افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
4

کمبود بنزین در کشور جدی است باید سبد سوخت را در کشور متنوع کنیم.

  • کد خبر : 155193
کمبود بنزین در کشور جدی است باید سبد سوخت را در کشور متنوع کنیم.

به گزارش بازار، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص کمبود بنزین در کشور و اقداماتی که باید برای رفع این معضل انجام شود، اظهار داشت: با توجه به کمبود بنزین در کشور و اقداماتی که باید انجام شود […]

به گزارش بازار، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص کمبود بنزین در کشور و اقداماتی که باید برای رفع این معضل انجام شود، اظهار داشت: با توجه به کمبود بنزین در کشور و اقداماتی که باید انجام شود باید این مشکل برطرف شود. کمبود بنزین به عوامل متعددی از جمله مصرف بسیار بالای خودروهای تولید داخل و ممنوعیت واردات خودروهای کم مصرف و پرمصرف خارجی به ویژه خودروهای هیبریدی و برقی برمی گردد.

نخعی تصریح کرد: نبود تنوع در سبد سوخت کشور یکی از مهمترین مشکلات افزایش مصرف بنزین در کشور است چرا که بیش از 95 درصد سبد سوخت ما بنزین است و نسبت سایر فرآورده ها سوخت در این است. سبد بسیار محدود و کم است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: ناوگان بسیار بزرگی از خودروهای فرسوده در کشور داریم و برنامه ای برای اسقاط آن ها وجود ندارد. وجود ندارد.

وي افزود: اين مسائل و بسياري دلايل ديگر دست به دست هم داده است كه پس از صادركننده بنزين به كشورهاي همسايه، امروز بايد براي واردات بنزين برنامه ريزي كنيم.

نخعی با بیان اینکه وقتی کمبود بنزین اتفاق می افتد مشکلی نیست که ظرف چند ماه بتوان آن را حل کرد، تصریح کرد: رفع این نوع کمبود قطعا چندین سال زمان می برد و کشور را با مشکلات جدی مواجه می کند.

وی ادامه داد: سال هاست که هیچ پالایشگاهی در کشور ما ساخته نشده است و همان پالایشگاه های همیشه با همان ظرفیت و تجهیزات کار می کنند.

سخنگوی کمیته انرژی پارلمان اروپا تصریح کرد: اگر پالایشگاه مهر در خلیج فارس ساخته نمی شد، معلوم نبود اکنون در بخش بنزین چه شرایطی داشتیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس افزود: راه حل عدم تعادل بنزین کاملا مشخص است اما برای اجرای آن نیازمند اراده هستیم. باید سبد سوخت را متنوع کنیم و خودروهای برقی را به ناوگان کشور اضافه کنیم.

نخعی گفت: علاوه بر این باید توسعه جایگاه های CNG در کشور را ادامه دهیم و خودروهای دوگانه سوز بیشتری تولید کنیم و همچنین تولید خودروهای کم مصرف، بهینه و استاندارد را در دستور کار کشور قرار دهیم و خودروسازان را مجبور به خودروسازی کنیم. برای تولید این خودروها

وی با انتقاد از اینکه مجلس برای حل مشکل واردات خودروهای خارجی تلاش زیادی کرد، گفت: همه این تلاش ها نتیجه ای نداشت و یکی از دلایلی که مجلس برای واردات خودرو پیگیری کرد، جلوگیری از بروز این مشکلات بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس یکی از دلایل ما در مجلس برای واردات خودرو را بحث سوخت و عدم تعادل در این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از دلایل مهم ما این بود که مردم از خودروهای استاندارد و با کیفیت استفاده می کنند.

نخعی گفت: مردم حق دارند از خودروهای باکیفیت استفاده کنند و راه حل ما برای رفع کمبود بنزین بسیار روشن است، علاوه بر این باید برای معضل ناوگان فرسوده برنامه جدی و روشنی داشته باشیم چرا که سازوکار قانونی آن مشخص است. “. و خلأ قانونی در این زمینه وجود ندارد. وجود ندارد و فقط به اراده و جدیت در اجرای آن نیاز داریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=155193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.