افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

کلاف سردرگم خبرنگاران استان مرکزی – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 319429
کلاف سردرگم خبرنگاران استان مرکزی – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- دغدغه خبرنگاران انعکاس نیازها و مشکلات مردم است و همواره این رسالت را اولویت خود می دانند. به گفته برخی از کارشناسان، خبرنگاری شغل حساس و مسئولیت پذیری است، شغلی که ساعت کاری آن بی معناست و کار سختی در پیش است و ای کاش همه بدانند که بیداری خبرنگاری […]

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- دغدغه خبرنگاران انعکاس نیازها و مشکلات مردم است و همواره این رسالت را اولویت خود می دانند.

به گفته برخی از کارشناسان، خبرنگاری شغل حساس و مسئولیت پذیری است، شغلی که ساعت کاری آن بی معناست و کار سختی در پیش است و ای کاش همه بدانند که بیداری خبرنگاری باعث بیداری یک جامعه می شود. .

دست تمرین کنندگان حوزه فرهنگ و رسانه استان مرکزی بر این باور است که خبرنگاران همواره در جهت دهی و ضبط وقایع جامعه فعال هستند، اما مطالبات خودشان انباشته شده و به گونه ای با آن مبارزه می کنند که گویی مشکلی گیج کننده است مقامات اقدامات روزافزون با حمایت اصولی برای رفع مشکلات این طبقه کارگر انجام شود.

اکنون در استان مرکزی 3 روزنامه، 14 هفته نامه، 4 هفته نامه، 18 ماهنامه، 21 فصلنامه، یک فصلنامه،
2 فصلنامه، 1 سالنامه، 21 سایت خبری، 40 نشریه الکترونیکی امضا نشده12 خبرگزاری، 80 آژانس ملی و در مجموع 62 نشریه چاپی وجود دارد.

وضعیت خبرنگاران اصلا مساعد نیست

خبرنگار پیشکسوت بازنشسته این روزنامه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: وضعیت خبرنگاران در این استان اصلا خوب نیست و مشکلات زیادی دارند. آه تو آنها با این واقعیت مواجه هستند که هر ساله در روز خبرنگار این مسائل به صورت دوره ای مطرح می شود اما به دلایلی از سوی مسئولان مربوطه حل نمی شود.

یدالله رحمت علی با اشاره به اینکه خبرنگاران مرکزی نسبت به ولایات همجوار مظلوم واقع شده اند. تپه ها وی افزود: کار در خبرگزاری ها نیز استرس زیادی را به همراه دارد و این جامعه هدف در ازای خبری که تولید می شود، مبلغ ناچیزی دریافت می کند.

این روزنامه نگار پیشکسوت گفت: وضعیت خبرنگاران مکتوب نیز مناسب نیست زیرا منبع درآمد آنها دریافت تبلیغات است. رپورتاژ این است که این جامعه هدف نیز به دلیل گرانی کاغذ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

رحمت علی با اشاره به اینکه موضوع مسکن خبرنگاران نیز مطرح است سال ها هنوز جای بسیاری دارد که حل شود، وی گفت: اکثر خبرنگاران به ویژه خبرگزاری ها به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و نبود پوشش بیمه ای به دنبال ارتقای سطح سواد رسانه ای نیستند و به دلیل نداشتن انگیزه در سایر گروه ها شاغل هستند. مانند واحدهای تولیدی در استان و این مهم، شرایط است خیر محل امنی را برای خبرنگاران ایجاد کرده است که مورد بی احترامی مسئولان ذیربط قرار گرفته و انتظار می رود اقدامات ویژه ای صورت گیرد. آه تو به فکر حل مشکلات خبرنگاران باشید.

خبرنگار پیشکسوت استان مرکزی با اشاره به عدم فعالیت خانه مطبوعات در استان مرکزی گفت: خانه مطبوعات می تواند مکان و مکانی برای رفع دغدغه ها و رفع مشکلات این قشر باشد، اما این یک است. افسوس که به صورت طیفی و کسری استفاده می شود و وظیفه اصلی خود را انجام نمی دهد. باقی مانده است که این موضوع مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و با حمایت مسئولان ذیصلاح هر چه سریعتر این خانه مجددا فعال شود تا مشکل کسب و کار خبرنگاران حل شود. مسائل صنفی

نبود امنیت شغلی، دستمزد و حقوق از مشکلات اصلی خبرنگاران است

یکی دیگر از خبرنگاران پیشکسوت اراک گفت برو مهر به خبرنگار مهر گفت: اگرچه در سال های اخیر مشکلات بیمه ای اهالی فرهنگ و هنر به حداقل رسیده است، اما نبود امنیت شغلی، پایین بودن دستمزد و حقوق از جمله مشکلات خبرنگاران است.

اکرم یوسفی افزود: اینکه بگوییم یک خبرنگار همیشه درگیر مسائل و موضوعات کاری حتی در مهمانی ها است، خنده دار نیست. به دنبال و با وجود کار سخت مسخره بازی و فشارهای ثانویه ای که بر فعالان واقعی عرصه خبر وارد می شود، اکثر آنها نمی توانند آینده روشنی را در این حرفه برای خود متصور شوند، در حالی که مشخص نیست چه کسی متولی پاسخگویی به این مسائل است. خانه مطبوعات هر استان نیز از دغدغه های فعالان این عرصه است.

