افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

کل بودجه آموزش عالی کشور کمتر از یکی از بهترین دانشگاه های جهان است.

  • کد خبر : 394065
کل بودجه آموزش عالی کشور کمتر از یکی از بهترین دانشگاه های جهان است.

به گزارش خبرآنلاین، حسین سیمای صراف در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، گفت: ائتلاف را مفقود اصلی دانستند و گفتند: رئیس جمهور عزیز ما به درستی فهمیده اند که کشور غایب «وفاق» است. […]

به گزارش خبرآنلاین، حسین سیمای صراف در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، گفت: ائتلاف را مفقود اصلی دانستند و گفتند: رئیس جمهور عزیز ما به درستی فهمیده اند که کشور غایب «وفاق» است. این توافق می تواند موانع را در مواجهه با بسیاری از مشکلات بشکند.

ایسنا در خبری نوشت: وی در ادامه اظهار کرد: رئیس جمهور به درستی و با تعبیری گفته است که همه بفهمند که با مبارزه مشکل مردم را حل نمی کند. بر این اساس باید بر سر مشکلات کشور به توافق برسیم. متأسفانه با وجود همه مشکلات هنوز توافقی در مورد اولویت مشکلات و راه های حل آن در کشور نداریم.

وزیر علوم کل بودجه آموزش عالی کشور را کمتر از سه درصد بودجه کل کشور عنوان کرد و گفت: این بودجه کمتر از بودجه یکی از بهترین دانشگاه های جهان است.

وزیر علوم توجه به علم و عقل انتقادی را بهترین معیار برای اجماع دانست و تصریح کرد: هنوز معتقد نیستیم علم تنها راه حل مشکلات است. در نتیجه، توجه کمی به داده های علمی می شود. گرچه معتقدم علم خطاناپذیر و بدون خطا نیست; اما چاره ای جز توجه به آن نداریم.

وزیر علوم ادامه داد: علم همراه با اخلاق و معرفت اخلاقی بشریت را نجات می دهد. بر این اساس وقتی علم در دست یک قدرت فاسد است، می تواند بشریت را نابود و نابود کند، همان گونه که رژیم صهیونیستی با توسل به آن نسل و بشریت را نابود می کند.

سیمای صراف تاکید کرد: امروز بار دیگر بشریت از صلح و امنیت فاصله گرفته است، به همین دلیل غربی ها امروز در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده و از نام حقوق بشر سوء استفاده کرده و جنایات این رژیم را یک جور می دانند. دفاع مشروع در این شرایط باید نگران آینده باشیم.

سیمای صراف تاکید کرد: گاهی این انتقاد مطرح می شود که چرا از دانشگاه قایفه علم عقب هستیم. باید به دوران دفاع مقدس اشاره کرد که ابزار و تجهیزات ما با ماشین جنگی صدام برابری نمی کرد. اما رزمندگان ما با شجاعت و ایمان دشمن را به زانو درآوردند. پس حتی یک قسمت از خاک این سرزمین از بین نرفت. امروز هم دانشگاه های ما محدودیت های مالی دارند. اما چراغ علم، آموزش، آموزش و آزمایشگاه ها روشن است و وقتی شاهد فعالیت پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی هستیم، به آینده امیدوار می شویم.

وی افزود: ما در دانشگاه ها می توانیم به کمک توانمندی های موجود علم و پژوهش را روشن کنیم. بنابراین دانشگاه های ما نیاز فوری به حمایت بودجه دارند و هزینه ها در این مراکز سرمایه گذاری است.

وزیر علوم کل بودجه آموزش عالی کشور را کمتر از سه درصد بودجه کل کشور عنوان کرد و گفت: این بودجه کمتر از بودجه یکی از بهترین دانشگاه های جهان است. علاوه بر این، سهم ما از تولید ناخالص ملی بسیار پایین است و در مقایسه با قیمت فعلی ارز، کمتر از 50 درصد بودجه سال 2019 را تشکیل می دهد.

سیمای صراف بر ضرورت حمایت مالی از دانشگاه ها از سوی دولت تاکید کرد و گفت: دانشگاه ها به وظایف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خود واقف هستند و در این راستا دانشگاه ها به وظایف خود واقف هستند. لذا ضروری است از این مراکز حمایت مالی شود.

وی گفت: برای تامین معیشت کارکنان و معلمان اقداماتی را انجام داده ایم تا عزت آنان تامین شود. اما تا زمانی که این اتفاق نیفتد نمی گویم.

وزیر علوم در پایان تاکید کرد: برنامه عملیاتی را که باید برای توسعه هفتم تدوین کنیم آماده کرده ایم و معتقدیم در صورت تامین منابع مالی این برنامه شاهد صعود و رشد چشمگیر خواهیم بود. اقتصاد کشور علمی که می تواند جلوی مهاجرت نخبگان را بگیرد.

۲۳۳۲۱۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.