افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
5

کلهر: مورایس شبیه برخی مربیان خانگی شده است که بهانه می آورند. از سرمربی تراکتور یاد بگیر/ چرا از محرومیت صادقی صحبت نمی کنی؟

  • کد خبر : 20143

محمود کلهر بازیکن سابق پرسپولیس گفت: تعجب می کنم سرمربی ای که در طول فصل ثابت کرده است که آقازاده و خوب است و چنین حرف هایی می زند؟ این روزها رقابت در بالای جدول افزایش یافته و سه تیم پرسپولیس، سپاهان اصفهان و استقلال به شدت درگیر هستند. چندی پیش خوزه مورایس، سرمربی پرتغالی […]

محمود کلهر بازیکن سابق پرسپولیس گفت: تعجب می کنم سرمربی ای که در طول فصل ثابت کرده است که آقازاده و خوب است و چنین حرف هایی می زند؟

این روزها رقابت در بالای جدول افزایش یافته و سه تیم پرسپولیس، سپاهان اصفهان و استقلال به شدت درگیر هستند. چندی پیش خوزه مورایس، سرمربی پرتغالی تیم سپاهان اصفهان نیز در نشست خبری پس از بازی با نفت مسجد سلیمان گفت: پرسپولیس گل سرسبد تیم های لیگ برتری است.

محمود کلهر پیشکسوت پرسپولیس در این خصوص گفت: تعجب می کنم سرمربی ای که در طول فصل ثابت کرده است که آقازاده و خوب است و چنین حرف هایی می زند؟ به نظر می رسد خوزه مویس به مربیان داخلی تبدیل شده است که با انتقاد از استقبال تیم رقیب یا مسائل دیگر در صورت نتیجه نگرفتن خود را بهانه می کنند. شنیده ام خوزه مورایس مربی تکنیکی و ماهری است که می تواند به بازیکنان و فوتبال ایران چیزهایی اضافه کند و از نظر فنی هم آدم ماهری است. برای اینکه بگوییم پرسپولیس هدف اصلی لیگ برتر است و باید روی تیم خودت تمرکز کنی نیازی به این حرف ها نیست.

وی ادامه داد: از این نظر پاکو خمس سرمربی تراکتور را بسیار فنی و با اخلاق دیده ام. مورائیس یا بسیاری از مدیران لیگ برتر باید اسپانیایی را از پاکو خامس یاد بگیرند. او خیلی خونسرد و با چراغ خاموش از تراکتور سرنگون شده پیشی گرفت و توانست این تیم را به بالای جدول برساند. به همین دلیل مسئولان تراکتورسازی قرارداد این مربی فنی و اخلاقی را به معنای حرفه ای تمدید کردند. متاسفانه در فوتبال ما تیم هایی که نتیجه نمی گیرند یا به هدفشان نمی رسند شروع به انتقاد و اعتراض به داوری، اسکان، سازمان لیگ، فدراسیون و… می کنند.

وی تاکید کرد: البته تکرار می کنم از نظر فنی هم مریس و هم خمس را قبول دارم. فوتبال ایران به مربیانی نیاز دارد که در بالاترین سطوح فوتبال اروپا کار کرده باشند و از نظر فنی چیزی به فوتبال ایران بیاورند. یک سری صحبت ها باید تمام شود زیرا رقابت زیبایی در بالای جدول شکل گرفته است. پرسپولیس، سپاهان و استقلال در طول فصل رقابت چشمگیر و جذابی داشته اند که احتمالا تا هفته آخر ادامه خواهد داشت. این نشان دهنده کیفیت لیگ ما و این سه تیم است و امیدوارم تیمی که کمترین لغزش را دارد قهرمان شود.

هافبک سابق پرسپولیس درباره وضعیت فعلی این تیم نیز تصریح کرد: پرسپولیس در بالای جدول یک امتیاز از سپاهان فاصله دارد و هرگز نباید این موقعیت را از دست بدهد. پرسپولیس فقط باید به جلو و بالا نگاه کند و به پس زمینه توجه نکند. وقتی روی سکو یا مکانی بلند می ایستید و به پایین نگاه می کنید، احتمال سقوط وجود دارد، اما اگر مستقیم به جلو نگاه کنید، سقوط نمی کنید. این در مورد پرسپولیس هم صدق می کند و این تیم باید فقط به آینده نگاه کند. شاید آنجا آتش روشن کنند یا حرف هایی بزنند که رویکرد پرسپولیس را مختل کند، اما این تیم هرگز نباید به این حاشیه نگاه کند.

وی در خصوص بازی با پیکان نیز گفت: به نظر من این دیدار زودتر تحت تاثیر میزبانی و حواشی قرار گرفت. اینکه یک تیم نمی تواند تماشاگر را در خود جای دهد درست نیست. سازمان لیگ نباید ورزشگاهی را برای برگزاری بازی که گنجایش تماشاگر را ندارد تایید کند اما این ورزشگاه تایید می شود و بعد این مشکلات پیش می آید. بازی پیکان و پرسپولیس بیشتر از مسائل فنی درگیر این موضوع بود. همانطور که انتظار می رفت بازیکنان پرسپولیس از نظر فنی بهتر بودند اما پیکان با لایه های دفاعی سفت خود مانع از گلزنی حریف شد. در چنین شرایطی ضربات آزاد و خلاقیت بازیکن می تواند به یک تیم کمک کند و پنالتی نیز ضربه آزاد محسوب می شود. حالا گروهی به درست نبودن پنالتی پرسپولیس اعتراض کرده اند در حالی که همین گروه از خطای واضح روی سعید صادقی مدافع پیکان که پنالتی بوده و مود دونانی فر آن را نگرفته صحبتی نمی کنند. در هر صورت سه امتیاز این دیدار بسیار ارزشمند بود و در شرایط سختی به دست آمد. این 3 امتیاز می تواند در پایان فصل به پرسپولیس کمک کند.

محمود کلهر در پایان درباره دو بازی باقی مانده پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان و نساجی مازندران گفت: یادآوری منظم دو بازی اشتباه است. پرسپولیس باید مثل هفته های اخیر بازی به بازی پیشرفت کند و کاری به رقیب خود نداشته باشد. در حال حاضر مهمترین حریف پرسپولیس تیم گل گهر است. این اولین بازی است و اولویت کودک باید این هدف باشد. برد مقابل این تیم یک قانون طلایی است و بچه ها فارغ از اینکه سپاهان چه می کند و استقلال چه نتیجه ای می گیرد باید 3 امتیاز این مسابقه را بگیرند. بعد از گل گهر سیرجان می توانید بازی را با نساجی مازندران تمدید کنید اما در حال حاضر بزرگترین بازی فصل پرسپولیس مقابل گهر سیرجان است. فراموش نکنیم که دو برد پرسپولیس مقابل گل گهر در بازی رفت لیگ برتر و دو برد دیگر در جام حذفی بود و حالا یک بازی جدید با وضعیت جدید در جدول مقابل پرسپولیس است و نباید با افتخار مقابل این تیم صف آرایی کنید. مطمئنم اگر پرسپولیس خودش باشد و به حواشی توجه کند به راحتی قهرمان لیگ برتر می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.