افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

کمبود منابع انسانی چالش اصلی در حوزه سلامت/پزشکی دیجیتال برای بیماران است

  • کد خبر : 363318
کمبود منابع انسانی چالش اصلی در حوزه سلامت/پزشکی دیجیتال برای بیماران است

بازار: گروه استان ها; با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی، کسب و کارهای زیادی در این حوزه رونق گرفته است که مزیت های بسیاری را برای مردم و دولت به همراه دارد و توسعه این مشاغل که رفاه و آسایش را برای مردم به ارمغان می آورد ضروری است. و زیرساخت ها در حال […]

بازار: گروه استان ها; با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی، کسب و کارهای زیادی در این حوزه رونق گرفته است که مزیت های بسیاری را برای مردم و دولت به همراه دارد و توسعه این مشاغل که رفاه و آسایش را برای مردم به ارمغان می آورد ضروری است. و زیرساخت ها در حال فراهم شدن است.

یکی از مشاغل مهم مرتبط با سلامت مردم، ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به صورت آنلاین است و این شرایط را برای بیماران و افراد جامعه بدون نیاز به انتظار یا ایستادن در صف های طولانی برای ویزیت پزشک و سایر خدمات فراهم می کند.

شرکت خدمات پزشکی کاسپین در زمینه استارت آپ های جدید در این زمینه پیشگام بوده و امروزه موفق به ارائه خدمات مشاوره، ویزیت، تهیه دارو، پرستاری، آزمایشگاهی و سایر خدمات پزشکی به صورت آنلاین به مردم شده است. خبرگزاری بازار برای آشنایی بیشتر با مشکلات و مزیت های این شرکت جدید با «نیما پاک منش» مدیر مرکز خدمات پزشکی کاسپین گفت وگو کرد.

* دلایل ایجاد این استارت آپ چیست؟

امروزه همه به دنبال دریافت بهترین خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن هستند. فضای مجازی و شرایط دسترسی مردم به اینترنت، ارائه خدمات را تسهیل کرده است، اما در این بین فاصله زیادی بین حوزه سلامت و ارائه خدمات آنلاین وجود داشت و مردم مجبور بودند در صف های طولانی برای دریافت خدمات منتظر بمانند. این خدمات به صورت حضوری

با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در عرصه مجازی، دنیای پزشکی در حال تغییر است و ارائه خدمات بهداشتی برای دسترسی آسان تر، خدمات ارزان تر و به دور از صف های طولانی در جامعه ضروری است.

بیماران نسل جدید از طریق استفاده از تلفن و اینترنت به دنبال خدمات صرفه جویی در زمان و خدمات شخصی با کیفیت بالا هستند.

ما در مرکز خدمات پزشکی کاسپین این خدمات را متفاوت از قبل به مردم ارائه می دهیم و مردم می توانند به صورت آنلاین، تلفنی و یا در منزل از خدمات سلامت بیماران خود بهره مند شوند.

شرکت خدمات پزشکی کاسپین خلاء ایجاد شده در حوزه بهداشت و درمان را پر کرده است تا نیازهای مردم در حوزه سلامت در محیطی آرام با حداقل استرس برآورده شود.

شرکت خدمات پزشکی کاسپین خلاء ایجاد شده در حوزه بهداشت و درمان را پر کرده است تا نیازهای مردم در حوزه سلامت در محیطی آرام با حداقل استرس برآورده شود.

* چالش های اقتصاد سلامت در ایران چیست؟

چالش های موجود در حوزه فناوری های نوین و سلامت بسیار زیاد است، به خصوص در حوزه ما که پزشکی را با تکنولوژی تلفیق کرده ایم و سایتی را ایجاد و راه اندازی کرده ایم که خدمات متنوعی را ارائه می دهد.

از ابتدای کار با مشکلات زیادی مواجه بودیم که از جمله این مشکلات می توان به اخذ مجوزهای لازم از سازمان های فعال در حوزه سلامت و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

روند حساسیت ها در حوزه سلامت را به خوبی درک می کنیم و از آنجایی که این حوزه به زندگی مردم می پردازد، باید تحقیقات بیشتری برای اخذ مجوزها انجام شود، اما حوزه قانون گذاری برای شرکت ها و شرکت های جدید چندان چابک نیست. تأخیر در ارائه خدمات به ما آسیب می زند و چون خدمات دیرتر به دست مردم می رسد، آنها نیز متضرر می شوند.

متأسفانه قانونی برای این حوزه وجود ندارد و باید این جامعه تشکیل شود. ما به عنوان پیشتازان عرصه این فناوری به دلیل نبود زیرساخت ها و گرافیک های پیش بینی نشده در این زمینه باید هزینه های زیادی را نسبت به سایر افرادی که وارد این عرصه می شوند، بپردازیم.

امیدوارم حوزه درمان، غذا، دارو و قانونگذاری با شرکت هایی مانند کاسپین تعامل بیشتری داشته باشد تا برخی مشکلات در حوزه خدمات سلامت بهتر و سریعتر حل شود.

کمبود نیروی کار چالش دیگری در بخش مراقبت های بهداشتی است. اگرچه قوانین و محدودیت هایی برای مهاجرت پزشکان و پرستاران وجود دارد، اما متاسفانه به دلایل زیادی شاهد مهاجرت این قشر هستیم و دولت باید زیرساخت هایی را برای حضور پزشکان فراهم کند تا از این مهاجرت و کمبود نیروی انسانی جلوگیری شود.

