افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

کمک آمریکا به عراق برای کاهش استفاده از مشعل

  • کد خبر : 242225
کمک آمریکا به عراق برای کاهش استفاده از مشعل

به گزارش بازار، آمارهای بانک جهانی نشان می دهد که عراق با بیش از 17.9 میلیارد متر مکعب گاز احتراق در سال 2022، رتبه دوم جهان را از نظر مشعل سوزی در جهان دارد. شعله ور شدن منابع گازی را که می توان برای تولید برق مورد استفاده قرار داد هدر می دهد و در […]

به گزارش بازار، آمارهای بانک جهانی نشان می دهد که عراق با بیش از 17.9 میلیارد متر مکعب گاز احتراق در سال 2022، رتبه دوم جهان را از نظر مشعل سوزی در جهان دارد.

شعله ور شدن منابع گازی را که می توان برای تولید برق مورد استفاده قرار داد هدر می دهد و در نتیجه عراق برای تامین برق به واردات گاز و برق از ایران متکی است. بغداد هدف خود را از بین بردن مشعل های روشن تا سال 2028 تعیین کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که در جریان سفر محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن منتشر شد، ایالات متحده و عراق دو یادداشت تفاهم برای جمع آوری و فرآوری گازهای تولید شده در استخراج نفت امضا کردند. برای تولید برق این دو تفاهم نامه به عراق اجازه می دهد از فناوری و تخصص بخش خصوصی آمریکا بهره مند شود.

وزارت نفت عراق در ماه مارس اعلام کرد که با زیمنس انرژی و SLB (شلوبرگر سابق) برای پردازش گازهای جمع آوری شده همکاری خواهد کرد.

عراق که خودکفایی انرژی را تا سال 2030 هدف گذاری کرده است، در تلاش است تا وابستگی خود به واردات برق و گاز از ایران را که هدف تحریم های آمریکا است و هر چهار ماه یک بار از آمریکا معافیت دریافت کند، کاهش دهد. آخرین معافیت تحریم ها در 13 مارس تصویب شد و مقامات آمریکایی بارها عراق را برای پیشرفت بیشتر در کاهش واردات انرژی از ایران تحت فشار قرار داده اند.

عراق با قطعی مکرر برق، به ویژه در اوج فصل گرمای تابستان، مواجه است، که معمولاً باعث نارضایتی و اعتراضات شدید می شود.

بر اساس گزارش پلاتس، عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک، در ماه مارس 4.28 میلیون بشکه در روز تولید کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=242225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.