افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

کلاهبرداری با نرم افزار ایجاد رسید / خرید مبلمان دست دوم با رسید جعلی

  • کد خبر : 167416
کلاهبرداری با نرم افزار ایجاد رسید / خرید مبلمان دست دوم با رسید جعلی

به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان با اشاره قضایی به پلیس فتایی تهران بزرگ در بازدید از این شهر اعلام کرد که قصد دارد مبل های منزل خود را در سایت های خرید و فروش دست دوم به فروش برساند. کلاهبرداری وی […]

به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان با اشاره قضایی به پلیس فتایی تهران بزرگ در بازدید از این شهر اعلام کرد که قصد دارد مبل های منزل خود را در سایت های خرید و فروش دست دوم به فروش برساند. کلاهبرداری وی به ماموران گفت که مبل خود را به قیمت 20 میلیون تومان تبلیغ کرده و پس از دقایقی فردی با او تماس گرفته و با نشانی به منزل شاکی مراجعه می کند. بعد این شخص مبل ها را دید و بعد از توافق نهایی ندید کارت اعتباری شاکی را گرفت و مبل ها را گرفت و مشخصات شاکی را اعلام کرد و رسید پرداخت مبلغ مورد نظر را در تلفن همراه خود نشان داد.

وی با بیان اینکه شاکی پس از تایید حساب بانکی متوجه شد که مبلغی به حساب وی واریز نشده است، گفت: رسیدگی به این پرونده ادامه یافت و به مرور زمان شکایات پرونده و چند شهروند دیگر افزایش یافت و آنها نیز شکایت کردند. در خصوص سرقت اثاثیه منزل نیز به پلیس فتا مراجعه و شکایت کردند. ماموران پلیس فتا با بررسی روش ها و شکایات این افراد به این نتیجه رسیدند که تمامی این اعمال مجرمانه توسط یک نفر انجام شده است.

معظمی گودرزی ادامه داد: ماموران پلیس فتای تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از بررسی های گسترده و دقیق، اثر انگشت مجرمان در فضای مجازی را شناسایی کردند. ضمنا با هماهنگی مراجع قضایی و در یک عملیات پلیسی دو نفر کلاهبردار توسط ماموران دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شدند.

رئیس پلیس سایبری ایران تهران بزرگ با اشاره به بازجویی از دو متهم این پرونده گفت: متهمان این پرونده در بازجویی های انجام شده به کلاهبرداری حدود هشت میلیارد ریالی از مردم اعتراف کردند. همچنین اذعان داشتند که پس از جلب اعتماد فروشنده و درج شماره کارت اظهارنامه در اپلیکیشن موبایل بانک اصلی، مشخصات شاکی را به دست آورده و سپس با دسترسی به نرم افزار ایجاد فیش جعلی و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، رسید ایجاد شد، ودیعه جعلی را به فروشندگان نشان دادند و سپس با بهانه‌هایی مانند قطعی سامانه پیامکی بانک‌ها به سرعت محل را ترک کردند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای دو متهم دستگیر شده گفت: این افراد با تشکیل پرونده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند. در این رابطه تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس فتا ادامه دارد.

معظمی گودزری همچنین به مردم هشدار داد که در حین انجام تراکنش ابتدا حساب بانکی خود را بررسی کنید تا از واریز وجه به حساب شما اطمینان حاصل شود و سپس کالا را به خریدار تحویل دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.