افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

کمبود پزشک قانونی در کرمانشاه/ از افزایش سگ گزیدگی تا کمبود پناهگاه بحران

  • کد خبر : 403558
کمبود پزشک قانونی در کرمانشاه/ از افزایش سگ گزیدگی تا کمبود پناهگاه بحران

به گزارش خبرنگار رکنا از کرمانشاه، بهتاش خانی آباد مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه امروز 7 مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پزشکی قانونی به عنوان سازمانی تخصصی و شاخه ای از تجربیات پزشکی در قوه قضائیه گفت: . وی با بیان اینکه 95 درصد کارهای پزشکی مربوط به شهرک ها و […]

به گزارش خبرنگار رکنا از کرمانشاه، بهتاش خانی آباد مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه امروز 7 مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پزشکی قانونی به عنوان سازمانی تخصصی و شاخه ای از تجربیات پزشکی در قوه قضائیه گفت: .

وی با بیان اینکه 95 درصد کارهای پزشکی مربوط به شهرک ها و کمیسیون ها است، خاطرنشان کرد: تنها سه تا پنج درصد کار پزشکی قانونی مربوط به معاینه اجساد است که البته این مهم ترین قسمت کار پزشکی قانونی است.

مشکل اصلی پزشکی قانونی کرمانشاه.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه کمبود پزشک قانونی را مهم ترین مشکل این اداره کل عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 27 پزشک (20 پزشک رسمی، قراردادی، 3 پزشک برنامه ریزی و 4 پزشک کمکی) داریم.

وی از کمبود پزشک قانونی در استان خبر داد و گفت: مراکز شهرستان های صحنه، هرسین، سنقر، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلان غرب، جوانرود، روانسر و پاوه هر کدام یک پزشک دارند و در صورت تامین دو پزشک خواهند داشت. .

علت فوت جوان کرمانشاهی چه بود؟

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا مبنی بر علت مرگ جوان کرمانشاهی در درگیری با پلیس گفت: پرونده در حال رسیدگی است اما مرجع پاسخگویی به این سوال دستگاه قضایی است و ما پاسخ به صورت محرمانه ارسال خواهد شد

خانی آباد با اشاره به آمار شش ماهه امسال مجموع مجروحان را 24 هزار و 451 مورد و اجساد معاینه شده را یک هزار و 274 نفر اعلام کرد و تعداد قربانیان نزاع در مدت مذکور را 8 هزار نفر اعلام کرد. 115 مورد. که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 8280 مورد بود، آمار کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه 6062 مورد ادعای تصادفات را ذکر کرد و گفت: 329 مجروح در حوادث کار و 22 مورد فوتی داشته ایم.

وی با اشاره به 8 مورد مصدومیت گاز مونوکسیدکربن در استان در 6 ماهه گذشته گفت: 30 مورد فوت ناشی از سوختگی داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 مورد افزایش داشته است.

افزایش گاز گرفتن سگ

خانی آباد تعداد غرق شدگان را 8 مورد، برق گرفتگی 10 مورد و جراحات پلت برنج را 27 مورد اعلام کرد و افزود: امسال موارد شکایت سگ گزیدگی با 20 مورد نسبت به سال گذشته با 4 مورد افزایش چشمگیری داشته البته البته ، دلیل افزایش این آمار دو جنبه دارد اولاً افزایش چشمگیر سگ های ولگرد در کرمانشاه و دوم افزایش اطلاعات حقوقی شهروندانی که اکنون می دانند می توانند شکایت سگ گزیدگی را نیز مطرح کنند.

آیا مصرف قرص برنج باعث خودکشی می شود؟

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا مبنی بر خودکشی یا خیر گفت: علت مشخص نیست زیرا ممکن است تصادفی بوده باشد یا عمداً به فرد دیگری قرص برنج داده و مرتکب قتل شده باشد، پس چه اتفاقی نیفتاده است؟ پرونده ثبت شده مصرف قرص برنج بوده و علت اصلی آن باید توسط پلیس پیگیری شود.

کرمانشاه بحران ندارد

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه به آخرین وضعیت سوله بحران در استان اشاره کرد و گفت: سند زمین کانکس بحران پزشکی قانونی صادر شده و در صورت تامین بودجه کمتر از یک سال دیگر راه اندازی می شود. اختصاص داده شده است.

وی از انتقال آزمایشگاه و اتاق تشریح به سوله بهران خبر داد و افزود: برای نصب آن حداقل به 20 میلیارد توکن اعتبار نیاز داریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.