وی گفت: علاوه بر این مشکلات، اجرا غیرحرفه ای است. آه تو مدیریت برخی رسانه ها مشکلاتی از جمله کاهش خلاقیت خبرنگاران و در نتیجه پایین آمدن سطح کیفی اخبار تولید شده را به همراه داشته که باعث کاهش اعتبار سایر رسانه ها در نزد مردم شده است.

یوسفی بیان کرد: از قدم بعدی فعالیت خبرنگاران را بررسی کنیم، فعالان این حرفه مظلوم هستند چرا که حتی در روزی که به نام آنها نامگذاری شده و به این مناسبت به جشنی دعوت شده اند، باید به فعالیت های خبرنگاری بپردازند. .

خبرنگاری یعنی احساس مسئولیت در قبال جامعه.

یکی دیگر از روزنامه نگاران قدیمی و پیشکسوت مطبوعات استان مرکزی نیز گفت ما میرویم خبرنگار مهر ضمن تبریک این روز به همه خبرنگارانی که برای انجام رسالت خود تلاش می کنند، گفت: خبرنگاران خود این تسلی خاطر ندارند که با صداقت قلم خود گره های کور جامعه را بگشایند و بتوانند خود را همسو کنند. حقایق جامعه به سمت چراغ ها حرکت کنید

سایه سرفه آه تو وی افزود: باید بگویم که رسالت یک خبرنگار مقابله با توطئه ها و حفظ هویت و ارزش های جامعه با افشای واقعیات بدون تعصب است تا صدای حقیقت در برابر قدرت های بزرگ باقی بماند.

وی افزود: خبرنگاری فقط عشق نیست، بلکه فراتر از آن باید گفت که حرفه ای بسیار خطیر است که سعی در حفظ مقدسات، تکریم مردم و ارائه اخبار با حداکثر سلامتی و صداقت دارد و به همین دلیل است که خدا قسم. قلم در قرآن کریم

سرفه آه تو گفت: قلم بالاخره می تواند بسیاری از طوفان های آسیب را آرام کند. تولید مثلی جامعه را آرام و در دستان خبرنگاری سرشار از عشق برای خدمت به جامعه قرار دهید، با مسئولان دوست شوید و مشکلات را یکی یکی مشاهده کنید و با رفتن به زوایای پنهان جامعه راهنمای آینده باشید.

وی بیان کرد: خبرنگاران و نویسندگانی که در تمامی عرصه های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای اطلاع رسانی صحیح حضور فعال دارند، جزو کم تجهیزترین ها هستند مانند مسکن که سال ها به دلیل مشکلات آن مفقود شده و خدمات اجتماعی. بیمه امنیتی که کمترین حق شماست. آنها ذی نفع نیستند و در این بحران اقتصادی حتی نمی توانند کرایه دفاتر خود را پرداخت کنند. آینده و یکی پس از دیگری چراغ های دفاترشان را خاموش می کنند.

این خبرنگار با تجربه در استان مرکزی گفت: از سوی دیگر نابرابری ها و خیر داوران نیز در این زمینه. گاز گرفتن این بر عهده رسانه هاست که بخواهند مسئولان در حل مشکلات رسانه ای اهتمام بیشتری داشته باشند.

سرفه آه تو وی افزود: خبرنگاران در واقع صدای فریادهای خاموش کسانی هستند که توانایی تماس برای اعلام مشکلات پیرامونشان را ندارند و همین قلم است که این فریاد را در قالب صدا به گوش مسئولان می رساند. آرامش و در نهایت دقت و سرعت و نقطه عطفی برای پیشرفت و توسعه است. جامعه ای سالم و به دور از هر گونه آسیب.

خبرنگاری یکی از مشاغل سخت جامعه است.

یکی دیگر از خبرنگاران باتجربه استان مرکزی گفت: مسئولیت خبرنگار سنگین است و همه از عهده آن بر نمی آیند اما متاسفانه امروزه افراد بدون شرایط لازم به راحتی وارد عرصه سنگین خبر می شوند.

لیلا آجرمهمترین مشکلات خبرنگاران را حقوق کم، نبود خودرو برای پوشش خبری، کپی برداری از اخبار و نبود چشم انداز شغلی عنوان کرد.

وی گفت: خبرنگاری یکی از سخت ترین مشاغل جامعه است اما این قشر حداقل حقوق و مزایا را دارد.

از همه ظرفیت ها برای حل مشکلات خبرنگاران استفاده کنید

انسیه بغدادی یکی دیگر از خبرنگاران پیشکسوت استان مرکزی گفت: خبرنگاران تمام وقت خود را صرف بررسی و حل مشکلات جامعه می کنند اما در مشکلاتی غوطه ور هستند که سال هاست حل نشده است.

وی گفت: اکثر خبرنگاران نه بیمه و نه پشتوانه شغلی دارند و این قشر نمی توانند برنامه ریزی کنند کوچک آنها چیز خاصی برای زندگی خود دارند.

وی افزود: خبرنگاران باید موضوعات را همان طور که هست بنویسند و به دور از جانبداری باشند و تنها هدفشان اطلاع رسانی شفاف با در نظر گرفتن مصالح و امنیت جامعه است.

این روزنامه نگار پیشکسوت گفت: متولیان فرهنگی برای تامین امنیت شغلی و رفع مشکلات این جامعه هدف اقدامات ویژه ای انجام دهند. آه تو فکر

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=319429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.