افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

کنایه وزیر کشور به اصلاح طلبان/ باید برای برنامه ها رقابت کنیم نه برای افراد

  • کد خبر : 177795
کنایه وزیر کشور به اصلاح طلبان/ باید برای برنامه ها رقابت کنیم نه برای افراد

احمد وحیدی وزیر کشور امروز در «همایش مدیران کل روابط عمومی استانداری ها و سازمان های تابعه» که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: موضوع اطلاع رسانی به امری مستمر و همیشگی تبدیل شده است و در نتیجه ، از یک سو انتظارات جدیدی در این زمینه ایجاد شده است. وی افزود: گزارش و […]

احمد وحیدی وزیر کشور امروز در «همایش مدیران کل روابط عمومی استانداری ها و سازمان های تابعه» که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: موضوع اطلاع رسانی به امری مستمر و همیشگی تبدیل شده است و در نتیجه ، از یک سو انتظارات جدیدی در این زمینه ایجاد شده است.

وی افزود: گزارش و روایت هر حادثه ای قسمت زیادی از فضای سیاسی، اقتصادی و اداری کشور را به خود اختصاص داده است اما به نظر من باید با توجه به شرایط متغیر و نحوه ایجاد ذهنیت درست انجام شود.

عصبانیت تکراری صادق محصول لاریجانی و برجام و… است. / ما در وضعیت جنگی هستیم

۲۶ نماینده رد صلاحیت شده مجلس یازدهم چند دوره در مجلس حضور داشته اند؟ + جدول

وحیدی تاکید کرد: دشمن در جنگ شناختی مدام در حال تغییر سطح مرزبندی اذهان است و در این زمینه سخت تلاش می کند. ظاهراً وظیفه دشمنان ارائه اخبار است، اما در قالب بسته ارائه می کنند تا جامعه را تحت تأثیر قرار دهند.

وزیر کشور ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند ما با فساد مبارزه می کنیم که این خیلی خوب است اما دشمنان این نقطه قوت را به گونه ای مطرح می کنند که گویی نقطه ضعفی وجود دارد.

وحیدی ادامه داد: ما با فساد مبارزه می کنیم و این مبارزه را اعلام می کنیم، اما شاید به دلیل عدم تسلط در روایت آفرینی، دشمنان قدرت ما را به ضعف تبدیل می کنند.

در ادامه این همایش وزیر کشور در روابط عمومی استان های وزارت کشور گفت: روابط عمومی دارای دانش مردم شناسی، جامعه شناسی، روانشناسی و ادبیات است و از سوی دیگر دارای هنر است. خلاقیت و نوآوری که با هم تعریف شده اند تا به مخاطبان واقعی دست یابند و به طرق مختلف پاسخ های مناسبی ارائه دهند.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند ما را درگیر مسائل حاشیه‌ای کنند تا مسائل اصلی فراموش شود، مثلاً دشمنان ادعا می‌کنند که حضور مسئولان در میان مردم پوپولیستی است، در حالی که این پوپولیستی است و حرف‌ها و مشکلات را می‌سازد. مردم نشانه مردم داری است، اما این مشکلات و حاشیه سازی باعث از بین رفتن و هدر رفتن انرژی زیادی می شود.

وزیر کشور تصریح کرد: یکی از وظایف روابط عمومی، انتقال دقیق اخبار است که نتیجه آن روایت صحیح است. مثلاً باید گفت که فعالیت اقتصادی دولت بسیار خوب است، پروژه هایی با 15 تا 20 سال سابقه تکمیل و افتتاح می شود. از یک سو نرخ رشد اقتصادی 4.2 درصدی کشور که از سوی سازمان های بین المللی اعلام شد بسیار حائز اهمیت است، اما دیدیم که دشمنان در اخبار این نرخ رشد را نادیده گرفتند در حالی که برای تحقق آن تلاش های زیادی انجام شده است. برای این موضوع ساخته شده و بسیاری از ارگان ها و وزارتخانه ها برای آن تلاش کرده اند.

