنقدر زیبا و جلا دهید که باورتان نشود چطور چیدمان شما با یک شی کوچک تغییر کرده است و در این میان خیلی ها می گویند اگر دکوراسیون شما آرام و مدرن است بهتر است گیاهان داخل خانه را انتخاب کنید. برگ های پهن را ببرید و از آنها استفاده کنید. آنها را در دکوراسیون قرار دهید زیرا فضا را شیک و مجلل جلوه می دهند، در حالی که اگر دکوراسیون شما بیش از حد به هم ریخته است، بهتر است گیاهان کوچکتر و جمع و جورتر را انتخاب کنید تا تعادل در فضا ایجاد شود و شلوغی آن کمتر شود. چیست.

البته در این بین نباید فقط به زیبایی خانه و دکوراسیون خود فکر کنید و گیاهی را صرفاً به خاطر زیبایی و مناسب دلتان انتخاب کنید، زیرا هر گیاهی یک سری نیاز برای رشد خود دارد. نیاز به شرایط خاصی دارد که شما به عنوان یک پرورش دهنده موظف هستید این شرایط را فراهم کنید، مثلاً گیاهان آپارتمانی با مقاومت ضعیف در برابر نور در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرند و همچنین اگر خون آنها نور را مسدود کرده و بسیار روشن است. بهتر نیست سراغ این گیاهان بروید. علاوه بر این باید کود تهیه کنید تا گل های شما بهتر و بیشتر رشد کنند و حالا در این مقاله می خواهیم طرز تهیه چند کود خانگی برای گیاهان را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

تهیه کود با بقایای یک سری مواد.

ممکن است تهیه این کود برای شما جالب باشد زیرا برای مواد تشکیل دهنده آن به عناصر زیر نیاز دارید:

  • پوسته تخم مرغ، میوه ها و سبزیجات.
  • خاک اره یا خاکستر چوب
  • کود کشاورزی

تمام مواد ذکر شده را که ممکن است فکر کنید آشغال هستند را در ظرفی که منافذ باز دارد بریزید و مخلوط کنید و سپس روزی دو بار مخلوط را هم بزنید تا هوا به همه مواد برسد، بعد از اینکه ترکیب شما تیره شد، حالا وقت آن است. از آن به عنوان کود و غذا برای گیاهان خود استفاده کنید.

پس ببینید، به راحتی می توانید با موادی که در نگاه اول مفید نباشد، در خانه یک غذای مقوی برای گیاه خود درست کنید که می تواند در رشد آن بسیار موثر باشد. وقتی این کود را درست کردید، آن را روی پای گیاهتان بگذارید. گلدهی و برای اینکه بتوانید مقدار مناسب کود را دریافت کنید و واکنش گیاه را بعد از یکی دو روز بررسی کنید اگر خوب است مقدار کود را زیاد کنید و اگر واکنش بد بود حجم را کم کنید تا بتوانید پیدا کنید مقدار مناسب درست است

کود گیاهی خانگی

کود مناسب در صورت کمبود نیتروژن.

یکی از نکاتی که شما به عنوان یک پرورش دهنده گیاه باید بدانید این است که گیاه را رعایت کنید و از روی ظاهرش وضعیت آن را بدانید، زیرا گیاه گاهی اوقات با تغییر شکل یک سری آلارم به شما می دهد و با زبان احمقانه به شما می گوید که دقیقا چیست. چه مشکلی دارد مثلاً اگر برگهای آن شروع به زرد شدن یا سبز کم رنگ شدن کند و رشدش هم متوقف شود، احتمالاً گل شما دچار کمبود نیتروژن است و در این صورت می توانید مقداری بریزید. قهوه را مستقیماً بر روی خاک گیاه خود قرار دهید و به حل آسان این مشکل کمک می کند.

آزمایش گیاهی خانگی 1

کود مناسب برای کمبود پتاسیم

اگر گیاه شما لکه های قهوه ای روی برگ هایش دارد یا لبه هایش شروع به زرد شدن می کند و رگه های زرد یا قهوه ای روی برگ هایش دیده می شود، به این معنی است که گل بیچاره از کمبود پتاسیم رنج می برد. برای حل این مشکل باید پوست موز را حدود سه سانتی متر در زمین فرو کنید و سپس منتظر بمانید تا کم کم پوست آن از بین برود که در این صورت پتاسیم لازم گیاه شما را تامین می کند. علاوه بر این، این ماده از رسیدن شته ها به گل شما جلوگیری می کند.

کود گیاهی خانگی



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=291084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.