افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

کمبود منابع آب، آلودگی هوا و فرونشست زمین سه چالش بزرگ اصفهان مرکزیت ریشه مشکلات کشور است.

  • کد خبر : 375281
کمبود منابع آب، آلودگی هوا و فرونشست زمین سه چالش بزرگ اصفهان مرکزیت ریشه مشکلات کشور است.

سیدرضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار، آلودگی هوا و فرونشست زمین را از مهمترین چالش های استان اصفهان برشمرد و اظهار داشت: کمبود منابع آبی در اصفهان از دیگر مشکلات مهم این استان پهناور مانند آن سه میلیارد است. مترمکعب کمبود آبخوان در اصفهان. وی با اشاره به اینکه در پروژه آبرسانی […]

سیدرضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار، آلودگی هوا و فرونشست زمین را از مهمترین چالش های استان اصفهان برشمرد و اظهار داشت: کمبود منابع آبی در اصفهان از دیگر مشکلات مهم این استان پهناور مانند آن سه میلیارد است. مترمکعب کمبود آبخوان در اصفهان.

وی با اشاره به اینکه در پروژه آبرسانی استان اصفهان پس از بررسی روند گذشته به این نتیجه رسیدیم که باید از مسیرهای تکراری و بی ثمر پرهیز کنیم، تاکید کرد: زمانی که طرح انتقال آب از همان دریا مطرح شد، برخی کارشناسان گفت: این کار 11 سال طول می کشد اما بیش از نیمی از پروژه را در یک سال و نیم با حمایت شهید رئیسی اجرا کردیم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: با اجرای این طرح برای سال آینده و طرح باقی مانده (حمل و نقل آب درون استانی از سمیرم) امیدواریم در سال 1404 شاهد احیای زاینده رود و مشکلات آبی استان باشیم. که سال ها حل نشده باقی مانده اند، حل خواهند شد.

نگاه تمرکزگرایانه ریشه بسیاری از مشکلات کشور است.

وی با بیان اینکه ریشه برخی از مشکلات و پروژه هایی که چند سالی است در استان ها بلاتکلیف مانده از جمله مشکلات آب اصفهان ناشی از رویکرد تمرکزگرایانه است که بسیاری از استان های کشور را با مشکلات مختلفی مواجه کرده است و تاکید کرد: مشکل در حوزه فرهنگی اقتصاد در نحوه تمرکز بودجه فرهنگی روی تئاتر، سینما و غیره به وضوح دیده می شود. در تهران است و چندان به استان ها اختصاص نمی یابد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این روند تخصیص بودجه نیز به صورت متمرکز انجام شد و در این راستا باید به تمرکززدایی و تفویض اختیارات از مرکز به استان ها توجه جدی شود، تاکید کرد: تمرکزگرایی چشم انداز حاکمیتی است. ریشه بسیاری از چالش ها و مشکلات در کشور است.

وی اگرچه پیشرفت های آبرسانی در استان مدیون دخالت مستقیم رئیس جمهور شهید است، تاکید کرد: اگر از نگاه تمرکزگرایانه در کشور دور شویم، پیشرفت و آبادانی بیشتری برای مردم حاصل می شود.

میزان سرمایه گذاری در استان اصفهان مناسب است

مرتضوی با بیان اینکه برخلاف برخی تصورات حجم سرمایه گذاری در استان اصفهان زیاد است، گفت: در برخی شهرستان ها از جمله کاشان، آران و بیدگل با مشکل کمبود نیروی فعال در حوزه صنعت مواجه هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.