افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

کناف سقفی متریال جدید تزیین سقف زیبا.

  • کد خبر : 348134
کناف سقفی متریال جدید تزیین سقف زیبا.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانانیوز- امروزه پیشرفت در خیلی چیزها ریشه دوانده و با تاثیر خود باعث شده است که بسیاری از متریال ها و سبک ها تغییر کنند و فضای داخلی جذاب و مدرن تری پیدا کنند. این عناصر در دکوراسیون داخلی نیز بسیار موثر هستند و بسیاری از […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانانیوز- امروزه پیشرفت در خیلی چیزها ریشه دوانده و با تاثیر خود باعث شده است که بسیاری از متریال ها و سبک ها تغییر کنند و فضای داخلی جذاب و مدرن تری پیدا کنند. این عناصر در دکوراسیون داخلی نیز بسیار موثر هستند و بسیاری از عناصر به دلیل تغییر در آنها جذابیت بیشتری پیدا کرده اند. البته این جذابیت تا چند سال ادامه خواهد داشت و خدا می داند صنعت مد به روند خود ادامه خواهد داد. زیرا دکوراسیون و متریال آن درست مانند دنیای مد اساس ترندها است و تاثیر زیادی از مدرنیته می گیرد. مثلاً 15 سال پیش پتینه کاری روی دیوار یا گچ بری همراه با نقاشی روی سقف رواج داشت، اما امروزه کناف سقفی هنجار و خواسته طراحان دکوراسیون داخلی است.

سقف کناف یکی از جایگزین های جدید گچ کاری است که برای اجرای سقف ایده آل است. این بشقاب های کناف به صورت پیش ساخته و دارای طرح های مختلفی می باشد. از طرفی این المان به دلیل وزن سبک و سهولت در نصب و اجرا از سرعت اجرای بالایی برخوردار بوده و با عدم افزایش وزن سازه طرفداران زیادی دارد. اگر علاقه مند به دانستن و استفاده از این آیتم جذاب هستید، حتما مقاله ما را دنبال کنید.

سقف سقف چیست؟

کناف معمولا برای سقف یا دیوار استفاده می شود که یکی از پرطرفدارترین طرح های سقف است. سقف را می توانید به دو صورت ثابت و متحرک نصب کنید و برای اتصال آنها بهتر است از اتصالات گچی یا بدون گچ استفاده کنید.

کناف کارها به دلیل راحتی و سرعت اجرا یکی از پرکاربردترین انواع سقف کاذب می باشد. می توانید با استفاده از کاشی کناف سقف هایی با اشکال هندسی متنوع ایجاد کنید و با استفاده از نورپردازی مورد نظر جلوه ای زیبا و جذاب به فضا ببخشید.

تنه

مدل سقف ثابت کناف

سازه های ثابت یا یکپارچه از زیرسازی های سبک و مواد گالوانیزه یا پروفیل های گل میخ استفاده می کنند. پانل های گچی به این صورت است که یک یا دو لایه کناف روی این زیرساخت نصب می شود و پس از نصب پانل های کناف، درزهای بین آنها با بتونه پر شده و سقف یکپارچه به دست می آید.

کناف ثابت را می توان هم به صورت ساده و هم به صورت مهری درست کرد. سقف کاذب مهری انواع مختلفی دارد که برخی از آنها عبارتند از سقف گنبدی شکل، سقف تونلی، سقف لبه ساده، سقف لبه نور مخفی، سقف قوسی، سقف منحنی و ….

تنه

تنه

زانو زدن سقف متحرک

یکی دیگر از انواع کناف های سقفی مدل متحرک است که در آن سقف از کاشی و سازه های T شکل استفاده می شود. اگر قصد اجرای سقف کاذب متحرک را دارید می توانید از کاشی های پی وی سی یا آکوستیک، فلز، گچ و پودر تالک استفاده کنید.

تنه

آیا برای حمام و توالت مناسب است؟

کناف ها از جنس جنس هستند که در برابر رطوبت و آب مقاومتی ندارند. اگر این ماده در معرض آب قرار گیرد آسیب دیده و تغییر شکل می دهد. بنابراین استفاده از کناف در محیط هایی که احتمال قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت وجود دارد مانند حمام و سرویس بهداشتی و یا حتی آشپزخانه توصیه نمی شود.

به همین دلیل توصیه می شود از سقف های ضد آب و مقاوم استفاده شود نه کناف. در برخی موارد می توان کناف را با پوشش هایی مانند ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت پوشاند تا در برابر رطوبت و آب مقاومت بیشتری داشته باشند اما در نهایت این روش توصیه نمی شود. بنابراین هنگام انتخاب روش ساخت سقف باید شرایط محیطی و نیازهای خود را بررسی کنید تا بتوانید بهترین روش ساخت سقف را انتخاب و اجرا کنید.

تنه



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=348134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.