افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

کلید امنیت اسرائیل و خاورمیانه نحوه برخورد با ایران است

  • کد خبر : 192541
کلید امنیت اسرائیل و خاورمیانه نحوه برخورد با ایران است

کد خبر: 15827 ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ ۲۲:۳۰:۰۱ رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مقاله ای در مجله فارین افرز به تحلیل چالش های امنیتی پیش روی آمریکا در جهان پرداخت و کلید امنیت اسرائیل و منطقه خاورمیانه را چگونگی مقابله با آنها دانست. . ایران. گفتن فردا | ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا […]



کد خبر: 15827

۱۴۰۲/۱۱/۱۱ ۲۲:۳۰:۰۱






رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مقاله ای در مجله فارین افرز به تحلیل چالش های امنیتی پیش روی آمریکا در جهان پرداخت و کلید امنیت اسرائیل و منطقه خاورمیانه را چگونگی مقابله با آنها دانست. . ایران.

گفتن فردا | ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا در مقاله ای در مجله فارین افرز به تحلیل چالش های امنیتی پیش روی آمریکا در جهان پرداخت و آن را کلید امنیت اسرائیل و منطقه خاورمیانه دانست. نحوه برخورد با ایران است.

رئیس سازمان سیا در این مقاله اعلام کرد: ایران با این بحران [جنگ غزه] جسورتر شده است و به نظر می رسد که مایل است تا آخرین نمایندگان بجنگد و در عین حال برنامه هسته ای خود را گسترش دهد و به حمله به روسیه کمک کند.

برنز که بیشتر چهار دهه گذشته را در خاورمیانه بوده یا گذرانده است، هشدار داد که به ندرت موقعیتی «پیچیده یا انفجاری»تر از وضعیت فعلی دیده است.

وی با اشاره به چالش‌ها و دشواری‌های جنگ اسرائیل و گروه افراطی حماس، خاطرنشان کرد: پس از این بحران، حوثی‌های مورد حمایت ایران شروع به حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ کردند و همچنین خطر تشدید تنش در این منطقه وجود دارد. جبهه های دیگر».

رئیس سیا در مقاله خود تاکید کرد که اگرچه ایالات متحده به تنهایی مسئول حل هیچ یک از مشکلات خاورمیانه نیست، اما “هیچ یک از آنها بدون رهبری فعال ایالات متحده نه تنها قابل حل نیست بلکه قابل مدیریت است.” “.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بیشتر مقاله خود را به موضوع چین و حمله روسیه به اوکراین اختصاص داده است.

رئیس سازمان سیا اعلام کرد: چین تنها رقیب آمریکا است که به دنبال تغییر نظم بین المللی است و از ظرفیت اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و فناوری برای این کار برخوردار است.

برنز تحولات اقتصادی پنج دهه اخیر چین را “فوق العاده” خواند و از آن استقبال کرد و تصریح کرد: مشکل ظهور چین نیست، بلکه اقدامات تهدیدآمیز است که به طور فزاینده ای با آن همراه است.

وی با اشاره به قدرت بی سابقه شی جین پینگ در دوران معاصر چین نوشت: شی جین پینگ به جای استفاده از این قدرت برای تقویت و احیای نظام بین المللی که امکان تغییر را برای چین فراهم کرد، تلاش می کند این سیستم را بازنویسی کند.

«سرکوب روزافزون رهبر چین در داخل کشور»، «اقدامات تهاجمی و تهاجمی او نسبت به سایر کشورها»، «شرکت نامحدود او با پوتین» و «تهدید صلح و ثبات تنگه تایوان» از جمله موضوعاتی هستند که ویلیام برنز نوشت. که نمی توان آن را نادیده گرفت

او همچنین درباره ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نوشت، جنگ او از بسیاری جهات شکست روسیه بود و ایده تسخیر کی‌یف و تحت سلطه درآوردن اوکراین یک هدف “احمقانه و واهی” بود.

رئیس سیا با بیان اینکه در این جنگ حداقل 315 هزار سرباز روس کشته و زخمی شدند و دو سوم تانک های روسیه قبل از جنگ در این جنگ منهدم شد، نوشت: طرح پوتین برای نوسازی ارتش که ده ها سال طول کشید، نابود شد. .

با این حال، ویلیام برنز هشدار داده است که ولادیمیر پوتین در حال بازسازی تولیدات دفاعی روسیه با کمک ایران و چین است و چالش مهم در این زمینه این است که او بیشتر از منابع کشورش را در جنگ فعلی و حتی در جبهه‌های بیشتر هزینه خواهد کرد. برای متوقف کردن آن یا دوباره به درگیری هسته ای متوسل شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.