افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

کلیه اختیارات سازمان هوش مصنوعی زیر نظر معاون اول/هیئت است که به معنای قرار گرفتن معاون اول در راس سازمان نیست – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 408810
کلیه اختیارات سازمان هوش مصنوعی زیر نظر معاون اول/هیئت است که به معنای قرار گرفتن معاون اول در راس سازمان نیست – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین افشین معاون علمی رئیس جمهور درباره خبر تشکیل سازمان هوش مصنوعی گفت: با توجه به اینکه موضوع هوش مصنوعی یکی از تاکیدات رهبر انقلاب و برای دولت آقای بیزیکیان این موضوع بسیار مهمی است و قرار است انشاءالله در سطح رعایای ایشان باشد. به دلیل عدم هماهنگی بین تیم. قبلا […]

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین افشین معاون علمی رئیس جمهور درباره خبر تشکیل سازمان هوش مصنوعی گفت: با توجه به اینکه موضوع هوش مصنوعی یکی از تاکیدات رهبر انقلاب و برای دولت آقای بیزیکیان این موضوع بسیار مهمی است و قرار است انشاءالله در سطح رعایای ایشان باشد. به دلیل عدم هماهنگی بین تیم. قبلا تاسیس شده است در سازمان ملی هوش مصنوعی با برنامه ریزی دولت در برنامه ملی هوش مصنوعی و تدوین اساسنامه این سازمان، در نظر گرفته شد که این اقدام مهم برای انسجام و هماهنگی بیشتر در زیر معاون اول رئیس جمهور شود.

وی افزود: به همین دلیل تمامی اختیارات سازمان هوش مصنوعی و تشکیل شورای آن به منظور تنظیم اساسنامه و انسجام آن زیر نظر معاون اول قرار گرفته است. و با دبیر معاونت علمی رئیس جمهور باشید. این بدان معناست که اختیارات قانونی اعمال شده توسط رئیس جمهور در یک شکست به معاون اول رئیس جمهور تفویض شده است و این تفویض به معنای ریاست این نهاد نیست.

افشین تصریح کرد: بنابراین تصمیم بر این شد که در این دوران انتقال که هنوز اساسنامه سازمان هوش مصنوعی تدوین نشده و این اساسنامه باید با سرپرستی معاون اول رئیس جمهور و دبیر معاونت علمی تدوین شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک نقطه نیز وجود دارد که در این مدت طبق قانون تمام وظایف هوش مصنوعی انجام می شود توسط اولین مورد توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و رئیس هوش مصنوعی پیگیری خواهد شد. و وقفه ای در فعالیت های آن ایجاد نخواهد شد.

افشین گفت: ما سابقه این موضوع را در دهه 80 داشتیم که معاونت علمی تشکیل شد، درست زمانی که قرار بود معاونت علمی تشکیل شود، اولاً معاون فعلی که من در آن هستم. . زیر معاون اول رئیس جمهور آنجا بود و بعد که تشکیل شد و به نوعی تثبیت شد، معاون مستقل و جدید شد.

در حال حاضر تا زمان تصویب اساسنامه سازمان، امور این سازمان تا ایجاد ساختار جدید به عهده معاون اول و دبیر معاونت علمی خواهد بود. بر اساس اساسنامه تایید شده توسط رئیس جمهور باید انتخاب شود. بدون شک رئیس سازمان. بر اساس ویژگی های حکومت وحدت ملی انتخاب خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.