افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

کلید امنیت منطقه در دست ایران است/حماس از رسیدن اسرائیل به اهداف متخاصم جلوگیری می کند

  • کد خبر : 148941
کلید امنیت منطقه در دست ایران است/حماس از رسیدن اسرائیل به اهداف متخاصم جلوگیری می کند

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوزمدیر این دانشگاه فرشید سلیمی گفت: دانشگاه دو وظیفه اساسی دارد. اولین کار تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است تا چرخ های صنعتی و اقتصادی کشور به حرکت درآید. مدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد: دومین وظیفه دانشگاه گسترش مرزهای علم است. دانشگاه محل فرهنگ، ادب و هنر […]

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوزمدیر این دانشگاه فرشید سلیمی گفت: دانشگاه دو وظیفه اساسی دارد. اولین کار تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است تا چرخ های صنعتی و اقتصادی کشور به حرکت درآید.

مدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد: دومین وظیفه دانشگاه گسترش مرزهای علم است. دانشگاه محل فرهنگ، ادب و هنر است، اما گاهی مانند پاییز سال گذشته اتفاقاتی می افتد که به ما یادآوری می کند که باید به برخی مسائل بیشتر توجه کنیم. با برگزاری این نوع جلسات به دنبال شفاف سازی مسائل و جلوگیری از حوادث مذکور هستیم.

سردار عزیز غضنفری معاون سیاسی سپاه به عنوان سخنران اصلی این نشست با اشاره به حوادث غزه گفت: اسرائیل مصرف کننده نفت و گاز است و اسناد به دست آمده نشان می دهد که حتی بدون عملیات الطوفان. اقصی، این رژیم در جستجوی نوار غزه بود و از این طریق قصد داشت به منابع گازی موجود در نزدیکی این منطقه دست یابد. رژیم اسرائیل می داند که با وجود حماس نمی توان به این هدف دست یافت و به همین دلیل است که به شدت به دنبال حذف حماس از صحنه سیاسی است.

وی با اشاره به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی و انفعال جامعه جهانی در این زمینه گفت: مرور آنچه امروز بر ملت فلسطین می گذرد به ما می گوید که نمی توان در لحظات حساس و شرایط مهم روی قدرت ها و سازمان های بین المللی حساب باز کرد.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: دشمن در چند سال گذشته به دنبال تهی کردن توان راهبردی کشور در بخش‌های مختلف بوده است تا در مواقع ضروری به راحتی به ایران حمله کند. ترامپ در سال 1997 با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، اقدام به اعمال محدودیت‌های نظامی، تسلیحاتی و موشکی علیه ایران کرد و ضمن اجرای تحریم‌های قبلی، تحریم‌های جدید و بی‌سابقه‌ای مانند تحریم‌های صنعت ساختمان را علیه ایران اعمال کرد.

غضنفری افزود: آنها با دولت ها و حتی شرکت های خصوصی مذاکره کردند و آنها را مجبور کردند از تجارت با ایران پرهیز کنند. تلاش کردند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند و در این زمینه حتی به نفتکش های ما در آب های بین المللی حمله کردند.

وی ادامه داد: نظام به این نتیجه رسید که برای رسیدگی به اقدامات قبلی تغییر مسیر کشور ضروری است. در نتیجه ایران بدون خروج از برجام تعهدات هسته ای خود را گام به گام کاهش داد و همزمان اقداماتی را در خصوص مسائل امنیتی بین المللی انجام داد که موفقیت آمیز بود و توافقات جدیدی با اروپا منعقد شد، اما این توافقات با کارشکنی های آمریکا باز هم شکست خورد. . .

غضنفری گفت: زمانی که ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا استعفا داد و بایدن جایگزین او شد، تلاش کردند برجام را احیا کنند، اما ناآرامی های ایران باعث شد آمریکا فکر کند نظام جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است و به همین دلیل موضوع فعال شدن مجدد برجام مطرح شد. برجام برای اتخاذ روشی جدید در صورت فروپاشی نظام از اولویت خارج شد، اما مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن که حاوی پیام وحدت ملی بود، باعث شد این طرح با شکست مواجه شود و کشورهای مختلف از جمله عربستان سعودی به میز مذاکره بازگشت.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: همانطور که کشورهای قدرتمندی مانند چین اعتراف می کنند، کلید امنیت منطقه در دست ایران است. بر این اساس و با انجام اقدامات متقابل، اکنون برخی از دارایی های بلوکه شده ایران آزاد می شود.

وی با بیان اینکه دشمنان نه با نظام جمهوری اسلامی، بلکه با ایران و استقلال آن هستند و دهه هاست که در صدد تجزیه کشور هستند، تصریح کرد: تجربه نشان داده است که قدرت ما ضامن تبعیت طرف های مقابل با آنهاست. تعهدات و بخشی از این قدرت به انسجام و رفتار ملی ما بستگی دارد. به نظر من مهمترین راه مقابله با دشمن این است که به فرموده مقام معظم رهبری دست از سلایق خود برداریم و بر اصول خود پافشاری کنیم. همدلی و انسجام بهترین دستور برای کشور است و فراموش نکنیم که دشمنان اگر بر ایران مسلط شوند به هیچکس اعم از چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب رحم نمی کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.