افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

کلهر: پرسپولیس به لطف آرامش، تمرکز و رفتار حرفه ای قهرمان شد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 299710
کلهر: پرسپولیس به لطف آرامش، تمرکز و رفتار حرفه ای قهرمان شد – پرسپولیس نیوز

پیشکسوت پرسپولیس گفت: اگر این رفتارهای استقلالی ها نبود شاید پرسپولیس قهرمان نمی شد. پرسپولیس با آرامش، تمرکز، رفتار و تصمیمات حرفه ای به شایستگی قهرمان شد. محمود کلهر یکی از پیشکسوتانی بود که در جریان رقابت های این فصل اظهار نظر انتقادی کرد، در حالی که یکی از اظهارنظرهای جالب او مربوط به لحظه […]

پیشکسوت پرسپولیس گفت: اگر این رفتارهای استقلالی ها نبود شاید پرسپولیس قهرمان نمی شد. پرسپولیس با آرامش، تمرکز، رفتار و تصمیمات حرفه ای به شایستگی قهرمان شد.

محمود کلهر یکی از پیشکسوتانی بود که در جریان رقابت های این فصل اظهار نظر انتقادی کرد، در حالی که یکی از اظهارنظرهای جالب او مربوط به لحظه ای بود که گفت با توجه به فشار روحی و روانی حاکم بر استقلال، پرسپولیس سرنوشت لیگ را برعهده خواهد گرفت. قهرمانی

*چقدر منتظر این قهرمانی بودی؟
قبل از پاسخ به این سوال باید به یک نکته اشاره کنم. شما خوب می دانید که فضای فوتبال در ایران آشفته و فاجعه آمیز است. ما به مربیان کارآمدتری در فوتبال خود نیاز داریم که بدانند چگونه گروه های زیر نظر خود را سازماندهی کنند. توانایی عمل درست در بحران ها، نه ایجاد بحران ها. باید از افراد آموزش دیده، متخصص و پیشکسوت بیشتر استفاده کنیم. اگر این مسیر را طی نکنیم، فوتبال ما در عرصه بین المللی عقب می ماند و اتفاقات این روزها بخشی از آثار غفلت از این موضوع است، اما در پاسخ به این سوال باید بگویم; شاید در نیم فصل شک و شبهه هایی وجود داشت اما کار به گونه ای ادامه یافت که معتقد بودم پرسپولیس بالاخره استقلال را پشت سر می گذارد و بعد از آن فقط باید از خودش محافظت کند.

* بازی دوستانه با الشباب را به یاد داریم. شما در ورزشگاه حضور داشتید و بعد از بازی نگران بودید و آن را بیان کردید.
– به عنوان یک کارشناس باید با توجه به اتفاقاتی که می افتد تحلیلی انجام دهیم. آن روز را خوب به یاد دارم. 5 گل خوردیم و تیم خیلی گیج شده بود. البته در عین حال معتقد بودیم که تیم ملی حضور ندارد. از طرفی پرسپولیس در نیم فصل خریدهای درست و حساب شده ای انجام داد و نقش تعیین کننده آنها را دیدیم. گاهی اوقات یک بازیکن بسیار تعیین کننده است. منظورم بازی با آلومینیوم در جام حذفی است. با وجود عملکرد خوب رفیعی در دیدارهای گذشته، شاید اگر علیرضا بیرانوند آن روز حضور داشت، پرسپولیس تا سه گانه دیگر صعود می کرد.
*در آن زمان خیلی ها معتقد بودند که انتخاب اسمار اشتباه بوده و فشار زیادی روی مدیران باشگاه وجود دارد. آیا فکر می کردید بازی اینطور تغییر کند؟
به نظر من پرسپولیس در نیم فصل اول تیمی بود که شایسته مقام اول بود، اما دیدیم یحیی که فصل قبل سه گانه را کسب کرده بود، چقدر تحت فشار بود و حتی یک بطری به سمت او پرتاب شد. شاید اگر اشتباهات سهوی داوری نبود، پرسپولیس نیم فصل اول را با برتری تمام می کرد. با تمام این اوصاف چیزی که برای من مهم است درسی است که از این قهرمانی و از اسمار گرفتم.
در سخت ترین شرایط با آرامش و خونسردی صحبت می کرد. دیدیم که چقدر از کسی که این فرصت را به او داد سپاسگزار بود. او به دنبال ادعای همه چیز به نام خود نبود. عثمر زیر نظر یحیی به خوبی برای فوتبال ایران تمرین کرده بود و در آخرین روز لیگ شاهد بودیم که هم از او و هم از کریم باقری قدردانی کرد. او همچنین رابطه خوبی با بازیکنان برقرار کرد و تاثیر خوبی روی آنها گذاشت. اینها در لحظات حساس بسیار مهم است و یک مربی حرفه ای توانایی خود را در این مواقع نشان می دهد. به نظر من او همچنان می تواند سرمربی پرسپولیس باشد.

* به نظرت چه عواملی توازن را به سود پرسپولیس در نیم فصل تغییر داد؟
– همانطور که گفتم پرسپولیس می توانست نیم فصل اول را در رده اول به پایان برساند. فراتر از عملکرد خوب اسمار و جو حاکم بر این تیم، باید گفت پرسپولیس با استخدام حساب شده بازیکنان در نیم فصل، معادله را به نفع خود تغییر داد. یک تیم بزرگ به بازیکنان بزرگ نیاز دارد. بازیکنان بزرگ می توانند در لحظات حساس شرایط را تغییر دهند و پرسپولیس می دانست چگونه تیمش را در این زمینه کامل کند. آرونوف و حسن تعیین کننده بودند. از سوی دیگر مشاهده می شود که دیگر بازیکنان بزرگ تیم نیز در مقطعی تاثیر مثبت خود را نشان دادند.

