افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

کمبود شیر خشک در بازار

  • کد خبر : 121881
کمبود شیر خشک در بازار

بازار، گروه استان ها: شیرخشک یکی از نیازهای اصلی خانواده های دارای نوزاد و خردسال است. ماده غذایی مهمی که بعد از شیر مادر مهمترین منبع رشد و تغذیه کودک محسوب می شود و در نتیجه تغییر قیمت، کیفیت و کمیت آن همواره یکی از بحث های مهم و داغ در جلسات اجتماعی است. . […]

بازار، گروه استان ها: شیرخشک یکی از نیازهای اصلی خانواده های دارای نوزاد و خردسال است. ماده غذایی مهمی که بعد از شیر مادر مهمترین منبع رشد و تغذیه کودک محسوب می شود و در نتیجه تغییر قیمت، کیفیت و کمیت آن همواره یکی از بحث های مهم و داغ در جلسات اجتماعی است. .

به گفته کارشناسان، شیرخشک از آن دسته محصولاتی است که به دلیل ضروری و حیاتی بودن نیاز آن، خریدنی نیست، بنابراین مردم باید هزینه افزایش قیمت این محصول را پرداخت کنند.

کمبود شیر خشک در داروخانه های سمنان

مشکل تنها گرانی این محصولات نیست، بلکه کمبود آنها مشکلات را تشدید کرده و باعث نارضایتی جمعی ساکنان استان سمنان که دارای نوزاد و نوزاد هستند، شهروندانی که از داروخانه به داروخانه به دنبال شیرخشک هستند، شده است.

شهروند سمنانی: کمبود شیر خشک وجود دارد اما برخی از انواع شیرخشک اصلا وجود ندارد.

یکی از شهروندان سمنانی درباره این موضوع به خبرنگار بازار گفت: دو ماه است که مشکل تامین شیرخشک در داروخانه های سمنان وجود دارد و گاهی باید سه بار برای خرید شیرخشک مراجعه کرد که این موضوع برای مردم مشکل ساز شده است. ما

علی همتی با بیان اینکه مشکل یکی دو داروخانه نیست، بلکه برخی روزها باید به تمام داروخانه های سمنان سر بزنید تا بتوانید شیرخشک پیدا کنید، افزود: قیمت تمام شده است. پودر شیر یه سوال دیگه ولی مشکل اینه که همون شیرخشک رو نمیشه گران پیدا کرد.

کمبود شیر خشک در بازار مسئولان قول حل مشکل را دادند.

شیر بدون پودر

یکی دیگر از شهروندان اما با بیان اینکه کمبود شیرخشک وجود دارد اما برخی از انواع شیرخشک اصلا وجود ندارد و در تهیه آنها مشکل داریم، گفت: شیرخشک آپتامیل پپتی جونیور نوتریشیا اصلاً موجود نیست. این شیرخشک مخصوص نوزادانی است که به شیر حساس هستند و رفلاکس معده یک نیاز ضروری و ضروری است.

علی گفت که کل داروخانه حتی با مهدیشهر تماس گرفتیم اما شیرخشک نیست، گفت: متولیان داروخانه ها هم همین را می گویند، برخی می گویند کمبود سراسری است و دوباره پیش می آید پس در توان ما نیست.

مدیر فنی یک داروخانه در استان سمنان: در فصلی از سال که معمولا اسفند و آبان است، کمبود شیر خشک وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی داروخانه ها هم می گویند شیرخشک برای توزیع کم است و در غیر این صورت اگر توزیع شود داروخانه ها آن را می فروشند و مردم نیز از آن استفاده می کنند، افزود: نوزاد نمی تواند گرسنه بماند، به همین دلیل است. مسئولان باید برای این موضوع کاری انجام دهند».

ما چند مورد را گم کرده بودیم

مدیر فنی یکی از داروخانه های استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه متاسفانه در برخی از محصولات شیرخشک کمبود وجود دارد و این مشکل تایید می شود، گفت: در دو ماه گذشته کمبود داشتیم. مخصوصا در شیرخشک های رژیمی و مخصوص، اما در شیرخشک های معمولی که مصرف بیشتری دارند وضعیت بهتر است.

