افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

کمیسیون تلفیق با «واردات خودروهای برقی» موافقت کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 179249
کمیسیون تلفیق با «واردات خودروهای برقی» موافقت کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: امروز مصوبه ای در کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص واردات برق تصویب شد. . ورود خودروهای سواری به کشور، گامی مهم برای کاهش مصرف بنزین و آلودگی هوا است. […]

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: امروز مصوبه ای در کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص واردات برق تصویب شد. . ورود خودروهای سواری به کشور، گامی مهم برای کاهش مصرف بنزین و آلودگی هوا است. وی افزود: با تنوع بخشی به بازار خودرو و معرفی خودروهای برقی می توان کشور را به دور شدن از سیستم های حمل و نقل وابسته به بنزین تشویق کرد.

دهنوی ادامه داد: در همین راستا نمایندگان کمیسیون تلفیق مجلس نیز کاهش عوارض واردات را برای تسهیل واردات خودروهای برقی تصویب کردند. هدف از این اقدام، مقرون به صرفه تر و قابل دسترس تر کردن خودروهای برقی برای مصرف کنندگان ایرانی است.

وی گفت: کاهش تعرفه واردات باعث تشویق استفاده از خودروهای برقی به جای خودروهای بنزینی معمولی می شود که در نهایت به کاهش مصرف بنزین و آلودگی هوا کمک می کند.

دهنوی تصریح کرد: این مصوبه بر واردات خودروهای سواری برقی، کاهش عوارض واردات و افزایش انگیزه برای توسعه خودروهای برقی داخلی تمرکز دارد.

یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق در خصوص اهمیت واردات خودروهای سواری برقی گفت: یکی از انگیزه های اصلی برای تسهیل واردات و بومی سازی خودروهای برقی و هیبریدی نیاز مبرم به کاهش مصرف بنزین است. خودروهای بنزینی با مصرف بالای خود و با وجود کیفیت خوب بنزین به دلیل مصرف بالای بنزین در خودروهای داخلی منبع مهم آلودگی هستند.

دهنوی افزود: با روی آوردن به خودروهای برقی و هیبریدی متکی به برق و منابع انرژی جایگزین می توان وابستگی به بنزین را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، ترویج واردات و توسعه خودروهای برقی و هیبریدی می تواند به طور موثری آلودگی هوا را کاهش دهد. وسایل نقلیه هیبریدی آلاینده کمتری نسبت به خودروهای معمولی منتشر می کنند زیرا موتورهای الکتریکی آنها به کاهش احتراق سوخت کمک می کند.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی تصریح کرد: استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی می تواند باعث بهبود کیفیت هوا و ایجاد محیط های زندگی سالم برای شهروندان شود. تغییر به سمت اجازه و تسهیل واردات خودروهای سواری برقی می تواند با کاهش تقاضا برای بنزین به کاهش این مشکل کمک کند.

وی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق گفت: همچنین در جریان اصلاح لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق، امروز مصوب شد که منابع دریافتی از عوارض گمرکی واردات خودروهای برقی به عنوان مشوق استفاده شود. و تسهیلات برای توسعه تولید ملی خودروهای برقی.

یکی از اعضای هیئت مدیره کمیسیون تلفیق گفت: هدف از این رویکرد حمایت از رشد صنعت خودروهای برقی داخلی و منجر به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی است. شورای اسلامی بر اهمیت سرمایه گذاری در توسعه حمل و نقل برقی و هیبریدی در کشور تاکید می کند.

دهنوی تصریح کرد: دولت باید با ارائه تخفیف های جدید برای سرمایه گذاری در این بخش، سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به مشارکت در رشد زیرساخت های خودروهای برقی و گسترش تولید خودروهای برقی تشویق کند. این سرمایه گذاری نه تنها آلودگی را کاهش می دهد، بلکه به پیشرفت های تکنولوژیکی و توسعه اقتصادی نیز کمک می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.