وحیدی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت‌ها و کارهای بزرگی در کشور انجام می‌شود که از جمله آن می‌توان به نرخ رشد اقتصادی، حرکت ملکی ملی و رشد میدان نفتی اشاره کرد، اما به اینها اشاره نمی‌شود و موضوع دیگری وجود دارد، از جمله. همانطور که قیمت گوشت به مهمترین خبر روز تبدیل می شود. البته قیمت گوشت هم مهم است و دوستان دولت در صدد رفع آن هستند اما آیا باید همه چیز را پوشش دهد؟ اینجاست که روابط عمومی باید مشکلات را بیان کند و اینجاست که مسئولیتش بسیار مهم است.

وزیر کشور افزود: گاهی اتفاقاتی در استان می افتد که روابط عمومی ها به درستی از آن اطلاع رسانی نمی شود. در حالی که روابط عمومی باید بتواند اخبار را مدیریت کند. از طرفی گاهی رسانه ها علاقه مند هستند که یک موضوع کوچک را به یک موضوع ملی تبدیل کنند که البته این ویژگی فضای مجازی است اما نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد.

وی افزود: انجام کار تبیینی می تواند برخی از نظرات متناقض را بازگرداند و این بسیار مهم است.

وزیر کشور خطاب به روابط عمومی اظهار داشت: شما روابط عمومی ها تسهیل کننده ضروری هستید تا استانداران بتوانند با اقشار، گروه ها و جریان های مختلف دیدار داشته باشند و همه در توسعه استان نقش آفرینی کامل داشته باشند، به همین دلیل این اقدام و خلاقیت مسئولیت شماست زیرا بازوان رسانه ای استانداران هستید.

وی با اشاره به بحث حضور در انتخابات گفت: دشمن تلاش می کند حضور در انتخابات را به حداقل برساند. کسانی که تأیید می کنند که دموکراسی وجود دارد، عدم مشارکت را موعظه می کنند. اینها با هم تضاد دارند در حالی که دموکراسی با حضور همه مردم شکل می گیرد. چطور بعضی ها می گویند ما طرفدار دموکراسی هستیم و از طرفی انتخابات را تحریم می کنیم یا مردم را به عدم شرکت دعوت می کنند و می گویند ما نماینده نداریم! در حالی که باید برای برنامه ها رقابت کنید نه برای مردم.

وزیر کشور افزود: یکی از وظایف ملموس ما در بحث حضور در انتخابات این است که همه ظرفیت های رسانه ها را آماده کنیم. ما باید منابع جمعی نهادها را در این زمینه جمع کنیم و به طور مساوی بین همه نامزدهای انتخاباتی تقسیم کنیم. در واقع توزیع عادلانه امکانات در قانون جدید انتخابات گنجانده شده و قابلیت خوبی است. روابط عمومی نیز باید این امکانات را شناسایی و مشخص کند تا به یک اندازه در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 200 شبکه تلویزیونی برای کاندیداها ایجاد شده است تا حداکثر استفاده عادلانه از نامزدها برای حضور در انتخابات صورت گیرد.

وحیدی تاکید کرد: باید کاری کنیم که داوطلبان هزینه های خود را کاهش دهند و هزینه های زیادی را خرج نکنند تا وام گیرنده افرادی نشوند که به آنها کمک کردند. از طرفی عده ای هم که شایسته هستند اما پول تبلیغات ندارند هم می توانند در انتخابات شرکت کنند و خود را به جامعه معرفی کنند.

وحیدی تصریح کرد: باید تاثیر پول را در تبلیغ نامزدها به حداقل برسانیم و این ظرفیت خوبی است که در قانون جدید انتخابات به آن اشاره شده است. این نوع مشکلات و نگرانی مردم از اینکه چرا برخی از کاندیداها این همه پول در انتخابات خرج می کنند نیز برطرف می شود.

وی افزود: روابط عمومی باید این ظرفیت را تکمیل کند و برای همه اقشار جامعه از طیف های مختلف در این زمینه برنامه ریزی کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مشارکت مردم برای آینده کشور ضروری است و به مبارزه با توطئه های دشمن نیز کمک می کند و همچنین نشان می دهد که جمهوری اسلامی به حضور مردم اعتقاد راسخ دارد و مدنظر دارد. واقعی بودن و نه نمایشی، دموکراسی و دموکراسی. آنچه در ایران اتفاق می افتد واقعی است.

وحیدی در پایان تاکید کرد: روابط عمومی باید توانمندی های استانی را که فراوان است بسیج کند و محدود به توان خود نباشد.

219215

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.