صباغیان تصریح کرد: نزدیک به دو هفته است که وضعیت بهتر شده و انواع شیرخشک هرچند کم اما به نوعی توزیع می شود و در اختیار مردم قرار می دهیم که اگر کمبوداحتمالاً بر اساس کاهش تولید بوده است.

و افزود: البته در فصلی از سال که عموماً اسفند و آبان است کمبود شیرخشک وجود دارد و از سال های گذشته این گونه بوده است اما امسال به دلیل کمبود. انبارها ناگهان داروخانه ها خالی تر به نظر می رسید و این مشکل بیشتر نمایان شد.

کمبود شیر خشک در بازار مسئولان قول حل مشکل را دادند.

تخلفی صورت نگرفته است

سازمان امنیت استان سمنان اعلام کرده است که بر اساس گشت های هفتگی، مراکز نگهداری و توزیع شیرخشک در سمنان بررسی و حتی یک مورد نیز کشف شده است. تجاوز جنسی این موضوع گزارش نشده است که نشان می دهد طبق اعلام سازمان سومات تخلفات زیادی در حوزه شیرخشک در استان سمنان صورت نگرفته است و ریشه اصلی مشکلات کمبود تولید است.

حافظی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سمنان: از 30 شهریورماه سال جاری فروش شیرخشک در داروخانه ها تنها با ارائه کد ملی و تاریخ تولد نوزاد آغاز می شود.

محمود حافظی معاون غذا و داروی علوم پزشکی سمنان نیز با بیان اینکه روال توزیع شیرخشک تغییر کرده است، گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش پزشکی، شیرخشک فروخته شده است. در داروخانه ها فقط با ارائه کد ملی و تاریخ تولد نوزاد.

وی همچنین درباره کمبود توضیح داد: به جز یکی دو مورد که یکی از انواع شیرخشک قادری با کمبود مواجه است و در حال حاضر در کارخانه مربوطه تولید می شود، مشکل خاصی برای سایر محصولات سمنان وجود ندارد. این نوع شیرخشک مخصوص نیز در حال تولید است و در پایان ماه توزیع می شود.

راه حل عجیب

در حوزه بهداشت و درمان نیز در این میان بحث کمبود شیر خشک بسیار مطرح شده است، اما اعلام شده که این کمبود تنها برای یکی دو تولیدکننده شیرخشک است و در نتیجه خانواده ها از برندهای دیگر استفاده می کنند. اگرچه وضعیت سایر شیرخشک ها نیز در داروخانه ها موجود است، اما تعریفی وجود ندارد، حالا مردم باید تصمیم بگیرند که آیا می توان شیر خشک نوزاد را به طور مداوم تغییر داد یا خیر؟

کمبود شیر خشک در بازار مسئولان قول حل مشکل را دادند.

به نظر می رسد کمبود شیرخشک در کشور یک داستان واقعی است و یکی از دلایل این ادعا عرضه شیرخشک با کد ملی است که دولت می تواند از گران فروشی جلوگیری کند. حال جای سوال است که آیا مشتریان بدون فرزند شیرخشک مانند قنادی ها و قنادی ها، تولیدکنندگان دسر، ورزشکاران و بدنسازان، ملی پوشانی که کد ملی ندارند و … نیز می توانند شیرخشک تهیه کنند یا خیر. در روزهای اخیر سوالی در محافل اجتماعی و اقتصادی استان سمنان مطرح شده است.

در نهایت باید گفت که خانواده های دارای نوزاد این روزها با کمبود شیرخشک دچار مشکل شده اند و امیدوارند دولت هر چه زودتر مشکل کمبود شیرخشک در داروخانه های استان سمنان را برطرف کند زیرا مردم من فکر می کنم می توان آن را با قیمت های بالا، اما با کمیاب انجام داد. نه!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.