افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

کودکان دارای ناتوانی های رشدی یارانه دریافت می کنند

  • کد خبر : 160370
کودکان دارای ناتوانی های رشدی یارانه دریافت می کنند

به گزارش بازار، حمید اسماعیل زاده مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در رادیو جوان درباره طرح امنیت غذایی گفت: طرح امنیت غذایی طرحی است که با حمایت وزارت بهداشت در حال اجراست. وزارت رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه که هدف آنها شناسایی کودکان سوءتغذیه و کودکان دارای تاخیر و اختلالات رشدی […]

به گزارش بازار، حمید اسماعیل زاده مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در رادیو جوان درباره طرح امنیت غذایی گفت: طرح امنیت غذایی طرحی است که با حمایت وزارت بهداشت در حال اجراست. وزارت رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه که هدف آنها شناسایی کودکان سوءتغذیه و کودکان دارای تاخیر و اختلالات رشدی است. با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و کارشناسان تغذیه مستقر در مراکز بهداشتی درمانی در دستور کار قرار گرفته و پس از طی مراحل مشخص تا تعیین تکلیف خانواده این کودکان به وزارت رفاه اجتماعی ارائه می شود. دریافت یارانه در قالب های خاص برای حل مشکلات تغذیه ای.

وی با اشاره به عشریه های وزارت رفاه گفت: وزارت رفاه پس از ارزیابی های مورد نظر و اعلام عشریه این خانواده ها; اگر کودک دهک های 1 تا 5 باشد ماهانه یک میلیون تومان از طریق کارت یارانه دریافت می کند و اگر دهک های 6 و 7 باشد. 600 هزار تومان از طریق کارت یارانه دریافت می کند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون عشریه وزارت رفاه تصریح کرد: آزمایشات وزارت رفاه و یا با هدف تعیین دهک کودکان دارای اختلال رشد انجام می شود. و این به این دلیل است که وزارت بهداشت با همکاری و تلاش های انجام شده در این زمینه به اطلاعات وزارت رفاه اجتماعی دسترسی ندارد. تنها کودکان دارای مشکلات رشد غربالگری می شوند و وزارت رفاه اجتماعی خانواده های دهک اول تا هفتم را به وزارت بهداشت معرفی می کند تا کودکان این خانواده ها از حمایت جدی و مطلوب تری برخوردار شوند.

اسماعیل زاده گفت: خانواده های کودکان مبتلا به اختلالات رشدی با یارانه وزارت رفاه که به تایید وزارت بهداشت رسیده است; آنها فقط می توانند 16 قلم کالای خاص را که برای رشد کودکان ضروری است تهیه کنند، بنابراین با این فرآیند مبلغ سپرده عملاً برای تأمین غذای رشد این کودکان هزینه می شود و اگر مشاهده شود که مهم نیست، خانواده مورد نظر از طرح امنیتی مستثنی شده و غذا برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: مهم این است که مبلغ واریز شده به کارت یارانه این گونه خانواده ها از طریق سامانه های وزارت رفاه اجتماعی قابل پیگیری و رهگیری است و اینکه واقعاً چه نوع کالاهایی برای خرید چنین خانواده هایی هزینه می شود و تاکنون تقریباً 125 هزار کودک مشمول این طرح شده اند که از این تعداد 50 هزار خانواده درخواست دریافت یارانه داشته اند و به همین دلیل; این طرح برای شناسایی بیشتر کودکان مبتلا به اختلالات رشدی نیاز به اطلاعات بیشتری دارد تا بتوان اکثریت آنها را شناسایی کرد و گامی موثر در جهت ریشه کنی این اختلال برداشت.

اسماعیل زاده در خصوص نحوه شناسایی خانواده ها برای مشارکت در طرح امنیت غذایی گفت: همانطور که در بالا ذکر شد; حدود 125000 کودک مشمول این طرح شناسایی و کارت یارانه آنها بارگذاری شده و بر روی شماره ثبت نام آنها پیامک شده است تا برای استفاده از این یارانه به مغازه های ویژه مراجعه کنند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر جدیت وزارت بهداشت در ریشه کنی اختلالات رشد کودکان در سطح کشور، گفت: با راه اندازی این طرح، وزارت بهداشت برنامه ریزی دقیقی را تدوین کرده و تصمیم گرفته است تا بهترین و مطلوب ترین نتایج را از این امر به دست آورید.” طرح؛ هر شش ماه یکبار باید معاینه تخصصی روی این کودکان انجام شود و روند تغییر رشد آنها به طور کامل بررسی شود و اینکه آیا در روند رشد کودک بهبودی وجود دارد یا خیر. این خانه تا زمان بهبودی کامل تحت حمایت و تحت پوشش وزارت رفاه اجتماعی خواهد بود. در غیر این صورت از طرح حذف خواهند شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=160370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.