افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
1

کمبود دارو زیبایی مردم ایران نیست

  • کد خبر : 383429
کمبود دارو زیبایی مردم ایران نیست

آفتاب نیوز: محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت و افتخارات حوزه داروسازی در کشور گفت: دانشگاه های نسل سوم و چهارم کشور در حوزه داروسازی دستاوردهای چشمگیری داشته اند و تلاش ها در این زمینه نیازهای ملی دارویی و صادرات دارو را به سطح قابل قبولی رسانده است. وی افزود: خودکفایی واقعی در […]

آفتاب نیوز:

محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت و افتخارات حوزه داروسازی در کشور گفت: دانشگاه های نسل سوم و چهارم کشور در حوزه داروسازی دستاوردهای چشمگیری داشته اند و تلاش ها در این زمینه نیازهای ملی دارویی و صادرات دارو را به سطح قابل قبولی رسانده است.

وی افزود: خودکفایی واقعی در صنعت دارو زمانی محقق می شود که بتوانیم مواد اولیه دارویی را نیز در داخل کشور تولید کنیم که این امر نیازمند تلاش و همکاری همه نهادها و ادارات مربوطه برای رفع کامل بحران دارویی و کمبودهای موجود است. “

ظفر قندی با تاکید بر اینکه به نفع مردم ما نیست که دچار بحران و کمبود دارو شوند، تصریح کرد: انتظار ما از تولیدکنندگان دارو این است که با تمرکز بر تولید داروهای با کیفیت به ویژه داروهای جدید و پیشرفته، این گونه باشد. داروها و شیمی‌درمانی‌ها به بهبود شرایط کمک می‌کنند و می‌گوید: «این کار سخت، اما ضروری است و امیدواریم بتوانیم با همکاری سازمان غذا و دارو مشکلات حوزه دارو را حل کنیم.»

تلاش برای جبران نقدینگی داروخانه ها

وی همچنین از تخصیص 10 طرح برای جبران نقدینگی داروخانه ها خبر داد و گفت: این بودجه برای جبران مشکلات نقدینگی در حوزه داروسازی مطرح شد و با ارائه تسهیلات ریالی و ارزی برای رفع این بحران تلاش خواهیم کرد.

تاکید بر صادرات دارو

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای علمی کشور در حوزه دارویی گفت: وقتی در مرزهای علمی دنیا قرار داریم باید سالانه یک میلیارد دلار دارو صادر کنیم و به مرزهای کشور نزدیک شده ایم. پزشکی و ما باید از این فرصت برای توسعه و ارتقای صنعت داروسازی کشور استفاده کنیم.

ظفرکندی در پایان تاکید کرد: تولید و توسعه داروهای پیشرفته باید به یکی از اولویت های اصلی داروسازان و مسئولان حوزه دارویی کشور تبدیل شود تا ایران بتواند به جایگاه بالاتری در بازار جهانی دارو دست یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.