افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عربستان به زودی برگزار می شود

  • کد خبر : 373175
کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عربستان به زودی برگزار می شود

به گزارش بازار از وزارت نفت، محسن پاک نژاد امروز دوشنبه (11 اسفند) در مراسم روز ملی عربستان خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و به عنوان رئیس جمهور کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور روز ملی پادشاهی عربستان سعودی را به سفیر این کشور و دولت و مردم عزیز […]

به گزارش بازار از وزارت نفت، محسن پاک نژاد امروز دوشنبه (11 اسفند) در مراسم روز ملی عربستان خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و به عنوان رئیس جمهور کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور روز ملی پادشاهی عربستان سعودی را به سفیر این کشور و دولت و مردم عزیز عربستان تبریک گفت.

وی افزود: دولت چهاردهم به ریاست مسعود المدیکیان در چارچوب سیاست توسعه روابط با همسایگان خود، توجه ویژه ای به توسعه روابط با دولت و کشور عربستان دارد و معتقد است همکاری های ایران و عربستان سعودی به عنوان دو کشور مهم منطقه خلیج فارس و خاورمیانه بیشتر بر تامین منافع ملی و متقابل دو کشور تمرکز کرده و می تواند آثار و برکات بسیاری را برای ثبات و امنیت کشورهای منطقه به همراه داشته باشد. و همچنین توسعه و بهبود رفاه مردم این کشورها.

وزیر نفت ادامه داد: دو کشور و ملت ایران و عربستان سعودی که اشتراکات مذهبی و فرهنگی بسیاری دارند و در منطقه بسیار مهم و حیاتی جهان قرار دارند، می توانند نقشی تاریخی و موثر در معادلات منطقه ایفا کنند. با توافقات و برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تشکیل کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین دو کشور باشیم.

پاک نژاد با تاکید بر اینکه همکاری های چندجانبه ایران و عربستان در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای ظرفیت فوق العاده ای است که فرصت های جدیدی را بیش از پیش فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر ادارات مختلف سازمان ملل، اوپک و سازمان اسلامی همکاری که سابقه طولانی دارد، سازوکارهای بین المللی جدید مانند سازمان شانگهای و برجام نیز ظرفیت کافی برای تقویت روابط دو کشور در آینده را دارند.

وی گفت: رایزنی های مشترک دو کشور در زمینه مسائل منطقه به ویژه فلسطین و غزه به طور مستمر ادامه دارد و لازم می دانم جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی گناه فلسطین و تروریست ها را محکوم کنم. و اقدامات ناجوانمردانه این رژیم در لبنان و در چارچوب سیاست جمهوری اسلامی ایران خواستار توقف کامل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، آتش بس فوری و باز شدن مسیرهای لازم برای ارسال کمک های بشردوستانه به این رژیم است. مردم لبنان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.