افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
4

کم‌کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن| وضعیت مسکن در کشور به مرحله بحران رسیده است

  • کد خبر : 94652
کم‌کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن| وضعیت مسکن در کشور به مرحله بحران رسیده است

به گزارش خبرنگار بازار، ارسلان مالکی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان گلستان اظهار کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که شما به مسکن به عنوان یک صدقه جاریه نگاه کنید که باقیات و صالحات آن برای شما خواهد ماند. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: مسئله بزرگ و چالش اساسی کشور کمبود مسکن […]

به گزارش خبرنگار بازار، ارسلان مالکی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان گلستان اظهار کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که شما به مسکن به عنوان یک صدقه جاریه نگاه کنید که باقیات و صالحات آن برای شما خواهد ماند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: مسئله بزرگ و چالش اساسی کشور کمبود مسکن است که سال‌ها در مورد آن کم کاری شده است.

وی بیان کرد: چهار میلیون مسکن اعلامی از سوی رئیس جمهور ریشه مطالعاتی داشته و نیاز کشور به مسکن بیش از این میزان است.

مالکی ادامه داد: در سال ۹۵ الی ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ خانوار که تشکیل شد ۶۴ مسکن ساخته شده است و آن چیزی هم که ساخته شده توازن موقعیتی ندارد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: در سامانه وزارت راه و شهرسازی چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند که سه شرط لازم (فاقد مسکن، متاهل و عدم دریافت تسهیلات مسکن) را دارند.

وضعیت مسکن در کشور به مرحله بحران رسیده است

وی با بیان این‌که وضعیت مسکن در کشور به مرحله بحران رسیده است، گفت: در چهار بار دیدار بنده با رهبر معظم انقلاب سه بار ایشان به مسئله مسکن اشاره کردند که این امر به کار انقلابی، شبانه روزی، ایثار و از خود گذشتگی و خارج شدن از فضای بخشی‌نگری نیاز دارد.

مالکی عنوان کرد: تامین زمین در شمال کشور سخت است و برای همین است که کسری زمین داریم؛ در استان گلستان هم هشت هزار نفر کسری زمین داریم و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: روش تامین زمین بر اساس قانون بیان شده و باید از توافق مالکان بخش خصوصی هم استفاده کنیم.

وی بیان کرد: با آن که آماده سازی زمین بر اساس قانون بر عهده متقاضی است اما حاضر هستیم در آماده سازی زمین وارد شده و اعتبار آن را تامین کنیم.

مالکی گفت: پرداخت تسهیلات تکلیف قانونی است و بر اساس ماده چهار قانون جهش تولید مسکن باید ۲۰ درصد از تسهیلات بانک‌ها به مسکن اختصاص یابد.

۱۷۱ همت قرارداد بسته شده است

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن افزود: سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و امسال ۴۱۸ هزار میلیارد تومان باید بانک‌ها تسهیلات مسکن پرداخت می‌کردند اما چیزی که تاکنون قرارداد بسته‌ایم ۱۷۱ همت است و با این عدد فاصله زیادی دارد.

وی ادامه داد: در شورای مسکن این مسئله به رئیس جمهور اعلام شد و وی به بانک‌های بخش دولتی و خصوصی دستور داد که این امر را پیگیری کند و اگر بانکی کوتاهی کند قابل گذشت نیست.

مالکی در خصوص مسکن روستایی هم گفت: ۵۰۰ هزار قطعه زمین بنیاد مسکن به مردم در روستاها واگذار خواهد کرد که کار آن شروع شده است.

مسکن مهر بعد از ۱۷ سال تعیین تکلیف شود

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: استان گلستان به همراه خوزستان جزو استان‌هایی است که مسکن مهر آنها باقی مانده و باید بعد از ۱۷ سال تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به آمار مسکن مهر کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی گلستان، گفت: این امر یک ظرفیت است و باید از آن استفاده کرد.

مالکی در خصوص خرید زمین هم گفت: اگر زمینی در اطراف شهر وجود دارد می‌توان آن را خریداری و به بافت الحاق کرد و در این زمینه باید جهاد کشاورزی در خصوص اراضی درجه یک و دو با استان همکاری کند.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در مورد شهر جدید اینچه برون هم گفت: این امر باید مصوبه دولت را بگیرد و به دو سال زمان نیاز دارد لذا بهتر است که ابتدا در قالب شهرک آن را جلو ببریم و همزمان شهر جدید را هم پیگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=94652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.