صلاحیت

خدمات سلامت آنلاین می تواند این مشکل را حل کند. تصور کنیم یک پزشک مهاجرت کرده و خارج از ایران است، اما می تواند با ارائه مشاوره پزشکی در خارج از کشور به مردم خودش خدمات ارائه کند، کمبود نیروی انسانی در حوزه سلامت یک مشکل جهانی است.

به عنوان مثال؛ 25 درصد از بیماری های مختلف در آفریقا رخ می دهد، اما تنها 3 درصد از کارکنان بهداشت در آنجا هستند، یا در ایالات متحده کمبود 6000 کارمند بهداشتی به 25000 نفر رسیده است که نشان دهنده کمبود کارکنان بهداشتی در سراسر جهان است یک هشدار است برای کشور ما که متاسفانه با پدیده مهاجرت نیروهای متخصص مواجه است در نظر گرفته شده است.

* در حوزه خدمات سلامت چه نوع خدماتی ارائه می کنید؟

با تجربیاتی که در بخش‌های مختلف سلامت داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این خلأ را با نیروهای متخصص و استفاده از فناوری پر کنیم و برای این کار تیمی متشکل از پزشکان متخصص، پرستاران آزمایشگاه و همکاران انفورماتیک تشکیل دادیم. در مورد این موضوعات بحث کردند.

در نتیجه به خدماتی رسیدیم که در حال حاضر در سایت ما موجود است و خدماتی مانند مشاوره تلفنی یا آنلاین، ویزیت پزشک عمومی و متخصص در منزل، آزمایشات و تزریقات برای سالمندان و کسانی که نمی توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند. توسط بیا به هر دلیلی خدمات فیزیوتراپی، تعویض زخم بستر، زخم دیابت و کلیه خدمات قابل انجام در منزل را به صورت آنلاین و در محل ارائه می دهیم.

کرونا تغییرات زیادی در حوزه سلامت دیجیتال ایجاد کرد و اتفاقات خوبی را در این زمینه به ارمغان آورد. پورتفولیوی دیجیتال به دو بخش قبل و بعد از Covid-19 تقسیم می شود

همچنین همکاران ما می توانند داروهای تجویز شده توسط پزشک را تهیه و در منزل به بیماران تحویل دهند.

علاوه بر این خدمات، پنلی را در جامعه مجازی سلامت در نظر گرفته ایم که بیماران می توانند در آن مشاوره و سوالات خود را در زمینه بیماری و دارو بپرسند و پزشکان به صورت رایگان به آنها پاسخ خواهند داد و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیق، هزینه کمی دریافت می شود تا بتوانید به طور خاص با پزشک صحبت کنید.

کمبود منابع انسانی چالش اصلی در حوزه سلامت/پزشکی دیجیتال برای بیماران است

* وضعیت اقتصاد سلامت در دنیا چگونه است؟

کرونا تغییرات زیادی در حوزه سلامت دیجیتال ایجاد کرد و اتفاقات خوبی را در این زمینه به ارمغان آورد. پورتفولیوی دیجیتال قبل از کووید-19 به دو قسمت تقسیم می شود و بعد از آن قبل از کرونا رشد خاصی در حوزه پزشکی دیجیتال وجود نداشت اما با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی برخی مطب ها و پزشکانی که بیمار می شوند. ما مجبور شدیم به مشاوره بیایید دارو آنلاین بخوریم.

با به وجود آمدن این شرایط، شاهد رشد 60 درصدی در حوزه سلامت دیجیتال بودیم که منجر به رشد اقتصاد سلامت آنلاین شده است.

فعالیت های مختلفی در زمینه سلامت آنلاین وجود دارد و شرکت های زیادی در ایران علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه سلامت دیجیتال بودند و این حوزه در ایران پیشرفت خوبی داشته است، اما به دلیل نداشتن زیرساخت های لازم مانند اینترنت پرسرعت، می تواند نیاز پزشکی را برآورده کند، ما دسترسی نداریم، ما از دنیا عقب هستیم.

در دنیا در حوزه سلامت محدودیت هایی وجود دارد، اما برخلاف ایران، ابتدا اجازه می دهند فعالیتی در این زمینه شروع شود و حرکت کند و سپس اگر مشکلی پیش آمد، آن را اصلاح می کنند تا طبق نظام سلامت پیش برود. سلامتی .

* مشکلات قانون گذاری در حوزه سلامت چیست؟

یکی از تفاوت های دیگر ایران با سایر کشورها در حوزه سلامت، هم افزایی است. ایران کشوری بسته است که متخصصان آن فقط می توانند در داخل کشور ارتباط برقرار کنند، اما در اروپا و آمریکا پزشکان می توانند با پزشکان کشورهای دیگر تبادل اطلاعات کنند.

در کشورهای دیگر نگرانی بابت قطعی برق و اینترنت وجود ندارد اما متاسفانه در کشور ما مشاوره های آنلاین به دلیل نبود زیرساخت در ایران گاهی با چالش هایی مواجه می شود.

چالش قانون گذاری در همه استارتاپ ها وجود دارد اما در حوزه سلامت با توجه به اینکه مربوط به سلامت جامعه مردمی است سخت گیری بیشتری دارد اما با راهکارهای ارائه شده می توان این مشکلات را برطرف کرد. همه چیز باید اصلاح شود. باید با احتیاط به سمت بازار حرکت کنیم و در آن زمان اصلاحات لازم را انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=363318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.