افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

کمیسیون بورس از پلتفرم راری سرمایه به دلیل گمراه کردن کاربران شکایت کرد

  • کد خبر : 368630
کمیسیون بورس از پلتفرم راری سرمایه به دلیل گمراه کردن کاربران شکایت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، پلت فرم Rari Capital و بنیانگذاران آن گمراه کردن سرمایه گذاران و انجام فعالیت های تجاری ثبت نشده متهم این نهاد نظارتی در تاریخ 18 سپتامبر (28 شهریور) طی بیانیه ای اظهارات خود را اعلام کرد. به گزارش اسمارتک نیوز، این اقدام در راستای فعالیت های نظارتی […]

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، پلت فرم Rari Capital و بنیانگذاران آن گمراه کردن سرمایه گذاران و انجام فعالیت های تجاری ثبت نشده متهم این نهاد نظارتی در تاریخ 18 سپتامبر (28 شهریور) طی بیانیه ای اظهارات خود را اعلام کرد.

به گزارش اسمارتک نیوز، این اقدام در راستای فعالیت های نظارتی SEC بر روی پلتفرم ها و شرکت های مختلف در حوزه ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال انجام می شود و می تواند پیامدهای متفاوتی برای Rari Capital و حوزه DeFi داشته باشد.

شکایت SEC علیه پلتفرم DeFi Rari Capital

طبق اعلامیه SEC در 18 سپتامبر، نهاد نظارتی ادعا کرد که استخرهای Earn و Fuse Reri Capital مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال عمل می‌کنند و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا دارایی‌های رمزنگاری شده را خریداری کنند. سپرده گذاری در استخرهای وام و بهره مندی از آن.

در این شکایت ادعا شده است که پلتفرم دیفای راری کپیتال با فروش سود این استخرها و توکن های حاکمیتی مربوط به آنها اقدام به عرضه و فروش اوراق بهادار ثبت نشده کرده است. علاوه بر این، SEC ادعا می‌کند که Rary Capital و بنیانگذاران آن، Jai Bhavnani، Jack Lipstone و David Lucid، سرمایه‌گذاران را با متقاعد کردن آنها مبنی بر ایجاد خودکار استخرها گمراه کردند. و به طور مستقل، ارزهای دیجیتال را در راستای بهترین بازده، مجدداً متعادل می کنند.

طبق اعلام SEC:

در واقعیت، این مکانیسم تعادل مجدد اغلب به مداخله دستی نیاز داشت، که Reri Capital گاهی اوقات قادر به انجام آن نبود.

علاوه بر این، Rary Capital و بنیانگذاران آن متهم به مشارکت در فعالیت های کارگزاری ثبت نشده از طریق پلت فرم فیوز هستند. مونیک وینکلر، رئیس SEC سانفرانسیسکو در بیانیه ای گفت:

ما ادعا می کنیم که Rary Capital و بنیانگذاران آن سرمایه گذاران را در مورد ویژگی ها و سودآوری برخی از سرمایه گذاری های ارائه شده گمراه کرده اند و به عنوان کارگزاران ثبت نشده عمل می کنند.

توافق اولیه SEC با پلت فرم، از جمله صدور دستورات ثابت، مجازات های مدنی، بازیابی سود غیرقانونی با بهره و ممنوعیت پنج ساله موسسان از فعالیت Rery Capital نیز با دستور توقف و توقف SEC موافقت کرده است. این مسائل همچنان نیاز به تایید دادگاه دارد.

روند سقوط تدریجی پلت فرم راری پایتخت

پلت فرم DiFi در سال 2020 راه اندازی شد و عملیات کشاورزی عملکرد خودکار را ارائه داد. ادعای این پلتفرم این بود که وجوه کاربران را با بیشترین بازده در پروتکل های متعددی مانند Compound و dYdX بهینه می کند. همچنین، پروتکل فیوز این پلتفرم به کاربران اجازه می داد تا بازارهای وام دهی و استقراضی قابل تنظیم ایجاد کنند.

این پروتکل در زمان راه اندازی آن توسط تیمی از بنیانگذاران جوان و نوجوان ایجاد شد و این موضوع توجه بسیاری را به آن جلب کرد. تا سال 2021، این پلت فرم خواهد بود استخرهای نقدینگی با بهره وری بالا خود توانست بیش از 1 میلیارد دلار دستیابی به ارزش کل قفل شده (TVL).

این پروژه همچنین با چندین چالش از جمله اختلاس 11 میلیون دلاری در سال 2021 مربوط به مسائل مربوط به ادغام با آلفا فاینانس روبرو بود. در سال 2022، Rary Capital با یک هک بزرگ دیگر روبرو شد که در آن بیش از 80 میلیون دلار از استخر فیوزهای آن به دلیل اشکال در مکانیسم “Reentrancy” به سرقت رفت. این هک روی دیگر پروتکل‌های DeFi اثر دومینویی داشت و در نهایت شرکت مجبور شد عملیات خود را تعطیل کند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-19 16:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.