*در ابتدای فصل از پرسپولیس گلایه داشتی که با مشکلاتی از جمله درگیری لفظی با تیم های رقیب دست از دعوا بردار، اما در هر صورت یکی از خواسته های همیشگی هواداران پاسخگویی و واکنش به اتفاقات باشگاه است. ، برای تغییر رویه پرسپولیس در هفته های اخیر را چگونه ارزیابی کردی؟
– وقتی نمی توانید چیزی را تغییر دهید، نباید آن را تغییر دهید. در هر صورت، باید درک کنید که هدف اصلی چیست. همیشه مهم است؛ حتی اگر چیزها مخالف شما هستند، روی کار خود تمرکز کنید و آرام باشید. پرسپولیس این کار را کرد. چیزی که او خوب می داند. در حالی که رقیب درگیر مسائل پیرامونی بود، پرسپولیس عقب نشینی کرد و فرصت را در فرصت مناسب غنیمت شمرد. اگر پرسپولیس حرفه ای نبود، اگر روحیه قهرمانی، آرامش و تمرکز نداشت، هرگز نمی توانست شکست 3-0 مقابل استقلال خوزستان را با پیروزی 4-3 تغییر دهد و همه چیز تمام شده بود. حرف ما همیشه این است که انرژی را در جای نامناسب خرج نکنید. از مدیریت تا بازیکنان، پرسپولیس در مسیر درست قرار گرفت و نتیجه این شد که بازی با استقلال خوزستان تمرکز استقلال را در بازی با نساجی خراب کرد.

*جالب اینجاست که وقتی پرسپولیس در رده دوم قرار داشت و بازی های باقیمانده دو تیم روی کاغذ به نفع حریف بود، شما برخلاف همه اظهارنظرها گفته بودید که سرنوشت قهرمانی در دست پرسپولیس است و نه استقلال!
– آنچه لیگ امسال را جذاب تر کرد رفت و آمد تا آخرین لحظات بود. پرسپولیس حرفه ای تر عمل کرد. در فوتبال حرفه‌ای، وقتی جلو هستید، باید برتری را حفظ کنید و فردی که تیم اصلی را تعقیب می‌کند باید کمتر اشتباه کند و بیشتر تمرکز کند. وقتی روی فرد دیگری تمرکز می کنی حفظ شرایطت سخت است و حواس و ذهن استقلال درگیر پرسپولیس بود. البته این رقابت سخت باعث می شود بازیکنان بهتری برای تیم ملی باشند و فوتبال ملی از آن سود می برد. البته این جدای از تاریکی فوتبال است که این روزها فقط گوشه هایی از آن را می شنویم.

*به جذابیت و زیبایی مسابقات اشاره کردید. به نظر او این همه دروغ گویی رقیب به پرسپولیس و مشکلاتی که مطرح کردند باعث شد این جذابیت دیده شود.
– خوب اگر این درگیری های رقابتی نبود، شاید پرسپولیس قهرمان نمی شد. کافی بود بازی با نساجی را ببرند. استقلال واقعا تیم خوبی بود. وگرنه این همه امتیاز جمع نمی کردم. تفاوت در این رفتارها سرنوشت قهرمان را رقم می زند. وگرنه استقلال بازیکنان خیلی خوب و مربی خوبی داشت. اما فوتبال حرفه ای امروز نشان نمی دهد که همه چیز را می توان مقصر دانست، از داور و حریف گرفته تا ترکیب بازیکنان. از طرفی اگر صحبت از ضرر و زیان ناشی از داوری باشد، به گفته کارشناسان، پرسپولیس می توانست ضرر بیشتری را متحمل شود. اگر در جایی گل اشتباه پذیرفته شد، در جایی گل درست پذیرفته نشد. در برخی جاها رقبا در مسائلی مانند پنالتی و شکست پرسپولیس از اشتباهات سود بردند. پرسپولیس در دربی ها که مستقیم و سرنوشت ساز بود به دلیل اشتباه داور شکست خورد. خب، دیدیم که با وجود VAR در جام جهانی خطاهایی داشتیم، اما ناخواسته بود.
به نظر من باید جلساتی برای مدیران و مربیان تشکیل شود و روی این موضوعات کار شود. این فضا باید تغییر کند. این رفتارها برای فوتبال ایران خطر بزرگی دارد. جوانان به مدیران، مربیان، بازیکنان و پیشکسوتان نگاه می کنند و یاد می گیرند. غلبه این فضای فکری و این گفتمان خطر بزرگی است.

*در نهایت تعادلت برای فصل آینده چیست؟ عثمر هم خداحافظی کرد؟
– به نظر من عثار به دلیل جو و اینکه قبل از قهرمانی مانده یا نه به همکاری ادامه نداد اما حالا این مهم نیست. پرسپولیس باید سریع راه بیفتد. گزینه های مبتنی بر شایعات یا فضای خبری را نادیده نگیرید. وقتی عثمار سرمربی شد، خیلی ها مخالفت کردند. برخی از گزینه های خارجی شناخت خوبی از پرسپولیس و فوتبال ایران دارند. علاوه بر این، ما مربیان داخلی بسیار خوبی داریم که می توانند از این موضوع مراقبت کنند.
در مورد نقل و انتقالات بازیکن، به نظر من مهمترین چیز حفظ تیم است. با بازگشت مصدومان تیم واقعا خوب و کاملی داریم. اگر بخواهم کوچک باشم فکر می کنم به غیر از بیرانوند و رفیعی به یک دروازه بان خوب دیگر نیاز داریم. ما باید بازیکنان را در خط حمله قرار دهیم زیرا در طول فصل مصدومیت یا استراحت برای بهبودی بازیکنان ضروری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=299710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.