به گزارش رکنا، حجت الاسلام والمسلمین تحریری با بیان اینکه به دلیل شکایت های متعدد مالباختگان، پرونده ای در بند 13 بازپرسی دادسرای جرایم رایانه ای شهر قم تشکیل شد، اظهار کرد: متهم اصلی و دو همدستش در یکی از آنها دستگیر شدند. استان های همجوار با دستورات قضایی و نظارت پلیس فتای.

مالباختگان با درج آگهی محصولات خود در یک سایت، شروع به گفتگو با متهمان برای فروش محصولات خود کردند و پس از توافق بر سر قیمت و نحوه پرداخت، پس از دریافت تصویر فیش بانکی متهم، که با تهیه شده بود. یک ربات تلگرامی، کالا با تاکسی اینترنتی ارسال شده بود، برای متهمان ارسال می‌کردند و ساعت‌ها متوجه شدند که مبلغ واریز نشده و تماس‌ها بی‌جواب مانده است. کلاهبرداری من خواهم بود

معاون امور فضای مجازی دادستان قم خرید طلا، لپ تاپ، موبایل، ماشین لباسشویی، ساعت اپل و وسایل بازی را از جمله مواردی دانست که متهم با قبض های جعلی از مالباختگانش خریداری می کرد و تصریح کرد: متهم به دنبال جلب اعتماد بیشتر بود. از برخی از حاضران وی با استفاده از مانورهای متقلبانه خود را با نام های جعلی دکتر محمدی و دکتر حسینی معرفی کرد و به تعدادی از مالباختگان مجوزهای پزشکی جعلی ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تحریری با اشاره به اینکه متهم برخی از این اجناس را برای مصارف شخصی استفاده می کرد و بخشی را به فروش می رساند، به شهروندان هشدار داد: در خرید و فروش کالا به ویژه در روزهای پایانی سال نسبت به دریافت سپرده های حاصل از برنامه های بانکی واجد شرایط آنها.