افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
0

کمتر نشستن از تشدید کمردرد جلوگیری می کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 386519
کمتر نشستن از تشدید کمردرد جلوگیری می کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که کمتر نشستن ممکن است راه خوبی برای جلوگیری از بدتر شدن کمردرد باشد. محققان فنلاندی دریافتند که وقتی افراد مبتلا به کمردرد در طول روز کمی کمتر می‌نشینند، درد آنها در شش ماه آینده کمتر می‌شود. «خوزه نورها، […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که کمتر نشستن ممکن است راه خوبی برای جلوگیری از بدتر شدن کمردرد باشد.

محققان فنلاندی دریافتند که وقتی افراد مبتلا به کمردرد در طول روز کمی کمتر می‌نشینند، درد آنها در شش ماه آینده کمتر می‌شود.

«خوزه نورها، سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه تورکو فنلاند توصیه می کند: “اگر تمایل به نشستن بیش از حد دارید و نگران سلامت کمر خود هستید، می توانید راه هایی برای کاهش زمان نشستن خود در محل کار یا اوقات فراغت بیابید.”

تیم تحقیقاتی اشاره کرد که مطالعات زیادی در مورد اثرات نشستن طولانی مدت بر سلامت و کمردرد انجام نشده است.

بنابراین آنها از 64 نفر که دارای اضافه وزن یا چاق بودند و فاکتورهای خطر قلبی داشتند خواستند زمان نشستن را 40 دقیقه در روز کاهش دهند. همه شرکت‌کنندگان در زمان ورود به مطالعه سطحی از کمردرد داشتند.

تیم نورها به این نتیجه رسیدند که پس از شش ماه، شدت کمردرد در گروه کنترل به طور معنی‌داری بیشتر از گروه مداخله‌ای که کمتر می‌نشستند افزایش یافت.

نورها گفت: شرکت‌کنندگان ما بزرگسالان میانسال نسبتاً عادی بودند که زیاد می‌نشستند، کم ورزش می‌کردند و اضافه وزن داشتند. این عوامل نه تنها خطر کمردرد را افزایش می دهند، بلکه بیماری های قلبی عروقی را نیز افزایش می دهند.

مشخص نیست که چگونه تحرک و تحرک بیشتر می تواند از کمردرد جلوگیری کند.

نورها گفت: تیم ما از MRI ​​برای بررسی عضلات پشت شرکت کنندگان استفاده کرد، اما ما متوجه نشدیم که تغییرات در کمردرد مربوط به تغییر در متابولیسم چربی یا گلوکز عضلات پشت باشد.

نورها تاکید کرد: توجه به این نکته ضروری است که فعالیت بدنی مانند پیاده روی یا دویدن، بهتر از ایستادن ساده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.